Την θέση ότι η συμφωνία για το Ελληνικό είναι πολύ σημαντική καθώς ξεμπλοκάρεται ένα έργο πάρα πολύ μεγάλο, το οποίο θα σφραγίσει την προσπάθεια της χώρας να αρχίσει την αναπτυξιακή περίοδο διατύπωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας μιλώντας σήμερα στο ραδιόφωνο του Alpha.

«Είναι ένα «σήμα» πολύ ισχυρό, το μεγαλύτερο έργο που θα γίνεται στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια, με χιλιάδες θέσεις εργασίας και τεράστιο αντίκτυπο στην ελληνική οικονομία και την Αττική. Από τη στιγμή που έγιναν βελτιώσεις και θα το αγκαλιάσει όλη η ελληνική κοινωνία, θα τρέξουμε γρήγορα» επισήμανε ο κ. Πιτσιόρλας.

Αναφερόμενος στους συντελεστές της συμφωνίας είπε πως «όλη η διαδικασία έγινε από μια ομάδα με επικεφαλής Α. Φλαμπουράρη. Είναι μια συλλογική προσπάθεια, παρενέβη και ο πρωθυπουργός. Είναι μια κυβερνητική απόφαση μετά γνώσεως».

Τόνισε το γεγονός ότι «μεγάλωσε σημαντικά το οικονομικό αντικείμενο, αυξήθηκε ο προϋπολογισμός του έργου κατά 1,5 δισ….2 δισ. θα πάνε για έργα υποδομής πριν ξεκινήσουν οι διαδικασίες για τις εμπορικές δραστηριότητες. Τουλάχιστον το 80% της επένδυσης θα ολοκληρωθεί στη δωδεκαετία. Το κόστος για την συντήρηση θα το αναλάβουν οι επενδυτές».

Ο κος Πιτσιόρλας είπε πως «αποσαφηνίστηκε ο χαρακτήρας όλου του έργου, θα είναι ανοικτή περιοχή, θα υπάρχει πρόσβαση παντού και όλων. Υπάρχουν αλλαγές που βελτιώνουν τόσο πολύ την εικόνα ώστε όλες οι ανησυχίες μπορούν να καθησυχαστούν. Χθες συμφωνήσαμε αλλαγές που θα περάσουν στη σύμβαση και η σύμβαση που θα κυρωθεί από τη Βουλή θα περιλαμβάνει όλες τις δικλείδες ασφαλείας».

Έκανε λόγο για «πολύ μεγάλη αναβάθμιση όλης της Αττικής ως τουριστικού προορισμού. Είμαστε σε συζήτηση με δημάρχους, μιλάνε για αναμόρφωση της παραλίας. Σε λίγα χρόνια θα είναι μία άλλη Αθήνα».

Ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ είπε ότι «το επόμενο στοίχημα είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού). Αν έχουμε δεσμευτικές προσφορές θα είναι πολύ σημαντικό. Οι Ρώσοι είναι παρόντες στον διαγωνισμό» και πρόσθεσε ότι «χθες είχαμε προσφορές και για τα δύο Airbus. Ως τώρα πληρώναμε συντήρηση, ενοίκια, είχε μεγάλο κόστος για το ελληνικό δημόσιο. Τα παίρνουν για μηχανές και ανταλλακτικά».

Την ίδια ώρα, ο κ. Πιτσιόρλας μιλώντας σήμερα σε εκπομπή στο ΣΚΑΙ για το ίδιο ζήτημα, επανέλαβε ότι ο προϋπολογισμός αυξήθηκε περίπου κατά 1,5 δισ.

«Προσδιορίζεται ότι 1,7 δισ. θα είναι σε έργα υποδομής που περιγράφονται τα οποία θα γίνουν την πρώτη 5ετία. Συνολικά το έργο θα γίνει προσπάθεια να ολοκληρωθεί στα 12 χρόνια», σημείωσε.

Έχουμε μπροστά μας ένα χρονικό διάστημα για την αδειοδότηση, είπε ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι μετά την υπογραφή του μνημονίου αυτοί οι χρόνοι θα συντομευθούν και θα τρέξουν πολύ γρήγορα.

«Μέχρι το τέλος του 2016 θα έχει ολοκληρωθεί τουλάχιστον το πολύ μεγάλο μέρος της αδειοδότησης και μέσα στο 2017 θα έχουμε ξεκινήσει», υπογράμμισε.

Υπενθύμισε δε ότι η σύμβαση προβλέπει διαγωνισμό τόσο για αδειοδότηση καζίνο όσο και για μαρίνα και ξεκαθάρισε ότι «το 50% του Ελληνικού θα είναι πάρκο».