Η δραστηριοποίηση της εισηγμένης στο χρηματιστήριο του NYSE, Τsakos Energy Navigation με επικεφαλής τον Νίκο Τσάκο στις αγορές των δεξαμενόπλοιων και της μεταφοράς υγροποιημένου αερίου έχει φέρει μεγάλα κέρδη ενώ η υπογραφή των νέων ναυλοσυμφώνων αυξάνει ακόμη περισσότερα τα καθαρά έσοδα με το 2023 να δείχνει ότι θα είναι μία ακόμη χρονιά ρεκόρ για την εταιρεία.

Επισήμως τα οικονομικά αποτελέσματα για το β’ τρίμηνο και α’ 6μηνο του 2023 θα ανακοινωθούν την προσεχή Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου και θα είναι εξίσου καλά με την έως τώρα πορεία της ΤΕΝ.

Ο δρ Νίκος Τσάκος διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ, σημείωσε μιλώντας στο newmoney: «Είμαστε τυχεροί που γιορτάζουμε τα 30 χρόνια της ΤΕΝ στο χρηματιστήριο, σε μία περίοδο θετικής αγοράς και με ρεκόρ κερδών. Ευχόμαστε να συνεχιστεί αυτό και ελπίζουμε και το υπόλοιπο 2023 να είναι όπως ξεκίνησε. Και από όσα βλέπουμε, προβλέπεται ότι θα συνεχίσει όπως ξεκίνησε».

Η ΤΕΝ παράλληλα έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για οκτώ δεξαμενόπλοια εκ των οποίων τέσσερα Aframax και τέσσερα Suezmax, με παράδοση από το το γ’ τρίμηνο του 2023 έως το δ’ τρίμηνο του 2025.

Η “μαμά” εταιρεία, ο όμιλος Τσάκου έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ναυπηγεί συνολικά 20 πλοία. Από αυτά 12 είναι containerships, 6 aframax δεξαμενόπλοια dual fuel ένα capesize φορτηγό και ένα shuttle tanker. Ο Όμιλος έχει σπάσει το φράγμα των 100 πλοίων μετρώντας συνολικά 102 συνολικής μεταφορικής ικανότητας 10,1 εκατομμυρίων τόνων.

Η ΤΕΝ μέσα στις αλλεπάλληλες παγκόσμιες κρίσεις, είτε είναι υγειονομικές είτε οικονομικές, είναι από τις ελάχιστες ναυτιλιακές εταιρείες που όχι μόνο επιβιώνει, αλλά αναπτύσσεται συνεχώς δίνοντας επί 20 συναπτά χρόνια μερίσματα στους μετόχους της, ενώ μειώνει τον δανεισμό της και αυξάνει τη δύναμη του στόλου της.

Aπό το 1993 αντιμετώπισε πέντε παγκόσμιες κρίσεις. Τη δεκαετία του ’90 ήταν η κρίση στην Άπω Ανατολή, το 2001 το τρομοκρατικό χτύπημα στους Δίδυμους Πύργους, το 2008 η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση, το 2020 η πανδημία και το 2022 ο πόλεμος στην Ουκρανία. «Η εταιρεία διαχειρίστηκε την κρίση και βγήκε από την καταιγίδα ακόμη πιο δυνατή και αυτή τη φορά.

O στόλος της εισηγμένης αποτελείται από 58 πλοία, εκ των οποίων 55 είναι tankers και τρία LNG carriers.

Τα ναυλοσύμφωνα

Όσο αφορά τα νέα ναυλοσύμφωνα με υπέγραψε η ΤΕΝ, χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του LNG carrier «Neo Energy», χωρητικότητας 150.000 κυβικών μέτρων, ναυπηγήσεως 2007, το οποίο ήταν ναυλωμένο έως τον Μάρτιο του 2023 με ημερήσιο ναύλο 37.000 δολαρίων. Το πλοίο ναυλώθηκε εκ νέου έως τον Φεβρουάριο του 2024, με 115.000 δολάρια ημερησίως. την ημέρα ενώ υπάρχει δικαίωμα για μονοετή επέκταση της ναύλωσης στα 100.000 δολάρια ημερησίως.

Το δεξαμενόπλοιο τύπου aframax «Maria Princess», χωρητικότητας 105.346 dwt, ναυπηγήσεως 2008 ναυλώθηκε έως τον Ιούλιο του 2024 46.500 δολαρίων την ημέρα. Η προηγούμενη ναύλωση του πλοίου που έληξε στα τέλη του περασμένου Αυγούστου ήταν στα 22.500 δολάρια ημερησίως.

Το aframax δεξαμενόπλοιο «Sapporo Princess», χωρητικότητας 105.354 dwt, ναυπηγήσεως 2010, βγήκε από την spot αγορά και χρονοναυλώθηκε έως τον Μάιο του 2024 με 50.000 δολαρίων ημερησίως.

Το α’ τρίμηνου του 2023 τα έσοδα της ΤΕΝ ανήλθαν στα 261,2 εκατ. δολάρια, από 149,7 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ποσοστό ανόδου 74%.
Τα καθαρά κέρδη εκτοξεύτηκαν στα 177,4 εκατ. δολάρια φέτος, έναντι 6,3 εκατ. δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Ο μέσος όρος του ημερήσιου ναύλου ανήλθε στα 41.882 δολάρια το α’ τρίμηνο, από 19.730 δολάρια το ίδιο διάστημα του 2022.

Το ποσοστό κάλυψης του στόλου σε ναυλώσεις έφτασε το 96,4%.

Διαβάστε ακόμη

Τα παραμυθάκια του Stephanos, η μάχη των δισ. στην Αττική Οδό, οι εξαγορές του Θεοδωρόπουλου και το νέο ντέρμπι για τους Πεταλιούς

«Κόκκινα» δάνεια: Σε έναν μήνα έκλεισαν deals ύψους 2,3 δισ. ευρώ – Τα funds που… ψηφίζουν Ελλάδα

Φορολογικές δηλώσεις: Ποιοι πληρώνουν διπλή δόση του φόρου χωρίς πρόστιμο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ