Σημαντική αποκλιμάκωση τιμών στα προϊόντα του «καλαθιού του νοικοκυριού» δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία που παρουσίασε σήμερα η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, έπειτα απ’ την ολοκλήρωση έξι εβδομάδων του μέτρου.

Η μέση σταθμισμένη τιμή του καλαθιού σε σχέση με την πρώτη εβδομάδα ισχύος του μέτρου έχει υποχωρήσει κατά 12,47%, στα 109,08 ευρώ από 124,62 ευρώ. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υπουργείου το κέρδος για τον καταναλωτή είναι 15,32 ευρώ ανά εβδομάδα, 66,4 ευρώ ανά μήνα και 796,74 ευρώ τον χρόνο.

 

«Είναι σχεδόν 1,5 βασικός μισθός. Για κάποιους είναι πολύ σημαντικό νούμερο αυτό», υπογράμμισε ο υπ. Ανάπτυξης κ. Αδ. Γεωργιάδης ευχαριστώντας δημόσια τους καταναλωτές που συμμετέχουν ενεργά βοηθώντας στην ενίσχυση του ανταγωνισμού. «Το μέτρο αποδίδει, ο ανταγωνισμός αυξάνεται και η εφαρμογή eκαταναλωτής αποτελεί πλέον όπλο για τον καταναλωτή πιέζοντας τις αλυσίδες να μειώσουν τις τιμές», σημείωσε. «Ποτέ δεν είπαμε ότι ρίξουμε τον πληθωρισμό με το ”καλάθι”». Είναι ένα μέτρο συγκεκριμένο. Αυτό που θέλαμε να φτιάξουμε είναι ένα υπόστεγο γι αυτούς που είναι εκτεθειμένοι στην καταιγίδα. Οι τιμές σε κάθε καλάθι όχι μόνο κατάφερε να συγκρατήσει τις τιμές, όπως ήταν ο στόχος, τελικά μειώνονται. Κι αυτό την ώρα που ο πληθωρισμός στα υπόλοιπα προϊόντα αυξάνονται», συμπλήρωσε ο κ. Γεωργιάδης.

Μάλιστα ο ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή κ. Σωτήρης Αναγνωστόπουλος παρουσίασε αναλυτικά τα στοιχεία.

Ο υπουργός Ανάπτυξης επίσης ανακοίνωσε τη συμμετοχή ακόμη μία αλυσίδας σούπερ μάρκετ στο μέτρο εθελοντικά. Πρόκειται για την αλυσίδα Κάντζας με 22 καταστήματα σε Καβάλα και Σέρρες. Πλέον συνολικά συμμετέχουν 13 αλυσίδες ‘φυσικών’ σούπερ μάρκετς και 3 online σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν σήμερα απ’ τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Warply που έφτιαξε και διαχειρίζεται την  εφαρμογή eκαταναλωτής, οι μοναδικοί επισκέπτες της εφαρμογής κάθε Τετάρτη φθάνει τις 231.000. Τα δε προίόντα που δηλώνουν οι αλυσίδες φθάνουν τους 1.000 κωδικούς.

 

Σύμφωνα με τον υπ. Ανάπτυξης ακόμα δεν έχει αποφασιστεί ακόμη η επέκταση του μέτρου πέραν του Μαρτίου. «Θα το δούμε τότε», υπογράμμισε, υπενθυμίζοντας ότι για το μέτρο λόγο έχει και η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Τις 20 θα φθάσουν οι αλυσίδες με καλάθι του Άη Βασίλη»

Τις 20 αναμένεται να φτάσουν ως το τέλος της ημέρας οι αλυσίδες παιχνιδιών που συμμετέχουν στο «καλάθι του Άη Βασίλη», όπως έκανε γνωστό ο υπ. Ανάπτυξης κ. Αδ. Γεωργιάδης.

Το μέτρο ενεργοποιήθηκε σήμερα και αναμένεται να ισχύσει ως τις 11 Ιανουαρίου.

«Όταν σκεφτήκαμε το μέτρο θεωρούσαμε ότι θα είχαμε συμμετοχές 4-5 αλυσίδων. Τελικά η συμμετοχή είναι σαφώς μεγαλύτερη ενώ και από τον κατάλογο των προϊόντων που έχουν αναρτηθεί θα δείτε ότι το μέτρο έχει μεγάλη αποδοχή απ’ τον επιχειρηματικό κόσμο. Σκεφτείτε ότι ορίσαμε 10 κατηγορίες προϊόντων, στις οποίες κάθε αλυσίδα θα μπορούσε να βάλει από ένα προϊόν. Κι όμως έχουν αναρτηθεί ήδη 700 κωδικοί προϊόντων», σημείωσε μεταξύ άλλων ο υπουργός Ανάπτυξης. «Κάτι που σημαίνει ότι οι αλυσίδες μπήκαν δυναμικά στο καλάθι», πρόσθεσε.

Εκτίμησε δε πως τις επόμενες μέρες θα υπάρξει συμμετοχή και άλλων εταιρειών.

Υπενθυμίζεται ότι οι εταιρειες που συμμετέχουν δεν μπορούν να πωλούν τα παιχνίδια που δηλώνουν με περιθώριο κέρδους μεγαλύτερο απ’ αυτό που είχαν το Δεκέμβριο του 2021. Ο κ. Γεωργιάδης διαβεβαίωσε ότι οι έλεγχοι στις αλυσίδες παιχνιδιών θα γίνονται κανονικά απ’ τη ΔΙΜΕΑ ενώ το μέτρο θα λειτουργήσει περίπου όπως το «καλάθι του νοικοκυριού». «Περιμένουμε οι εταιρείες να έχουν απόθεμα των προϊόντων που θα δηλώνουν κάθε εβδομάδα», σημείωσε σχετικά ο υπουργός.

Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση των αποτελεσμάτων για το «καλάθι» ΕΔΩ

Διαβάστε ακόμη

Ραντεβού στην τακτική σύνοδο των υπουργών Ενέργειας για το πλαφόν στο φυσικό αέριο

Η Ελλάδα μηδένισε τις εισαγωγές ρωσικού αερίου τον Νοέμβριο

ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Στον έλεγχο της Ήρων ΙΙ θυγατρικές των Βαλκανίων και η Optimus Energy