Το σχέδιο των προτάσεων της ειδικής επιτροπής που είχε συσταθεί για τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, που θα ισχύσουν από το 2017, επεξεργάζεται και θα εξετάσει με τους θεσμούς το οικονομικό επιτελείο, το οποίο τονίζει ότι αυτό δεν θα έχει στόχο την επιβάρυνση αλλά την αποτροπή κατάθεσης πινακίδων.

Το σχέδιο των προτάσεων που έχει διαρρεύσει περιλαμβάνει στοχευμένες παρεμβάσεις μεταφέροντας το βάρος για τον υπολογισμό των τελών στους ρύπους αντί για τα κυβικά εκατοστά που είναι σήμερα.

Συγκεκριμένα προβλέπει μείωση του ορίου απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από το Νοέμβριο και μετά από τα 90 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα στα 85 ή και 80 γραμμάρια.

Οι βασικές αλλαγές που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο μεταξύ άλλων είναι:

– Αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2007 έως και το 2010 λόγω του υπολογισμού τους με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους και όχι τον κυβισμό.

– Μείωση των τελών κυκλοφορίας έως και 10% για τα οχήματα ηλικίας ανω των 5 ετών και μεγάλου κυβισμού ούτως ώστε να ανακοπεί το μεγάλο κύμα ακινητοποίησης οχημάτων και παράδοσης πινακίδων

Στο τραπέζι βρίσκεται και σενάριο για επιβολή προσαύξησης των τελών κυκλοφορίας για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, στα πρότυπα άλλων χωρών που εφαρμόζουν το συγκεκριμένο μέτρο (π.χ. Γερμανία). Η προσαύξηση αυτή εξετάζεται στο πλαίσιο περιβαλλοντικών και εισπρακτικών λόγων.

Ωστόσο, πηγές προσκείμενες στον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, Τρύφωνα Αλεξιάδη, τονίζουν ότι δεν εξετάζεται καμία αλλαγή που θα επιφέρει επιβάρυνση στους ιδιοκτήτες αντίθετα, το μόνο που εξετάζεται είναι να υπάρξουν ελαφρύνσεις σε παλαιά και μεγάλου κυβισμού ΙΧ αυτοκίνητα προκειμένου να μην αναγκάζονται οι ιδιοκτήτες τους να καταθέτουν τις πιvακίδες τους. Πρόκειται για μέτρο που στοχεύει στον περιορισμό του φαινομένου της μαζικής κατάθεσης πινακίδων στις εφορίες από ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν μπορούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας, όπως αναφέρουν.