“Εξαιρετικό” για τις εξαγωγές ελληνικών ενδυμάτων, χαρακτηρίζει το πρώτο τετράμηνο του 2019 ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδας (ΣΕΠΕΕ), υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά ότι “και τον Απρίλιο, συνεχίστηκε με ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης η καλή πορεία των εξαγωγών ενδυμάτων του πρώτου τριμήνου”.

Στο πρώτο τετράμηνο φέτος η αξία των ελληνικών εξαγωγών ενδυμάτων “έτρεξε” με θετικό ρυθμό 30% και διαμορφώθηκε στα 293 εκατ. ευρώ, έναντι των 224 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου περσινού διαστήματος, όπως αναφέρει ο ΣΕΠΕΕ σε σημερινή σχετική ανακοίνωση.

Σύμφωνα με το ΣΕΠΕΕ, η πολύ καλή πορεία του πρώτου τετραμήνου του 2019 αποτελεί συνέχεια τόσο του 2017, όσο και του 2018. Υπενθυμίζεται ότι την διετία 2017-2018 οι εξαγωγές ενδυμάτων κατέγραψαν αθροιστικά αύξηση 25%. Αναλυτικά, αύξηση 4,3% κατέγραψαν οι εξαγωγές της κλωστοϋφαντουργίας και ανήλθαν σε 141 εκ. ευρώ ενώ εντυπωσιακή αύξηση καταγράφηκε στις εξαγωγές του ελληνικού βαμβακιού. Η αξία των εξαγωγών το πρώτο τετράμηνο του 2019 ανήλθε σε 228 εκατ. ευρώ αυξημένη κατά 83%.

Συνολικά οι εξαγωγές της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας, συμπεριλαμβανομένης της πρωτογενούς παραγωγής (βαμβακιού), κατέγραψαν αύξηση 36,8% το πρώτο τετράμηνο του 2019 και η αξία τους ανήλθε σε 661 εκατ. ευρώ, έναντι των 483 εκατ. ευρώ στο πρώτο τετράμηνο του 2018.

Ανοδικά κινήθηκαν και οι εισαγωγές ενδυμάτων, οι οποίες σύμφωνα με τον ΣΕΠΕΕ στο πρώτο τετράμηνο φέτος σημείωσαν ενίσχυση κατά 18%, ενώ της κλωστοϋφαντουργίας κατά 3 %. Συνολικά η αξία εισαγωγών ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας στο πρώτο τετράμηνο φέτος, ανήλθε σε 813 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο ΣΕΠΕΕ, παρά τη θετική πορεία των εξαγωγών στο πρώτο τετράμηνο φέτος, στην εγχώρια αγορά η κατάσταση όχι μόνο δεν παρουσίασε θετικό πρόσημο, αλλά τόσο οι πωλήσεις χονδρικής, όσο και λιανικής, παρουσίασαν πτώση. Η μείωση στις πωλήσεις χονδρικής κυμάνθηκε σε ποσοστό 9,6%, ενώ οι λιανικές πωλήσεις παρουσίασαν πτώση κατά 7,7%. “Όπως διαπιστώνεται η κατανάλωση στην εγχώρια αγορά εξακολουθεί να συρρικνώνεται, λόγω της οικονομικής αδυναμίας των καταναλωτών”, υπογραμμίζει στην ανακοίνωσή του ο ΣΕΠΕΕ.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ