Ένα Airbus A219neo πέταξε σήμερα για τρεις χώρες χρησιμοποιώντας αποκλειστικά βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF), σηματοδοτώντας έτσι την έναρξη των δοκιμών που ελπίζεται ότι θα οδηγήσουν στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των αερομεταφορών.

Το αεροπλάνο πέταξε πάνω από την περιοχή της Τουλούζης με τους κινητήρες του να τροφοδοτούνται μόνο με υδρογονοκατεργασμένους εστέρες και λιπαρά οξέα (HEFA), δηλαδή με χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια, όπως ανακοίνωσαν οι οργανωτές του πρότζεκτ.

Το πρότζεκτ ονομάζεται Volcan, από το Vol (πτήση) με Can-carburant alternatifs nouveaux, δηλαδή με «νέα εναλλακτικά καύσιμα», ενώ τα πρώτα αποτελέσματά του αναμένονται το 2022. Οι δοκιμές θα συνεχιστούν μέχρι τα μέσα του 2023.

Στη μελέτη συμμετέχουν οι εταιρείες Safran, Dassault Aviation, Onera, Airbus, η Γενική Διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας της Γαλλίας και το υπουργείο Μεταφορών. Η χρηματοδότηση γίνεται στο πλαίσιο μιας τριετούς έρευνας ύψους 1,5 δισ. ευρώ, για την απεξάρτηση των αερομεταφορών από τα ορυκτά καύσιμα. Παρόμοιες δοκιμές πρόκειται να ξεκινήσουν το επόμενο έτος με ένα ελικόπτερο H160.

Κατά τη διάρκεια των πτήσεων αυτών θα χρησιμοποιηθεί και ένα αεροσκάφος που θα μετρά τις εκπομπές των κινητήρων, κυρίως το διοξείδιο του άνθρακα, το αέριο που ενοχοποιείται περισσότερο για το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Η χημική σύσταση των SAF είναι διαφορετική από τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται σήμερα και μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στεγανότητας στους κινητήρες και σε άλλα συστήματα των αεροσκαφών. Τα αεροπλάνα σήμερα είναι πιστοποιημένα για να πετούν με 50% SAF και ο τομέας υπολογίζει ότι μέχρι το 2030 θα έχει αποκτήσει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί 100% βιώσιμα καύσιμα. Τα αεροπλάνα που θα ξεκινήσουν τις πτήσεις τους εκείνη τη χρονιά θα μπορούν να καταναλώνουν απευθείας βιώσιμα καύσιμα, ενώ σε όσα βρίσκονται ήδη σε λειτουργία θα προστίθενται στα καύσιμά τους μόρια αρωματικών ενώσεων, που θα μιμούνται την κηροζίνη και θα αποτρέπουν τυχόν προβλήματα διάβρωσης.

Πέρα από τις τεχνικές προσαρμογές, το βασικό πρόβλημα είναι η αύξηση της παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων, ώστε να μειωθεί το κόστος τους. Τα εναλλακτικά καύσιμα συνιστούσαν λιγότερο από το 0,1% του συνόλου των καυσίμων που χρησιμοποιήθηκαν στις αερομεταφορές το 2019.

Διαβάστε ακόμη

Στα σκαριά ριζικές αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ – Πότε θα γίνουν τα αποκαλυπτήρια

Ο πληθωρισμός χτυπά την Ευρωζώνη – Ντόμινο αυξήσεων λόγω υψηλού ενεργειακού κόστους

Σαουδική Αραβία: Ανακάλεσε τον πρέσβη της στον Λίβανο – Απαγορεύει τις εισαγωγές από τη χώρα