Ο Πήτερ Λιβανός είναι από τους πλοιοκτήτες που εισήλθαν πολύ γρήγορα στον τομέα μεταφοράς υγροποιημένου CΟ2 ιδρύοντας την περασμένη άνοιξη την Ecolog. Η εταιρεία συν τοις άλλοις μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή, ηλεκτρονικής μεθανόλης (e-methanol) η οποία είναι πιστοποιημένη ως πράσινο καύσιμο.

Η Ecolog, σχεδιάζει να γίνει μια κορυφαία παγκοσμίως επιχείρηση με έναν στόλο 60 πλοίων, με συνδεδεμένα τερματικά εισαγωγής και εξαγωγής. Θα μπορεί να μεταφέρει 50 εκατομμύρια τόνους CO2 ετησίως τουλάχιστον μέχρι το 2035.

Η νέα εταιρεία υποστηρίζεται από την Ceres Shipping, της οικογένειας Λιβανού.

Η εταιρεία σε συνεργασία με τον αμερικάνικο νηογνώμονα ABS εντάχθηκε σε ένα πρωτοποριακό κοινό βιομηχανικό έργο (JIP) για την ανάπτυξη ενός λεπτομερούς σχεδίου για ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO2) χωρητικότητας 40.000 cbm που πληροί τις απαιτήσεις της κατηγορίας και τις νομοθετικές απαιτήσεις. Στο σχήμα αυτό συμμετέχουν επίσης οι Hanwha Ocean Co., Ltd. και Babcock International Liquid Gas Equipment (LGE).

Ο τελικός σχεδιασμός θα μεγιστοποιήσει την ενεργειακή ενσωμάτωση και θα ελαχιστοποιήσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG), ενώ θα είναι ευέλικτο φορτίο και ικανό για υπεράκτια εκφόρτωση.

«Η μεταφορά υγροποιημένου CO2 αποτελεί κρίσιμο τμήμα της αλυσίδας για την απαλλαγή της ατμόσφαιρας από τον άνθρακα. Αυτό απαιτεί έναν νέο τύπο πλοίου και η ABS είναι περήφανη που χρησιμοποιεί τη βαθιά γνώση της βιομηχανίας μας για να υποστηρίξει αυτή την ομάδα κορυφαίων παικτών στην ανάπτυξη ενός τόσο σημαντικού νέου περιουσιακού στοιχείου για την ECOLOG», δήλωσε ο Πάνος Κουτσουράκης, αντιπρόεδρος της ABS, Global Sustainability.

Αυτό το κοινό βιομηχανικό έργο μεταξύ της Hanwha, του American Bureau of Shipping, της Babcock και της Ecolog συγκεντρώνει εμπειρογνώμονες στους αντίστοιχους τομείς τους, οι οποίοι φιλοδοξούν να παράσχουν βαθιά γνώση για τη μεταφορά CO2 και να υποστηρίξουν την αγορά CCUS με πρότυπα σχεδιασμού και λειτουργίας.

Πρόκειται για μια πρώτη στο είδος της επιστημονική εργασία που επικεντρώνεται στη μεταφορά CO2 με πλοία μεγάλης κλίμακας, η οποία είναι πολύ αναγκαία για την υλοποίηση της συμφωνίας του Παρισιού. «Στην Ecolog είμαστε ενθουσιασμένοι που συμμετέχουμε σε αυτή την κοινή προσπάθεια και αναμένουμε ότι αυτό θα ενθαρρύνει παρόμοιες νικηφόρες συνέργειες στο μέλλον», δήλωσε ο Δρ Πάνος Δεληγιάννης, επικεφαλής του τομέα ναυτιλίας της ECOLOG.

«Η Hanwha Ocean προσδοκά να αναπτύξει το βέλτιστο σχεδιασμό πλοίων μεγάλων μεταφορέων LCO2 μέσω αυτού του ΚΠΠ και να βρεθεί ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές μας όσον αφορά την τεχνολογία ναυπήγησης πλοίων. Η Hanwha Ocean θα διατηρήσει τη μοναδική της ανταγωνιστικότητα όσον αφορά την τεχνολογία και την ποιότητα στον τομέα των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου, όπως τα πλοία μεταφοράς LNG και LPG», δήλωσε ο Sang-Don Kang, επικεφαλής του τμήματος βασικού σχεδιασμού της Hanwha Ocean.

Διαβάστε ακόμη

Η ΔΕΗ κρατά τον σφυγμό της λιανικής με μερίδιο σχεδόν 73% τον Ιούλιο του 2023

Γιατί ο Μητσοτάκης έβαλε «φρένο» σε έναν ανασχηματισμό – «Καλάθι» ΔΕΘ για την Θεσσαλία

Fraport: Ρεκόρ τον Αύγουστο με 6,15 εκατ. επιβάτες στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια – Πού σημειώθηκε πτώση (πίνακες)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ