Η εταιρεία ναυτιλιακής τεχνολογίας ZeroNorth ανακοίνωσε την προώθηση της εφαρμογής για την ανάλυση και βελτιστοποίηση του Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII), η οποία ενσωματώνεται στην πλατφόρμα Optimise.

Τα εργαλεία Analytics επιτρέπουν στους χρήστες όχι μόνο να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο την απόδοση ως προς το CII, αλλά να μπορούν και να προσομοιώνουν την μελλοντική CII απόδοση του πλοίου. Ταυτόχρονα, η εφαρμογή βελτιστοποίησης παρέχει στους operators τη δυνατότητα να επιλέγουν προτεινόμενες διαδρομές ταξιδιού (voyage plans) με στόχο την διατήρηση ή την βελτίωση του δείκτη CII.

Επειδή η λειτουργικότητα είναι διασυνδεδεμένη με την σε πραγματικό χρόνο βελτιστοποίηση διαδρομής βάσει καιρού (weather route optimisation) και βελτιστοποίηση ταξιδιού (voyage optimisation), οι προτάσεις σχετικά με τον δείκτη CII, προσφέρουν ταυτόχρονα επιλογές που βελτιώνουν τα έσοδα και μειώνουν τις εκπομπές, διασφαλίζοντας ότι οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές αξιοποιούν πλήρως τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα.

Η υπηρεσία εξετάζει όλες τις απαραίτητες παραμέτρους του πλοίου, όπως ο τύπος και η χωρητικότητα νεκρού βάρους (dwt), και θα δείχνει την κατάταξη CII κατά το τρέχον έτος (year-to-date), πληροφορίες για την ετήσια απόδοση από χρόνο σε χρόνο, όπως και ειδοποιήσεις (alerts) για το πότε ένα πλοίο κινδυνεύει να χάσει την τρέχουσα κατηγορία ή να θεωρηθεί μη συμβατό.

Συνδυάζοντας την σε βάθος ανάλυση όλων των παραγόντων που επηρεάζουν ένα ταξίδι και την απόδοση του πλοίου από εξελιγμένους αλγόριθμους, με την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών από έμπειρο και υψηλά καταρτισμένο προσωπικό, παρέχουμε στους πλοιοκτήτες και διαχειριστές την πιο ολοκληρωμένη πλατφόρμα για την λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων σχετικά με την διατήρηση ή βελτίωση της CII αξιολόγησης των πλοίων τους, χωρίς απόκλιση από το στόχο της βέλτιστης εμπορικής απόδοσης.

Τα δεδομένα θα είναι διαθέσιμα στους πλοιοκτήτες και διαχειριστές για απευθείας σύνδεση (ΑΡΙ) ή διανομή σε μορφή αρχείου. Η εφαρμογή έχει αναπτυχθεί σύμφωνα με τον κανονισμό του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) σχετικά με την δημοσίευση (reporting) του Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII).

Όπως παρουσιάστηκε από τον ΙΜΟ κατά την 76η συνεδρίαση της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEP76), ο δείκτης CII θα εφαρμοστεί το 2023 για να υποστηρίξει τον μακροπρόθεσμο στόχο του ΙΜΟ για μείωση της λειτουργικής απόδοσης ως προς τον Δείκτη Έντασης Άνθρακα της διεθνούς ναυτιλίας κατά 40% έως το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2008.

Η κατηγορία CII ενός πλοίου, προκύπτει από τον Ετήσιο Λόγο Απόδοσης (Annual Efficiency Ratio-AER), ο οποίος μετρά τις εκπομπές άνθρακα κατά τη λειτουργία ενός πλοίου σε διάρκεια ενός έτους και ισχύει για όλα πλοία άνω των 5000 κόρων (GT).

Η κατάταξη αποτιμάται σε κλίμακα από Α – Ε, με τα πιο αποδοτικά επιχειρησιακά σκάφη να κατατάσσονται στην κατηγορία Α. Οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές θα πρέπει να καταγράφουν τα δεδομένα των πλοίων τους στο Σχέδιο Διαχείρισης Ενεργειακής Απόδοσης Πλοίων (SEEMP). Στην περίπτωση που ένα πλοίο βρίσκεται στην κατηγορία D ή E για περίοδο 3 ετών, θα πρέπει να υποβάλλεται σχέδιο που θα περιγράφει πώς θα επιτευχθεί η άνοδος κατηγορίας (σε C ή ανώτερη).

Διαβάστε ακόμη:

Έμα Ραντουκάνου: Οι «χρυσές» χορηγίες των Tiffany’s, Dior, Evian και η σύγκριση με τη Σαράποβα (pics)

Τουρκία: Πτώση χωρίς «φρένο» για τη λίρα μετά τη μείωση στα επιτόκια

Πλειστηριασμοί: Άλλαξε χέρια το «Καβείρια Palace», έμειναν στο… ράφι οι βίλες της «Calle Mar» στη Μύκονο (pics)