Τα αίτια των αυξήσεων στις τιμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αναλύει ο καθηγητής στο τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ, Θάνος Πάλλης, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι “το πρόβλημα βρίσκεται μάλλον στη λειτουργικότητα της αλυσίδας μεταφορών και τη διαταραχή την οποία προκάλεσε η πανδημία, και πολύ λιγότερο στις “συμμαχίες” των ναυτιλιακών εταιρειών.

Ειδικότερα επισημαίνει αναλύοντας διαγράμματα της Αlphanliner:

(1) τα πλοία χρειάζονται στις ΗΠΑ 10-70 (!!) ημέρες για να εξυπηρετηθούν από τα λιμάνια και να συνεχίσουν τις διαδρομές τους

(2) τα πλοία δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν στους ευρωπαϊκούς λιμένες, λόγω υπερβάλλουσας ζήτησης υπηρεσιών, με αποτέλεσμα από τον Ιούλιο ως σήμερα είχαμε 383 αναστολές δρομολογίων.

Αθροιστικά: η λιμενική βιομηχανία και οι αλυσίδες μεταφοράς αδυνατούν να εξυπηρετήσουν την αυξημένη ζήτηση (βρισκόμαστε στη 3η φάση αντίδρασης μετά τη πανδημία-“αύξηση ζήτησης¨) και δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για την άνοδο των τιμών” και προσθέτει:

“ Το 3ο διάγραμμα μας δίνει τους ναύλους μεταφοράς Κίνα-Δ. & Αν. Αφρική την προηγούμενη δεκαετία και έως την πανδημία (2011-2019). Η Αφρική εισάγει τρόφιμα.

Συμπερασματικά, το πρόβλημα βρίσκεται μάλλον στη λειτουργικότητα της αλυσίδας μεταφορών και τη διαταραχή την οποία προκάλεσε η πανδημία, και πολύ λιγότερο στις ‘συμμαχίες’ των ναυτιλιακών εταιριών (και το Ευρωπαϊκό/διεθνές θεσμικό πλαίσιο το οποίο τις επιτρέπει). Η επιβεβαίωση των αναλύσεων θα υπάρξει μόνο όταν αποκατασταθεί η νέα (Post-Covid-19) ‘κανονικότητα’

 

 

 

 

Διαβάστε ακόμη

Tέσσερα νέα μέτρα φοροελαφρύνσεων από το 2022

Ο νέος παίκτης του ΠΑΣΟΚ, τα σχέδια Προκοπίου για Σκαραμαγκά, η Εuromedica βαφτίστηκε και ο «κύριος»… όπου γης ένταλμα 

Εξοικονομώ: Πρεμιέρα σήμερα για την ψηφιακή πλατφόρμα του νέου προγράμματος ενεργειακής αναβάθμισης