Η Ακρόπολις Χρηματιστηριακή εξακολουθεί να παραμένει στην κορυφή της λίστας των νομικών προσώπων (επιχειρήσεων) που οφείλουν στο Δημόσιο και στον ΕΦΚΑ ποσά άνω των 150.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τον τελευταίο πίνακα που έδωσε στη δημοσιότητα η ΑΑΔΕ, η Ακρόπολις Χρηματιστηριακή φαίνεται ότι  εξακολουθεί να οφείλει ένα ποσόν της τάξεως των 10,47 δισ. ευρώ.

Η οφειλή αυτή, της, ανενεργής εδώ και χρόνια, Ακρόπολις, ανέρχεται σε αυτό το ύψος λόγω του προστίμου που είχε επιβληθεί  στην ΑΧΕΠΕΥ από τη ΔΟΥ ΦΑΕΕ Αθηνών, ύψους 5,5 δισ. ευρώ, για τη συμμετοχή της στην υπόθεση των δομημένων ομολόγων. Πρόκειται για το μεγαλύτερο πρόστιμο που έχει επιβληθεί από τη σύσταση του Ελληνικού Κράτους, η εξόφληση του οποίου ακόμη εκκρεμεί. Τόκοι και φόροι με την πάροδο των ετών ανέβασαν το ποσό στο συγκεκριμένο ύψος.

Βεβαίως, κατά κοινή ομολογία το ποσόν αυτό δεν είναι δυνατόν να εισπραχθεί από μια εταιρεία που είναι ανανεργή εδώ και αρκετά χρόνια και συνεπώς υπάρχει στη λίστα για τυπικούς λόγους.

Πολύ μεγάλη ακόμη είναι η οφειλή της Ολυμπιακής – Αεροπορίας Υπηρεσίες Α.Ε., η οποίοα ανέρχεται σε 1,84 δισ. ευρώ προς το Δημόσιο και σε 1,56 δισ. ευρώ προς τον ΕΦΚΑ.

Η Ολυμπιακή Αεροπορία – Υπηρεσίες Α.Ε. ιδρύθηκε το 2003, με σκοπό την παροχή υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης. Συγκεκριμένα, από το 1994, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε διατάξει την Ελληνική Κυβέρνηση να αναδιοργανώσει τον Όμιλο Ολυμπιακής Αεροπορίας, ο οποίος αντιμετώπιζε πολύ σοβαρά οικονομικά προβλήματα για δεκαετίες. Έτσι, τον Δεκέμβριο 2003, το Ελληνικό Δημόσιο αποφάσισε να διχοτομήσει τον Όμιλο σε δύο νέες εταιρείες. Η μία, προήλθε από την θυγατρική «Μακεδονικές Αερογραμμές», η οποία μετονομάστηκε σε Ολυμπιακές Αερογραμμές και ανέλαβε το πτητικό έργο του Ομίλου, ξεκινώντας με παραγραφή των χρεών της. Όλες οι άλλες δραστηριότητες και τα χρέη του Ομίλου μεταβιβάσθηκαν σε μία άλλη εταιρεία που δημιουργήθηκε και ονομάστηκε Ολυμπιακή Αεροπορία – Υπηρεσίες.

Η εταιρεία ειδικευόταν σε 7 τομείς της αεροπορικής βιομηχανίας, όπως επίγεια εξυπηρέτηση σε 38 αεροδρόμια στην Ελλάδα, εμπορεύματα/εμπορευματικός σταθμός, συντήρηση αεροσκαφών/τεχνική Βάση Ολυμπιακής, σχολή χειριστών, μονάδα συστημάτων πληροφορικής, εκπαίδευση – οργάνωση και Ολυμπιακή Αεροπλοΐα για την ναύλωση ελικοπτέρων σε τρίτους, για αερομεταφορές, για αεροφωτογραφήσεις, για επιθεωρήσεις έργων, κλπ. Η εταιρεία επίσης διαχειρίζεται τις ειδικές αίθουσες (σαλόνια) για τους επιβάτες Διακεκριμένης Θέσης, τόσο για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές, όσο και για άλλες εταιρείες. Βέβαια και στην περίπτωση αυτή η είσπραξη των χρεών αυτών είναι μάλλον αδύνατη, καθώς η εταιρεία εκκαθαρίσθηκε και μαζί με τις υπόλοιπες θυγατρικές του ομίλου χωρίσθηκε σε τρια κομμάτια (πτητικό, επίγεια εξυπηρέτηση και τεχνική βάση)  και τον Οκτώβριο του 2009 πέρασε στον έλεγχο της MiG. Από 23 Οκτωβρίου 2013, είναι θυγατρική εταιρεία της Aegean Airlines, με όλες τις πτήσεις εσωτερικού να διατηρούν τον κωδικό της Olympic Air.

Στη λίστα ακόμα περιλαμβάνεται η παλαιά εταιρεία σούπερ – μάρκετ Ατλάντικ με οφειλή 831 εκατ. ευρώ.

Στα 322 εκατ. ευρώ ανέρχεται η συνολική οφειλή της ΠΑΕ ΑΕΚ. Από το ποσόν αυτό τα 319,6 εκατ. ευρώ αφορούν οφειλές προς το δημόσιο ενώ τα υπόλοιπα 2,9 εκατ. ευρώ, αφορούν τον ΕΦΚΑ. Πάντως τον τίτλο του πρωταθλητή στα χρέη των ποδοσφαιρικών ομάδων κατέχει ο Ηρακλής με 503,7 εκατ. ευρώ. Από αυτά τα 503 εκατ. ευρώ αφορούν οφειλές στο δημόσιο και το ποσόν των 700.000, περίπου, οφειλές στον ΕΦΚΑ.

Δείτε ολόκληρη την λίστα των μεγαλοοφειλετών νομικών προσώπων