Τον κρίσιμο ρόλο των εναλλακτικών καυσίμων στη μείωση των εκπομπών σε κάθε στάδιο ζωής ενός πλοίου (LCA) από τη ναυπήγηση έως τη διάλυση αναδεικνύει η μελέτη των Lloyd’s Register, Knutsen, HDKSOE και HHI.

Τα εναλλακτικά καύσιμα, ο πράσινος χάλυβας και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι θεμελιώδους σημασίας για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής ενός πλοίου, αποκαλύπτει μελέτη που διεξήχθη από ένα κοινό αναπτυξιακό έργο (JDP) των LR, Knutsen, HDKSOE και HHI.

Η εξάμηνη μελέτη, η οποία άρχισε τον Ιούνιο του 2023, μετρά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που παράγονται σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής ενός νεότευκτου πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου 174.000 m3, από την εξόρυξη πρώτων υλών έως τη ναυπήγηση πλοίο το τέλος της λειτουργίας του και το τέλος του κύκλου ζωής δηλαδή τη διάλυση και την ανακύκλωση.

Η έρευνα που διεξήχθη στο πλαίσιο του κοινού σχεδίου ανάπτυξης (JDP) αποκαλύπτει ότι η πλειονότητα των εκπομπών δημιουργείται κατά την περίοδο λειτουργίας του κύκλου ζωής ενός πλοίου, αλλά ότι αυτές μπορούν να μειωθούν κατά περίπου 90% μέσω της χρήσης καυσίμων με μηδενικές ή χαμηλές εκπομπές άνθρακα.

Από το συνολικό ποσοστό των λειτουργιών, το 79% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου παράγεται από τις λειτουργίες του πλοίου , ενώ το 21% αποδίδεται στην εξόρυξη και τη μεταφορά από τη γεώτρηση στη δεξαμενή των καυσίμων, γεγονός που υπογραμμίζει τη σημαντική θετική επίδραση των καυσίμων χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών άνθρακα στη μείωση των εκπομπών.

Η μελέτη αποκαλύπτει επίσης ότι οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά το στάδιο της ναυπήγησης μπορούν να μειωθούν σημαντικά εάν εισαχθεί στη διαδικασία ο πράσινος χάλυβας – χάλυβας με χαμηλές ή μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που ενσωματώνονται στο στάδιο της κατασκευής. Η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά περίπου 60% σε επίπεδο ναυπηγείου.

Η μελέτη λαμβάνει υπόψη όλες τις εκπομπές που σχετίζονται με το πλοίο καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του.

  • Οι εκπομπές πεδίου 1 είναι οι άμεσες εκπομπές που δημιουργούνται κατά τη ναυπήγηση και τη λειτουργία του πλοίου.
  • Οι εκπομπές πεδίου 2 είναι οι έμμεσες εκπομπές που σχετίζονται με την ενέργεια, το νερό και τον ατμό, για παράδειγμα η ηλεκτροδότηση του ναυπηγείου κατά τη διάρκεια της κατασκευής.
  • Οι εκπομπές πεδίου 3 περιλαμβάνουν τις έμμεσες εκπομπές που δημιουργούνται τόσο στην αλυσίδα εφοδιασμού όσο και στην αλυσίδα διανομής.

Για παράδειγμα, εκπομπές που δημιουργούνται κατά την παραγωγή, μεταφορά και αποθήκευση υλικών και εξοπλισμού, καθώς και κατά τη διαδικασία ανακύκλωσης του πλοίου. Με την ενσωμάτωση και των τριών πεδίων μπορεί να προκύψει ένα πλήρες προφίλ εκπομπών κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής ενός πλοίου.

Διαβάστε ακόμη

Toυρισμός: Οι… κόντρα εκτιμήσεις για το 2024 και το αμείωτο ενδιαφέρον για νέες επενδύσεις ανά την Ελλάδα

Νικ. Ι. Θεοχαράκης: Πώς πατάει «γκάζι» για έναν ακόμα αιώνα επιτυχιών (pics)

Ο Μητσοτάκης και η Ούρσουλα, οι μπίζνες της Πόλης, η εταιρεία των Πεταλιών, η D.T στη Θεσσαλονίκη και τα λεφτά από τα σεντούκια

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ