Ολο και περισσότερες πληροφορίες διαρρέουν στα δημοσιογραφικά γραφεία για τα τέλη κυκλοφορίας, με την Κυβέρνηση να κάνει αγώνα δρόμου να πάρει το ΟΚ από τους θεσμούς και να ανοίξει η εφαρμογή ακόμα και στα μέσα Οκτωβρίου.

Σύμφωνα με τα νέα σενάρια που επεξεργάζονται οι επιτελείς του Υπουργείου Οικονομικών, εξετάζεται να αλλάξουν και πάλι οι κλίμακες υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, ρίχνοντας το ατελές όριο, από τα 90 g/km (πέρσι ήταν στα 100) εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα, στα 85 ή ακόμα και στα 80 g/km. Αναλογικά βέβαια θα αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στις μεγαλύτερες κλίμακες εκπομπής ρύπων.

Θεωρείται σχεδόν σίγουρο ότι όσοι διαθέτουν ΙΧ δεκαετίας και πάνω θα είναι το μεγάλο… θύμα των νέων τελών κυκλοφορίας, αφού έχει προκριθεί το σενάριο «ο ρυπαίνων, πληρώνει».

Το σενάριο που έχει προκριθεί λοιπόν προβλέπει επέκταση του συστήματος επιβολής των τελών που καθορίζεται με τους εκπεμπόμενους ρύπους (που ισχύει σ’ όλη την ΕΕ) αναμένεται και στα αυτοκίνητα που η πρώτη τους άδειά έχει εκδοθεί παλαιότερα της 1Νοεμβρίου του 2010 -που ισχύει σήμερα. Ολα δείχνουν πως θα συμπεριληφθούν σε αυτό τα αυτοκίνητα που έχουν πρώτη ημερομηνία αδείας την 1η Ιανουαρίου 2007 και μετά.

Θυμίζουμε οτι τα αυτοκίνητα που έχουν ημερομηνία πρώτης αδείας από 1η Νοεμβρίου και πίσω, σήμερα πληρώνουν τέλη που προκύπτουν από τον κυβισμό του κινητήρα τους. Αφού πλέον τα παλαιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού έχουν περιοριστεί, τα έσοδα από αυτά έχουν μειωθεί δραστικά. Με την κίνηση αυτή υπολογίζεται ότι η επιβάρυνση των παλαιότερων αυτοκινήτων μικρού κυβισμού θα αυξηθεί αρκετά.

Για παράδειγμα ένα Seat Ibiza 1.4lt (85PS) του 2007, πληρώνει σήμερα τέλη κυκλοφορίας 255€. Με το νέο σενάριο τα τέλη θα αγγίξουν τα 300€. Θυμίσουμε ότι το σημερινό Ibiza 1.4lt με turbo κινητήρα βενζίνης απόδοσης 150PS πληρώνει τέλη 108€.

Στο τραπέζι των συζητήσεων επανήλθε και το «πράσινο τέλος».

Διαβάστε περισσότερα στο newsauto.gr