Της Μαριάννας Τζάννε

Παράταση έως τις 10 Αυγούστου κατόπιν αιτήματος υποψηφίων δίνει η Αττικό Μετρό για την γραμμή 4 του μετρό που θα συνδέσει το Γαλάτσι με το κέντρο της Αθήνας και το Γουδί. Προ εβδομάδων, η εταιρεία είχε δώσει άλλη μία παράταση προκειμένου να απαντηθούν πλήθος από ερωτήματα που είχαν τεθεί από τους ενδιαφερόμενους, μολονότι στόχος είναι οι διαδικασίες να εξελιχθούν γρήγορα ώστε ο ανάδοχος να έχει ανακηρυχθεί εντός του 2018. 

Σύμφωνα με πληροφορίες για το διαγωνισμό ύψους 1,4 δισ. ευρώ υπάρχει ζωηρό ενδιαφέρον από τουλάχιστον τέσσερις κοινοπραξίες. H κατασκευαστική του ομίλου Ελλάκτωρ, προβλέπεται να διεκδικήσει το έργο με την Ιταλική Ansaldo που ανήκει στον όμιλο της Hitachi ενώ η ΓΕΚ-Τέρνα θα συμπράξει με την Vinci και την Siemens. Από την πλευρά της η J&P Αβαξ θα δημιουργήσει κοινό σχήμα με την Ιταλική Chella και την Αlstom, με τις οποίες συνεργάζεται στο μετρό του Πειραιά.

Με την ισπανική FCC θα πορευτεί η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου, που κατεβαίνει για πρώτη φορά σε έργα μετρό με τις πληροφορίες να θέλουν στο σχήμα την Αρχιρόδον και την Γαλλική Thales. Δεν είναι σαφές εάν θα κατέβει στο διαγωνισμό η Ιντρακάτ παρά το αρχικό ενδιαφέρον της για το διαγωνισμό.

Αντικείμενο της σύμβασης, είναι «η εκπόνηση της Οριστικής Μελέτης, της Μελέτης Εφαρμογής, η κατασκευή των έργων Πολιτικού Μηχανικού, η προμήθεια, η εγκατάσταση, οι δοκιμές και η θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, η συντήρηση του Έργου, η εκπαίδευση του προσωπικού και η προμήθεια των ανταλλακτικών της Γραμμής 4 του Μετρό, Τμήμα Α’ Άλσος Βεΐκου – Γουδή. Επίσης στο έργο περιλαμβάνεται η προμήθεια τροχαίου υλικού, καθώς και η κατασκευή Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας και κτιρίου συντήρησης και επισκευών συρμών στο Αμαξοστάσιο Σεπολίων».