Αύξηση κατά περίπου 2,5 λεπτά το λίτρο σημειώθηκε την Τρίτη στην τιμή της αμόλυβδης βενζίνης λόγω της προσαρμογής στην ευρωπαϊκή οδηγία για περαιτέρω αύξηση του ποσοστού βιοαιθανόλης που αναμειγνύεται με βενζίνες (από 1% στο 3%).

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την Καθημερινή, υπάρχει ανησυχία για περαιτέρω αύξηση στις τιμές των καυσίμων λόγω των εξελίξεων που πυροδότησε στο Ιράν η δολοφονία του υποστρατήγου Κασέμ Σουλεϊμανί από τις ΗΠΑ και η απάντηση της Τεχεράνης με εκτόξευση πυραύλων κατά αμερικανικών βάσεων στο Ιράκ τα ξημερώματα της Τετάρτης.

Η εκτίμηση είναι ότι σε πρώτη φάση μέχρι το τέλος της εβδομάδας η συνολική επιβάρυνση στην αντλία θα φτάσει τα 4 λεπτά το λίτρο.

Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι για την ώρα η κατάσταση στην εσωτερική αγορά καυσίμων είναι διαχειρίσιμη και επαναφέρουν το αίτημά τους για μείωση της φορολογίας στα καύσιμα ως το μοναδικό μέτρο αποκλιμάκωσης.

ΣΕΕΠΕ: Δεν υπάρχει ανησυχία για σημαντική αύξηση τιμών λόγω Μέσης Ανατολής  

Καθησυχαστικός ως προς την ανατίμηση των τιμών των καυσίμων λόγω των γεγονότων στη Μέση Ανατολή, εμφανίζεται ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών.

Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή του αν και δεν μπορεί να υπάρξει πρόβλεψη για τις μελλοντικές εξελίξεις των διεθνών τιμών, αφού αυτές μπορεί να επηρεασθούν από διάφορα απρόβλεπτα γεγονότα, σήμερα και με βάση τα δεδομένα που υπάρχουν, δεν διακρίνεται να υπάρχει κάποια ιδιαίτερη ανησυχία για το ενδεχόμενο σημαντικής αύξησης των τιμών.

Από τις αρχές του έτους, υπάρχει όπως αναφέρεται μία αύξηση στην τιμή της βενζίνης, η οποία οφείλεται αποκλειστικά στην πρόσμιξη βιοαιθανόλης.

Συγκεκριμένα, από την 1η Ιανουαρίου 2020 έχει τριπλασιαστεί η υποχρεωτική πρόσμιξη από 1% στο 3,3% βιοαιθανόλης στις βενζίνες, λόγω της συμμόρφωσης της Ελλάδας στην Οδηγία για ενεργειακή εξοικονόμηση, όπως προκύπτει και από το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα με σκοπό πιο φιλικά καύσιμα προς το περιβάλλον. Ωστόσο και παρά την αύξηση κόστους λόγω βιοαιθανόλης, οι σημερινές λιανικές τιμές της βενζίνης κινούνται στο επίπεδο των τιμών του δεύτερου τριμήνου του 2019.

Το μεγάλο πρόβλημα στην τιμή των καυσίμων στην Ελλάδα παραμένει η υψηλή φορολογία. Ο Έλληνας καταναλωτής θα πρέπει να γνωρίζει ότι για κάθε 10€ που καταβάλλει για βενζίνη τα 6,5€ (δηλαδή το 65%) είναι φόροι και δασμοί ενώ μόνο τα 0,6 € (το 6%) αντιστοιχεί συνολικά στο μικτό περιθώριο των Εταιριών Εμπορίας, των πρατηριούχων και της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Πρόεδρος βενζινοπωλών στον ΘΕΜΑ 104,6: Υπάρχει αύξηση μικρή σε όλα τα καύσιμα, δεν χωράει άλλη

Για μικρή αύξηση σε όλα τα καύσιμα τις τελευταίες ημέρες μετά την αύξηση κατά 3 λεπτά από την υποχρεωτική αύξηση στο ποσοστό βιοαιθανόλης στη βενζίνη έκανε λόγο στον ΘΕΜΑ 104,6 ο πρόεδρος της ομοσπονδίας βενζινοπωλών Ελλάδας Μιχάλης Κιούσης θεωρώντας «ότι έχει να κάνει με την κλιμάκωση στη Μέση Ανατολή».

Ωστόσο ο ίδιος σημείωσε ότι «από τη στιγμή που υπάρχει το παρατηρητήριο τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης και είναι τόσο έντονος ο ανταγωνισμός, δεν είναι δυνατόν 5.300 πρατηριούχοι να ακούσουν ότι υπάρχει πρόβλημα στο Ιράν και να αυξήσουν την τιμή στα κύσιμα».

«Αν δεν υπάρξει αύξηση στα διυλιστήρια δεν υπάρχει στα πρατήρια» συμπλήρωσε ο κ. Κιούσης προσθέτοντας ότι «δεν χωράνε αυξήσεις στο καύσιμα στην Ελλάδα. Οι φόροι είναι τόσο υψηλοί στην Ελλάδα, το καύσιμο είναι τόσο ακριβό που πραγματικά δεν χωράνε αυξήσεις».

Όπως είπε, τέλος, η μέση τιμή της βενζίνης έχει διαμορφωθεί γύρω στο 1,640 ευρώ το λίτρο ενώ για το πετρέλαιο θέρμανσης σημείωσε ότι υπάρχει κινητικότητα το τελευταίο διάστημα σε πολύ μικρές παραγγελίες.