Η Γερμανία παραμένει πρωτοπόρος στην αυτοκίνηση. Το 75% των ερωτηθέντων θεωρεί μάλιστα ότι το αυτοκίνητο είναι «απολύτως απαραίτητο». Για το ποδήλατο και τις δημόσιες συγκοινωνίες τα αντίστοιχα ποσοστά αποδοχής δεν ξεπερνούν το 52% και το 42%.

Η έρευνα δημοσιεύεται για τρίτη συνεχή χρονιά. Όπως και σε προηγούμενα ερωτηματολόγια, οι περισσότεροι θεωρούν την κλιματική αλλαγή ως τη μεγαλύτερη πρόκληση για την αυτοκίνηση. «Ακόμη και αν η πλειονότητα εκφράζει επιφυλάξεις για την επιτυχία του εγχειρήματος, αξίζει τον κόπο να καταβάλουμε προσπάθεια για να αντμετωπίσουμε την κλιματική αλλαγή», αναφέρεται στην έκθεση. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι συμφωνούν στον περιορισμό της αυτοκίνησης.

Κανείς δεν θέλει να «στερηθεί» το τιμόνι

Σύμφωνα με την έρευνα οι περισσότεροι επιθυμούν την κατασκευή κινητήρων φιλικών προς το περιβάλλον, την επέκταση και βελτίωση των δημοσίων συγκοινωνιών, την αύξηση των σιδηροδρομικών μεταφορών με αντίστοιχη μείωση των μεταφορών στους αυτοκινητοδρόμους. Ωστόσο, το ποσοστό εκείνων που θεωρούν ότι όλα αυτά τα μέτρα είναι «τα πιο σημαντικά» για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής έχει μειωθεί αισθητά σε σχέση με το 2019. Τρεις στους τέσσερις θεωρούν ότι η προστασία των δασών είναι πιο σημαντικός παράγοντας, το 72% υποστηρίζει ότι όλες οι χώρες του κόσμου πρέπει να καταβάλουν μία εξίσου εντατική προσπάθεια για την προστασία του κλίματος, ενώ ποσοστό 61% των ερωτηθέντων εκτιμά ως πιο επείγον βήμα τη μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη βιομηχανία.

Η πανδημία έχει αλλάξει καθημερινές συνήθειες, αλλά όχι για πάντα. Οι περισσότεροι δηλώνουν ότι έχουν περιορίσει τις μετακινήσεις, αλλά ανυπομονούν να αφήσουν πίσω τους τα περιοριστικά μέτρα. Μόλις ο ένας στους δέκα πιστεύει ότι θα περιορίσει τις μετακινήσεις με αυτοκίνητο ή αεροπλάνο μετά το τέλος της πανδημίας. Ένας στους τέσσερις πάντως υποστηρίζει ότι θα διατηρήσει κάποιες από τις σημερινές ωφέλιμες συνήθειες, για παράδειγμα το περπάτημα στον καθαρό αέρα ή τις βόλτες με το ποδήλατο.

Η ηλεκτροκίνηση… έχει μέλλον

Η ηλεκτροκίνηση δεν έχει δώσει ακόμη επαρκείς λύσεις. Σήμερα κυκλοφορούν στους γερμανικούς δρόμους περίπου 360.000 ηλεκτρικά οχήματα. Στην έρευνα της ACATECH και του Ινστιτούτου Άλενσμπαχ μόλις ο ένας στους τέσσερις δηλώνει διατεθειμένος να οδηγήσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ως αντικίνητρο οι δύο στους τρεις αναφέρουν την υψηλή τιμή ενός ηλεκτρικού οχήματος. Μάλιστα το 58% των ερωτηθέντων αμφιβάλλει, εάν πράγματι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πιο φιλικό προς το περιβάλλον.Μόλις ο ένας στους πέντε συμφωνεί με τα οικονομικά κίνητρα που έχει θεσπίσει η γερμανική κυβέρνηση: επιδότηση έως 9.000 ευρώ για οχήματα με αμιγώς ηλεκτρικό κινητήρα και έως 6.750 ευρώ για τα αποκαλούμενα «υβριδικά».

Πολλές φορές οι προσωπικές προβλέψεις του καθενός δεν συμβαδίζουν με τις επιδιώξεις του. Για παράδειγμα το 71% εκτιμά ότι σε δέκα χρόνια θα εργάζονται περισσότεροι εργαζόμενοι από το σπίτι, αλλά μόλις το 39% εγκρίνει την εξέλιξη αυτή. Το 60% συμφωνεί με την πρόβλεψη ότι «στο μέλλον τα αυτοκίνητα θα κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια», αλλά μόλις το 20% των ερωτηθέντων επιθυμεί κάτι τέτοιο. Όσο για την πόλη του μέλλοντος, το 60% προβλέπει ότι θα κυριαρχούν οι δημόσιες συγκοινωνίες, το ποδήλατο και οι πεζόδρομοι, αλλά μόλις το 30% συμφωνεί με αυτό. Είπαμε: η Γερμανία είναι για τους λάτρεις του αυτοκινήτου.

Διαβάστε ακόμη:

Bloomberg: Η Ευρώπη σκληραίνει τη στάση της με υποχρεωτικούς εμβολιασμούς

EOS: Tο υπερπολυτελές γιοτ αξίας $97 εκατ. με το οποίο ο Τζεφ Μπέζος ταξίδεψε στις ελληνικές θάλασσες (pics)

Γιώργος Προκοπίου στο newmoney: Αυτά είναι τα σχέδιά μου για τον Σκαραμαγκά