Τις εκπομπές αερίων του διοξειδίου του άνθρακα ανά ευρωπαϊκό λιμάνι μέτρησε και κατέγραψε η Transport & Environment. Μέτρησε της εκπομπές αερίων ανά τύπο πλοίου και με βάση το φορτίο που μετέφεραν και σε ποια λιμάνια κατέπλευσαν. Επίσης συμπεριέλαβε και τις εκπομπές από τις δραστηριότητες των λιμανιών όπως φορτώσεις-εκφορτώσεις και ανεφοδιασμούς καυσίμων.

Προέκυψε ότι τα 10 πιο ρυπογόνα λιμάνια είναι:

1) Ρότερνταμ, με 13,7 εκατομμύρια τόνους

2) Αμβέρσα με 7,4 εκατομμύρια

3) Αμβούργο με 4,7 εκ.

4) Αλχεθίρας με 3,3 εκ

5) Βαρκελώνη με 2,8 εκ

6) Πειραιάς με 2,7 εκ

7) Βαλένθια με 2,7 εκ

8) Μπρεμερχάφεν με 2,3 εκ.

9) Μασσαλία με 2,3 εκ και

10) Άμστερνταμ με 2,1 εκ.

Το λιμάνι του Ρότερνταμ μαζί με το εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας από άνθρακα Weisweiler στη Γερμανία είναι από τους μεγαλύτερους ρυπαντές της Ευρώπης

Όπως επισημαίνεται τα λιμάνια δεν παίρνουν μέτρα στο βαθμό που πρέπει για να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, χρησιμοποιώντας σε έκταση ηλεκτρική ενέργεια και άλλες εναλλακτικές μορφές.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε προθεσμία έως το 2030 ώστε τα λιμάνια να εγκαταστήσουν ηλεκτρική ενέργεια στην ξηρά —που ονομάζεται cold iron- — για container vessels, επιβατηγά και κρουαζιερόπλοια. Θα μειώσει τις εκπομπές κατά περίπου 5 εκατομμύρια τόνους CO2 και 3.000 τόνους SOx ετησίως, που ισοδυναμούν με τις εκπομπές 250 εκατομμυρίων επιβατικών αυτοκινήτων.

Ωστόσο, η τρέχουσα πρόταση FuelEU Maritime έχει εξαιρέσεις για ορισμένα πλοία. Εξαιρεί τα πετρελαιοφόρα και τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου.

Διαβάστε ακόμη

Blue Iris: «Πράσινο» από το ΥΠΕΝ για την επένδυση των Αράβων στη Μύκονο, εν αναμονή του ΣτΕ για το μπλόκο από τον δήμο

Οι προβλέψεις Peanut για την ακρίβεια, οι συζητήσεις για την ΑΒ Βασιλόπουλος, οι τραπεζίτες του Λονδίνου πάνε κάλπες και η… Goldman Sachs των φτωχών 

Αρκάντι Αμπράμοβιτς: Ο διάδοχος του Ρώσου κροίσου στις business και το ποδόσφαιρο (pics)bsp;