Της Στεφανίας Σούκη

Νέες επενδύσεις, άνω των 10 εκατ. ευρώ στους εμπορικούς χώρους των 14 περιφερειακών αεροδρομίων κι επιπλέον και στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, το δεύτερο μεγαλύτερο της χώρας με βάση τον όγκο της επιβατικής κίνησης, δρομολογούν τα Ηellenic Duty Free Shops, μετά την ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος ύψους άνω των 10 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των χώρων στο Ελ. Βενιζέλος στην intra και extra Schengen περιοχή από το 2015 μέχρι σήμερα.

Το νέο επενδυτικό πρόγραμμα για την επέκταση και αναβάθμιση των εμπορικών χώρων στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία βρίσκονται πλέον κάτω από τη διαχείριση του σχήματος της Fraport θα έχει οριστικοποιηθεί έως το φθινόπωρο, δεδομένου ότι η διοίκηση της εταιρείας, που εντάσσεται στην ομπρέλα του κολοσσού της Dufry, θέλει να έχει όλα τα δεδομένα από τα σχέδια αναβάθμισης που δρομολογεί η νέα διαχείριση.

Οι επενδύσεις πάντως στους εμπορικούς χώρους του Ελ. Βενιζέλος, που ολοκληρώθηκαν μέσα στον Απρίλιο έχουν ήδη αποφέρει αυξημένες αποδόσεις των πωλήσεων μέσα στο Μαϊο στην Ιntra Schengen περιοχή, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια των χθεσινών εγκαινίων ο επικεφαλής κ. Γ. Βελέντζας σε ποσοστό 20%, ενώ η απόδοση ανά επιβάτη ξεπερνά το 19%. Το ύψος των επενδύσεων στην Intra και Εxtra Schengen περιοχή έφθασε τα 10 εκατ. ευρώ, ενώ σε υψηλότερα επίπεδα θα διαμορφωθούν οι επενδύσεις στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και άνω των 10 εκατ. ευρώ θα είναι οι επενδύσεις στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, σύμφωνα με τη διοίκηση, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών Α.Ε. κ. Γιώργο Βελέντζα να στέκεται ιδιαίτερα και στην προώθηση των ελληνικών προϊόντων μέσα από τα καταστήματα των Hellenic Duty Free Shops: «Το 2002 το ποσοστό των ελληνικών προϊόντων επί των πωλήσεων ήταν στο 5%, ποσοστό το οποίο το 2017 εκτιμάμε ότι θα ξεπεράσει το 30%. Δεν υπάρχει Έλληνας προμηθευτής που να πληροί τις προϋποθέσεις και να μην κατέχει θέση στα ράφια της εταιρείας».

Το έργο ανακαίνισης διεξήχθη σε στενή συνεργασία με το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών με τον οποίο ο όμιλος της Dufry συνεργάζεται από το 2001 και έχει δημιουργήσει ένα σύγχρονο περιβάλλον αγορών για τα εκατομμύρια επιβάτες που το επισκέπτονται, κάθε χρόνο.

Το αεροδρόμιο της Αθήνας πάντως συνεχίζει να έχει εντυπωσιακές επιδόσεις έχοντας σημειώσει από το 2013 μέχρι και το τέλος του 2016 μία άνοδο της τάξεως του 60% «και …συνεχίζουμε», όπως ανέφερε ο επικεφαλής της Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών κ. Γ. Παράσχης. «Η αύξηση συνεχίζεται και το 2017, ενώ κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά η εικόνα του αεροδρομίου με μεγάλη αύξηση των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους και μεγάλη αύξηση των μετεβιβαζόμενων επιβατών, κατά 90%».