Με το εξωτερικό υδροδοτικό σύστημα της ΕΥΔΑΠ, τις νέες κτιριακές υποδομές της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, αλλά και την κατασκευή 17 σχολικών μονάδων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, κάνει ποδαρικό στα έργα νέας γενιάς ΣΔΙΤ το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή άναψε το πράσινο φως για την υλοποίηση περίπου μισού δισ. ευρώ από υποδομές συνολικής αξίας 2,3 δισ. ευρώ. Πρόκειται για έργα που σχεδιάστηκαν το προηγούμενο 18μηνο από τη Γενική Γραμματεία Υποδομών και περνούν σταδιακά στο στάδιο των διαγωνιστικών διαδικασιών.

Στο νέο πακέτο, που το υπουργείο προγραμματίζει να προχωρήσει με ΣΔΙΤ, θα περιληφθεί επίσης η λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης, εκτιμώμενης δαπάνης 400 εκ. ευρώ αλλά και τα τρία πακέτα έργων των Δικαστικών Μεγάρων, ύψους 300 εκ. ευρώ που περιλαμβάνουν, την ανέγερση 7 νέων δικαστικών κτιρίων και την ανακατασκευή άλλων 5. Για τα έργα αυτά θα υποβληθεί σύντομα πρόταση, για ένταξη στην Γενική Γραμματεία Ιδιωτικών Επενδύσεων και ΣΔΙΤ.

Μέχρι τέλος του 2021 προγραμματίζεται να έχει προχωρήσει και η β΄φάση του διαγωνισμού για το τμήμα «Χερσόνησος – Νεάπολη» του ΒΟΑΚ, το οποίο ξεκίνησε από την προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά βρίσκεται ακόμη στην πρώτη φάση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Μέσω ΣΔΙΤ μελετάται να προχωρήσει και η Παράκαμψης Χαλκίδας, η οποία προοριζόταν για δημόσιο έργο, ενώ ανάλογος σχεδιασμός υπάρχει και για άλλα έργα υποδομών.

Παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα ακολουθήσει γρήγορο βηματισμό σε μια σειρά έργων ιδιαίτερης σημασίας, τα οποία βρίσκονται περίπου στην ίδια φάση εκκίνησης. Τα έργα αυτά είναι:

  • Η νέα Εσωτερική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης, το λεγόμενο «FLY OVER», προϋπολογισμού 370 εκ. ευρώ, για την οποία η διαγωνιστική διαδικασία βρίσκεται ήδη στην α’ φάση με την εκδήλωση ενδιαφέροντος από πέντε σχήματα (ΑΒΑΞ, ΓΕΚ Τέρνα, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, Μυτιληναίος Α.Ε. – INTERTOLL Europe ZRt). Η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών τοποθετείται μέσα στο α΄εξάμηνο του 2021.
  • Το Φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική, προϋπολογισμού 84,5 εκ. ευρώ, που περιλαμβάνει και τις εγκαταστάσεις επεξεργασίας νερού και των εξωτερικών δικτύων ύδρευσης. Για το έργο έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από τρεις εταιρείες (ΓΕΚ Τέρνα, Κωνσταντινίδης, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΙΝΤΡΑΚΑΤ Suez), με στόχο ως το τέλος του χρόνου να υπάρχει προσωρινός ανάδοχος.
  • Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, προϋπολογισμού 205 εκ. ευρώ, όπου έχει ολοκληρωθεί η α’ φάση προεπιλογής συμμετεχόντων με πέντε σχήματα (Άβαξ, Ακτωρ Παραχωρήσεις, Iντρακάτ, ΓΕΚ Τέρνα, Μυτιληναίος – Acciona Concesiones) και αναμένεται σύντομα η έναρξη του ανταγωνιστικού διαλόγου, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του έτους.
  • Η κατασκευή των 13 Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων της Πολιτικής Προστασίας, προϋπολογισμού 131,5 εκ. ευρώ, για τα οποία πρόσφατα εγκρίθηκε η υπαγωγή της πρότασης υλοποίησής τους, από τη Διυπουργική ΣΔΙΤ.

Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη να επιδείξει σημαντικά έργα στον τομέα των ΣΔΙΤ. Πρόκειται για 22 υπερσύγχρονα σχολεία στην Αττική, αλλά και 17 νέους πυροσβεστικούς σταθμούς.

Διαβάστε ακόμη

Πιερρακάκης: Mε το Know Your Costumer οι πολίτες θα γλιτώσουν επισκέψεις στο Δημόσιο

Τζιμ Χάνος (Kynikos Associates): Γιατί επιμένω να «σορτάρω» τις αγορές

HSBC: Οι δύο χώρες που «νίκησαν» τον κορωνοϊό και απολαμβάνουν τα οφέλη