Ό,τι άποψη κι αν έχει κανείς για το σύγχρονο ντιζάιν, είναι γεγονός ότι το νέο ηλιακό αυτοκίνητο Aptera προσελκύει το ενδιαφέρον. Αλλά η καινοτομία δεν έγκειται μόνο στον σχεδιασμό του. Το συγκεκριμένο μοντέλο, που κατασκευάστηκε στην Καλιφόρνια, μπορεί να διανύσει έως 1.600 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση ηλιακής ενέργειας, μία επίδοση που ξεπερνά και τον πιο οικονομικό ντιζελοκινητήρα. Αυτό συμβαίνει γιατί το Aptera ζυγίζει λιγότερα από 1.000 κιλά. Επιπλέον, έχει τη δυνατότητα να φορτίζει χωρίς στάση, ακόμη και όταν βρεθεί σε «μποτιλιάρισμα».

Ανάλογα με την ισχύ της μπαταρίας, το όχημα μπορεί να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χιλιόμετρα μέσα σε 3,5 έως 5,5 δευτερόλεπτα, ενώ η ανώτατη ταχύτητά του φτάνει τα 180 χλμ. την ώρα. Οι τιμές κυμαίνονται από 26.000 έως 50.000 δολάρια, ανάλογα με τον εξοπλισμό. Ακόμη το Aptera δεν έχει δοκιμαστεί στη μαζική παραγωγή, αλλά αυτό θα γίνει από τα τέλη του 2022. Δημοσιεύματα κάνουν λόγο για τουλάχιστον 20.000 προ-παραγγελίες.

Και οι Γερμανοί ποντάρουν στο ηλιακό αυτοκίνητο

Η Sono Motors με έδρα το Μόναχο παρουσιάζει τη δική της αντιπρόταση, το Sion, που πλησιάζει στην κατηγορία του οικογενειακού σεντάν. Το αμάξωμα καλύπτεται από 456 φωτοβολταϊκά πάνελ υψηλής απόδοσης. Η κατασκευάστρια εταιρεία υποστηρίζει ότι η ηλιακή ενέργεια που αντλείται από αυτά προσφέρει περίπου 110 χιλιόμετρα αυτονομίας στις «συνήθεις» καιρικές συνθήκες του ευρωπαϊκού Βορρά και μέχρι 240 χιλιόμετρα σε συνθήκες ηλιοφάνειας, τα οποία προστίθενται στα 300 χιλιόμετρα που καλύπτει μία φόρτιση της μπαταρίας. Για το πεντάθυρο Sion, που θα κατασκευάζεται στη Φινλανδία, η επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χιλιόμετρα απαιτεί δέκα δευτερόλεπτα.

Aπό την ίδρυσή της, το 2016, η Sono Motors αντιμετωπίζει πολλά οικονομικά προβλήματα – κάτι μάλλον αναμενόμενο για μία νεοφυή επιχείρηση. Φαίνεται όμως ότι κατάφερε να τα ξεπεράσει με διάφορους τρόπους: με crowdfunding, με προϊόντα βιντεοπαιχνιδιών και εφαρμογές τεχνολογίας blockchain, αλλά και με την είσοδό της στο Χρηματιστήριο Νέας Τεχνολογίας Nasdaq της Νέας Υόρκης το 2021.

Σήμερα παρασκευάζει ηλιακά πάνελ, τα οποία προμηθεύει σε είκοσι μεγάλες επιχειρήσεις, όπως η βιομηχανία φορτηγών ΜΑΝ.

Υποστηρίζει ότι έχει συγκεντρώσει τουλάχιστον 22.000 προ-παραγγελίες για το Sion, κάτι που θα της επιτρέψει να διατηρήσει την προβλεπόμενη τιμή των 30.000 ευρώ.

Διαβάστε τη συνέχεια στην DW