Ναυτιλία

Θεόδωρος Κόντες: Ελληνικά επιχειρηματικά σχέδια για την κρουαζιέρα το επόμενο διάστημα

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Απώλειες 55% για την κρουαζιέρα σε σύγκριση με το 2019- Αισιοδοξία για το μέλλον

Στοιχεία για την πορεία της κρουαζιέρας μέσα στο 2021 δίνει ο τέως πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες.

«Ήδη έχει περάσει ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα της θερινής σεζόν για τη χώρα μας και είναι ώρα να αναλογισθούμε τα φετινά αποτελέσματα για τον κλάδο μας, δηλαδή τον κλάδο της Κρουαζιέρας» επισημαίνει:

«Σύμφωνα με τις προβλέψεις μας, δεν ήταν δυνατόν να μεταπηδήσουμε από τα καθόλα απογοητευτικά αποτελέσματα του έτους 2020, δηλαδή θα ήταν αδύνατον να καλύψουμε την τεράστια ζημία που προέκυψε το έτος 2020 λόγω της πανδημίας και που έπληξε τον κλάδο της Κρουαζιέρας και φυσικά τον θαλάσσιο τουρισμό με μειωμένες γενικότερα αποδόσεις της τάξεως του 82-90% και προσθέτει:

«Είμαστε όμως ικανοποιημένοι και φαίνεται ότι το έτος 2021 θα καλύψουμε ένα ικανοποιητικό ποσοστό από τις περσινές απώλειες που ίσως κυμανθεί στο 25-30%, με αποτέλεσμα μέχρι το τέλος του 2021 να βρεθούμε με στοιχεία απώλειας σε σύγκριση με το 2019 της τάξεως του περίπου 55%. Η μεγάλη μας προσδοκία είναι να καλύψουμε την εν λόγω διαφορά μέσα στα επόμενα δύο έτη. Όλα βέβαια θα εξαρτηθούν από την πανδημική εξέλιξη και τις μεταλλάξεις του ιού που θα προκύψουν, αλλά και από την προώθηση του εμβολιαστικού προγράμματος χάρη στο οποίο θα υπάρξει μια αξιοσημείωτη ανοσία έναντι του ιού, κάτι που θα προσδώσει ιδιαίτερη εμπιστοσύνη στο κοινό για ταξίδια και άρα, αξιόλογη ώθηση του τουριστικού ρεύματος».

Για τα θετικά σημεία λέει: «Θα πρέπει να αναφερθούμε στα θετικά στοιχεία που ανακοινώθηκαν για τη χώρα μας, αλλά παράλληλα θα πρέπει να αναφερθούμε και στο τι θα πρέπει να γίνει ακόμη ώστε να μπορέσουμε να φτάσουμε τα αποτελέσματα του έτους 2019. Επιπλέον, να βελτιώσουμε τις αποδόσεις στην Ελλάδα με σκοπό βέβαια να υπάρχει πάντοτε ικανοποιητική συμμετοχή επιχειρήσεων Ελληνικών συμφερόντων και Ελληνικής πλοιοκτησίας, που θα προσφέρουν εργασία σε μεγάλο αριθμό εργαζομένων συμπολιτών μας και βεβαίως θα βοηθήσει στον μέγιστο βαθμό την Ελληνική οικονομία, αλλά και την οικονομία των τοπικών κοινωνιών κάτι που έχουν τόσο πολύ ανάγκη.

Η φετινή θερινή περίοδος ξεκίνησε με θετικό ρυθμό στη χώρα μας, αφού η Ελλάδα ήταν από τις ελάχιστες χώρες που άνοιξε τα σύνορά της σχετικά σύντομα και οργανωμένα, οδηγώντας τους operators της Κρουαζιέρας να κάνουν επανεκκίνηση του θαλάσσιου τουρισμού από τη χώρα μας με προγράμματα μεγάλου ενδιαφέροντος σε ελκυστικούς προορισμούς της επικράτειας ιδιαίτερου κάλλους» και συνεχίζει:

«Βεβαίως θα πρέπει να αναφερθούμε στις επιτυχημένες ενέργειες των Αρχών αλλά και των Εταιρειών που προετοιμάστηκαν εγκαίρως και με ασφάλεια, εφαρμόζοντας πιστά τα απαραίτητα πρωτόκολλα και με αυτόν τον τρόπο αποφύγαμε δυσάρεστα γεγονότα που θα επιδείνωναν το αρνητικό κλίμα που υπήρχε αρχικά, αποφύγαμε τις επικίνδυνες καταστάσεις που θα προέκυπταν από τον κορωνοϊό με τα γνωστά σε όλους μας πολύ δύσκολα στάδια αποθεραπείας που ίσως χρειαζόταν να ακολουθηθούν».

Στη συνέχεια αναφέρεται στις εξελίξεις στην κρουαζιέρα:

«1.Υπήρξαν βέβαια και εξελίξεις στον κλάδο της Κρουαζιέρας κατά την διάρκεια της πανδημίας. Ιδιαίτερα κατά τους πρώτους 10-11 μήνες, άλλαξαν στις εταιρείες τα δεδομένα που γνωρίζαμε τα τελευταία δέκα έτη. Είδαμε πλοία να πωλούνται σε πολύ χαμηλές τιμές ή να δίδονται και για ανακύκλωση, παρόλο που βρίσκονταν σε πολύ καλό επίπεδο συντήρησης και με προοπτική να συνεχίσουν να λειτουργούν για αρκετά χρόνια ακόμη.

2.Υπολογίζουμε ότι περίπου 35 πλοία πουλήθηκαν για scrap αλλά και ακόμη 28 πλοία πουλήθηκαν σε πολύ χαμηλές τιμές για περαιτέρω λειτουργία. Ένα άλλο αξιοσημείωτο γεγονός είναι ότι μειώθηκαν σημαντικά οι νέες κατασκευές. Παράλληλα, και τα μεγέθη των πλοίων έχουν ανακατανεμηθεί σε πλοία μεσαίου και μικρού (luxury) tonnage, με αποτέλεσμα να υπερτερούν των mega-ships που ήταν η πλειοψηφία των μεγάλων εταιρειών τα τελευταία χρόνια».

Για την επόμενη μέρα δηλώνει:

«Μια που η επανεκκίνηση της Κρουαζιέρας είναι πλέον γεγονός, θα πρέπει να εφαρμοσθούν στη χώρα μας τέτοιες πολιτικές ώστε όχι μόνο να διατηρηθεί αλλά και να επαυξηθεί η κίνηση στους τουριστικούς μας προορισμούς και να προχωρήσουμε στην εφαρμογή διαδικασιών που θα προσφέρουν πραγματικά ικανοποιητικές υπηρεσίες, ασφάλεια και προοπτική με σκοπό η Ελλάδα να γίνει παγκοσμίως από τους πρώτους προορισμούς και μια χώρα για full year operation, αφού οι καιρικές μας συνθήκες το επιτρέπουν.

Όλοι μας γνωρίζουμε ότι στο παρελθόν υπήρχε η τάση των μεγάλων εταιρειών να δημιουργούν ή να εξαγοράζουν διάφορα brand names αγορών και να ανταγωνίζονται η μία την άλλη. Φαίνεται ότι λόγω της οικονομικής κατάστασης, εταιρείες συρρικνώνονται ή μειώνουν σε ικανοποιητικό ρυθμό την δράση τους και το tonnage των πλοίων τους» και συνεχίζει ότι μέσα στην κρίση υπάρχουν ευκαιρίες:

«Από την άλλη όμως πλευρά και λόγω των τρέχουσων συνθηκών και των ευκαιριών που υπάρχουν, αναδεικνύονται και πάλι νέες εταιρείες με συγκεκριμένο brand-name οι οποίες δημιουργούν ανταγωνίσιμο προϊόν για συγκεκριμένες αγορές, αφού ακόμα υπάρχουν ευκαιρίες για εξασφάλιση αξιόλογων πλοίων διαφόρων μεγεθών.

Υπό αυτές τις συνθήκες λοιπόν δίνεται η ευκαιρία και στη χώρα μας να ξαναδημιουργήσει σιγά σιγά την αξιοζήλευτη Ελληνική τουριστική επιβατηγό ναυτιλία, όπως αυτή υπήρξε στο παρελθόν με αξιόλογα πλοία, στελέχη, πληρώματα. Και γιατί όχι, η Γαλανόλευκη να κυματίζει και εκτός των Ελληνικών θαλασσών σε όλα τα διεθνή πέλαγα.

Αυτό ήταν και το όνειρο του αείμνηστου Ανδρέα Ποταμιάνου, Πατριάρχη της Ελληνικής Κρουαζιέρας, ο οποίος είχε την επιθυμία της επανεμφάνισης του Ελληνικού τουριστικού στόλου με την Γαλανόλευκη να κυματίζει σε Ελληνικά και διεθνή πελάγη» και καταλήγει με ένα αισιόδοξο μήνυμα-πρόβλεψη:

«Είμαι στην ευχάριστη θέση να αναφέρω ότι κατά την άποψή μου, αρχίζει να φαίνεται φως στο βάθος του τούνελ. Είναι αρκετά πιθανόν να αναβιώσουν οι συγκεκριμένες καταστάσεις σταδιακά και πιθανότατα να έχουμε ευχάριστες εκπλήξεις και εξελίξεις σχετικά σύντομα.

Αυτό θα είναι πραγματικά μια διορθωτική πορεία για τον τομέα της Ελληνικής τουριστικής ναυτιλίας που μετά από τόσα χρόνια, ευελπιστούμε να ξαναζήσουμε. Αυτόν τον σκοπό θα πρέπει να τον στηρίξουμε όλοι μαζί για το καλό του τόπου μας και της οικονομίας μας.

Ελπίζουμε λοιπόν ότι σύντομα θα υπάρξουν σοβαρά και σημαντικά επιχειρηματικά πλάνα που θα ανακοινωθούν προς αυτή την κατεύθυνση και το Κράτος θα πρέπει να στηρίξει, ως οφείλει και έχει υποχρέωση να κάνει, την περαιτέρω ανάπτυξη αυτού του κλάδου.

Συμπερασματικά, βάσει των ευκαιριών που συνεχίζουν να υπάρχουν, αλλά και του παροπλισμού αξιόλογων πλοίων στην επικράτεια, της βελτίωσης των συνθηκών στον κλάδο, και των αξιοζήλευτων προορισμών της πατρίδας μας, ελπίζουμε ότι η Ελληνική Πλοιοκτησία και η τουριστική βιομηχανία να μην χάσουν ακόμα μια ευκαιρία και να υπάρξει περαιτέρω ανάπτυξη στον θαλάσσιο τουρισμό».

Διαβάστε ακόμα:

«Ναυμαχία» για τα λιμάνια: Οι μνηστήρες για Ηγουμενίτσα και Ηράκλειο, οι Τούρκοι και το παρασκήνιο

Αυτό είναι το νέο project για ιδιωτική φοιτητική κατοικία στη Θεσσαλονίκη (pics)

Κύπρος: Νέους «γάμους» τραπεζών βλέπει ο CEO της Τράπεζας Κύπρου