Σύντομα αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ «myBusinessSupport», προκειμένου οι επιχειρήσεις που ήταν κλειστές τον περασμένο Απρίλιο με κρατική εντολή να υποβάλουν αίτηση για την Αυξημένη Αποζημίωση Ειδικού Σκοπού.

Το εν λόγω μέτρο ενδεχομένως να αποτελέσει τη διάδοχη κατάσταση της Επιστρεπτέας Προκαταβολής για τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας, καθώς κυβερνητικοί αξιωματούχοι έχουν ξεκαθαρίσει ότι δεν θα υπάρξει όγδοος κύκλος της Επιστρεπτέας. Αξίζει να σημειωθεί ότι πλήθος αιτήσεων χορήγησης Επιστρεπτέας Προκαταβολής 7 ανέρχεται σε 298.440 σύμφωνα με την ΑΑΔΕ.

Στη σχετική απόφαση που εκδόθηκε από το υπουργείο καθορίζονται οι δικαιούχοι, τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις καταβολής της ενίσχυσης. Για την επιδότηση μάλιστα δεν λαμβάνεται υπόψη το κριτήριο μείωσης τζίρου.

Το μέτρο ενδεχομένως να παραταθεί και για τον Μάιο και -πιθανώς- και για τον Ιούνιο προκειμένου να καλυφθούν και οι επιχειρήσεις που εξακολουθούν να παραμένουν κλειστές.

Το ύψος της αποζημίωσης:

Το ύψος της αποζημίωσης ανέρχεται:

*σε 1.000 ευρώ για δικαιούχους που απασχολούν 0 έως 5 εργαζόμενους κατά την 1η.4.2021,
* σε 2.000 ευρώ για δικαιούχους που απασχολούν 6 έως 20 εργαζόμενους κατά την 1η.4.2021 και
* σε 4.000 ευρώ για δικαιούχους που απασχολούν 21 έως 49 εργαζόμενους κατά την 1η.4.2021, σύμφωνα με τα στοιχεία του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ.

Η ενίσχυση είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, δεν υπόκειται σε οποιοδήποτε τέλος, εισφορά ή άλλη κράτηση υπέρ του Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και τα νομικά πρόσωπά τους, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.

Οι προϋποθέσεις

Η αυξημένη αποζημίωση ειδικού σκοπού καταβάλλεται στους δικαιούχους εφόσον πληρούν σωρευτικά τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

* Είναι μικρές ή πολύ μικρές επιχειρήσεις,

* Έχουν την έδρα τους ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα και λειτουργούν νομίμως,

* Έχουν ενεργό κύριο ΚΑΔ, στη 1.4.2021, έναν από τους περιγραφόμενους στο Παράρτημα ΙΑ, ή τα ακαθάριστα έσοδά τους ενεργού κατά την 1η.4.2021 ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας από τους περιγραφόμενους στο Παράρτημα ΙΑ, όπως αυτά προκύπτουν από την αρχική δήλωση φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2019, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ στη 1.4.2021, ή

* Έχουν ενεργό κύριο ΚΑΔ, την 1.4.2021, έναν από τους περιγραφόμενους στο Παράρτημα ΙΒ ή τα ακαθάριστα έσοδά τους ενεργού κατά την 1η.4.2021 ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας από τους περιγραφόμενους στο Παράρτημα ΙΒ, όπως αυτά προκύπτουν από την αρχική δήλωση φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2019, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ στη 1.4.2021 και έχουν έδρα ή υποκατάστημα στις Περιφερειακές Ενότητες Κοζάνης, Θεσσαλονίκης και Αχαΐας,

* Δεν έχουν τεθεί σε αδράνεια από την 1η Ιανουαρίου 2019 και μέχρι και την ημερομηνία ελέγχου πληρωμής, όπως αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που τηρούνται στο φορολογικό μητρώο της ΑΑΔΕ ή από την υποβολή μηδενικών δηλώσεων ΦΠΑ καθ’ όλη την περίοδο αυτή,

* Δεν έχει ανασταλεί, μέχρι και την ημερομηνία ελέγχου πληρωμής ισχύος της παρούσας, η χρήση του ΑΦΜ τους για τη διενέργεια ενδοκοινοτικών συναλλαγών σύμφωνα με την απόφαση ΓΓΔΕ ΠΟΛ.1200/2015, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει (εξαφανισμένος έμπορος), όπως αυτό προκύπτει από το φορολογικό μητρώο της ΑΑΔΕ,

* Δεν συντρέχουν οι λόγοι αποκλεισμού της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4488/2017 (Α’ 137),

* Έχουν κάνει έναρξη εργασιών πριν την 1η Φεβρουαρίου 2020,

* Δεν υπάγονται σε συλλογική πτωχευτική διαδικασία ή άλλη διαδικασία αφερεγγυότητας και

* Δεν έχουν λάβει ενίσχυση διάσωσης και δεν έχουν ακόμη αποπληρώσει το δάνειο ή λύσει τη σύμβαση εγγύησης και δεν έχουν λάβει ενίσχυση αναδιάρθρωσης και υπόκεινται ακόμη σε σχέδιο αναδιάρθρωσης.
Διευκρινίζεται ότι με βάση τις ισχύουσες διατάξεις μικρές επιχειρήσεις που δικαιούνται την αποζημίωση θεωρούνται αυτές που απασχολούν λιγότερους από 50 εργαζομένους και των οποίων ο ετήσιος κύκλος εργασιών και/ή το σύνολο του ετήσιου ισολογισμού δεν υπερβαίνει τα 10 εκατ. ευρώ, ενώ πολύ μικρές αυτές που απασχολούν λιγότερους από 10 εργαζομένους και των οποίων ο ετήσιος κύκλος εργασιών και/ή το σύνολο του ετήσιου ισολογισμού δεν υπερβαίνει τα 2 εκατ. ευρώ.

Συνέπεια στις υποχρεώσεις

Επίσης, πρέπει να έχουν υποβάλει τις δηλώσεις φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ, εφόσον είχαν κατά νόμο υποχρέωση να τις υποβάλουν, ως εξής:

* μέχρι και την προηγούμενη ημέρα από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης έχουν υποβάλει δήλωση φορολογίας εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2019,

* μέχρι και την προηγούμενη ημέρα από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης έχουν υποβάλει όλες τις δηλώσεις ΦΠΑ για την περίοδο από 1ης Ιανουαρίου 2019 μέχρι την 31η Μαρτίου 2021,

* έχουν υποβάλει δήλωση φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2019, με ποσό ακαθαρίστων εσόδων (κωδ. 047 της δήλωσης Ε3) μεγαλύτερο του μηδενός, με την εξαίρεση επιχειρήσεων που έχουν κάνει έναρξη εργασιών μετά την 1η Οκτωβρίου 2019 για τις οποίες δεν απαιτείται τα ακαθάριστα έσοδά τους να είναι μεγαλύτερα του μηδενός.

Έλεγχος σώρευσης

1. Το συνολικό ποσό ενισχύσεων που έχουν λάβει οι δικαιούχοι από οποιοδήποτε πρόγραμμα βάσει του τμήματος 3.1 του Προσωρινού Πλαισίου, ελέγχεται σε επίπεδο ενιαίας επιχείρησης, όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 2, και δεν δύναται να υπερβαίνει το ποσό των ενός εκατομμυρίου οχτακοσίων χιλιάδων (1.800.000) ευρώ. Για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς της αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, το συνολικό ποσό ενισχύσεων δεν δύναται να υπερβαίνει το ποσό των διακοσίων εβδομήντα χιλιάδων (270.000) ευρώ.

2. Ο έλεγχος της σώρευσης διενεργείται σε πρώτη φάση αυτόματα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα με βάση τα σχετικά στοιχεία που υποβάλει ο δικαιούχος κατά την αίτηση, και το ύψος της ενίσχυσης που λαμβάνει βάσει της παρούσας προσαρμόζεται ανάλογα, ώστε να μην οδηγεί σε υπέρβαση των κατά περίπτωση ανωτέρω ορίων.

Σε περίπτωση υποβολής αιτήσεων ενίσχυσης, στο πλαίσιο της παρούσας, από περισσότερες ή όλες τις επιχειρήσεις που συνθέτουν ενιαία επιχείρηση, με την έννοια της παρ. 3 του άρθρου 2 της παρούσας και εφόσον, κατόπιν διασταύρωσης των σχετικών αιτήσεων, διαπιστωθεί ότι το συνολικό ποσό που αιτούνται οι εν λόγω επιχειρήσεις υπερβαίνει το ανώτατο όριο της παρ. 1 του παρόντος άρθρου, το ύψος της ενίσχυσης για κάθε μία από αυτές μειώνεται αναλογικά, με βάση το αιτούμενο από κάθε μία επιχείρηση ποσό, προκειμένου το συνολικό εγκριθέν ποσό ενίσχυσης ανά ενιαία επιχείρηση να μην υπερβαίνει το εν λόγω όριο.

3. Επιπλέον, διενεργείται αυτοματοποιημένος απολογιστικός έλεγχος με βάση τα συνολικά στοιχεία για τις ενισχύσεις που έχουν χορηγηθεί βάσει του τμήματος 3.1 του Προσωρινού Πλαισίου, στο Πληροφοριακό Σύστημα Σώρευσης ενισχύσεων ήσσονος σημασίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με ευθύνη της αρμόδιας υπηρεσίας για την τήρηση του εν λόγω συστήματος.

4. Για τον ανωτέρω σκοπό η ΑΑΔΕ θέτει στη διάθεση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) του Υπουργείου Οικονομικών όλα τα απαραίτητα στοιχεία και κάθε πληροφορία σχετική με την εφαρμογή της παρούσας που τηρούνται στην πλατφόρμα «myBusinessSupport».

Διαδικασία υποβολής αίτησης

1. Η αίτηση για τη χορήγηση της αποζημίωσης υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέχρι και την 1η Ιουνίου 2021, στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ «myBusinessSupport», η οποία αποτελεί εφαρμογή του Ο.Π.Σ. TAXISnet της ΑΑΔΕ (https://www.aade.gr/ mybusinesssupport).

2. Η αίτηση περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για τον έλεγχο της πλήρωσης των προϋποθέσεων της παρούσας και επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του ν.1599/1986, με την οποία δηλώνεται ότι πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις των άρθρων 2 και 3 της παρούσας. Υπόδειγμα της αίτησης περιλαμβάνεται στο Παράρτημα ΙΙ, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.

3. Ειδικά οι επιχειρήσεις που η δραστηριότητά τους στις 1.4.2021 υπαγόταν στις περιγραφικές (χωρίς ΚΑΔ) δραστηριότητες που αναφέρονται στο τέλος του Παραρτήματος ΙΑ επιβεβαιώνουν, συμπληρώνοντας ειδικό σχετικό πεδίο, ότι ανήκουν στην κατηγορία αυτή. Η συμπλήρωση αυτή, επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του ν. 1599/1986.

4. Για τους φορείς της περ. β του άρθρου 3, οι οποίοι υποβάλλουν σχετική αίτηση, γίνεται διασταύρωση με τα στοιχεία του Μητρώου Πολιτιστικών Φορέων (συμπεριλαμβανομένου του Α.Φ.Μ.), τα οποία παρέχει στην ΑΑΔΕ η Γενική Γραμματεία Σύγχρονου Πολιτισμού του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

5. Η είσοδος στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «myBusinessSupport» διενεργείται με τη χρήση των σχετικών διαπιστευτηρίων του Ο.Π.Σ. TAXISnet της ΑΑΔΕ.

6. Με την είσοδο στην εφαρμογή και την υποβολή της αίτησης, η επιχείρηση πιστοποιεί την ακρίβεια των δηλούμενων στοιχείων και συναινεί στην επεξεργασία των διαθέσιμων στοιχείων της ΑΑΔΕ, καθώς και των υποβαλλόμενων στοιχείων, προς το σκοπό προσδιορισμού του τελικού ύψους ενίσχυσης. Επιπροσθέτως, ελέγχεται αυτοματοποιημένα και ως προϋπόθεση η δήλωση λογαριασμού – ΙΒΑΝ από την επιχείρηση στην προσωποποιημένη πληροφόρηση του TAXISnet, η συντακτική εγκυρότητά του, καθώς και η επαλήθευσή του από το αντίστοιχο ίδρυμα πληρωμών.

Διαβάστε ακόμα:

ΣΔΟΕ: Μεγάλα πρόστιμα σε επιχειρήσεις της Μακεδονίας

Η AMK της Alpha Bank κλυδωνίζει το Χρηματιστήριο – «Κοκκίνισε» το ταμπλό

Bitcoin: Προσπάθεια επούλωσης των πληγών – Ξεπέρασε τα 40.000$