Η Jigsaw, θυγατρική της Google θα ξεκινήσει την επόμενη εβδομάδα μια εκστρατεία με στόχο την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης σχετικά με τους Ουκρανούς πρόσφυγες στην Πολωνία, τη Σλοβακία και την Τσεχία, βάσει έρευνας ψυχολόγων σε δύο βρετανικά πανεπιστήμια.

Σε συνεργασία με την Jigsaw, σύμφωνα με το Reuters, οι ψυχολόγοι από τα πανεπιστήμια του Κέιμπριτζ και του Μπρίστολ δημιούργησαν βιντεάκια διάρκειας 90 δευτερολέπτων που έχουν σχεδιαστεί για να ενημερώνουν για επιβλαβές περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Τα αρχεία αυτά, τα οποία θα προβάλλονται σε διαφημιστικές θέσεις στην πλατφόρμα YouTube της Google, έχουν στόχο να βοηθήσουν τους ανθρώπους να εντοπίσουν τη συναισθηματική χειραγώγηση και τον αποδιοπομπαίο τράγο σε έναν τίτλο ειδήσεων.

«Αν πείτε στους ανθρώπους τι είναι αλήθεια και τι ψέμα, πολλοί άνθρωποι θα το αμφισβητήσουν… αλλά αυτό που μπορείτε να προβλέψετε είναι οι τεχνικές που θα χρησιμοποιηθούν για τη διάδοση παραπληροφόρησης, όπως με την ουκρανική κρίση», είπε σε συνέντευξή του ο Jon Roozenbeek, κύριος συγγραφέας μιας έκθεσης σχετικά με την έρευνα πίσω από την εκστρατεία.

Η έρευνα υλοποιήθηκε σε επτά στάδια, σε ένα από αυτά συμμετείχε μια ομάδα Αμερικανών άνω των 18 ετών οι οποίοι παρακολουθούν πολιτικές ειδήσεις στο YouTube. Η Jigsaw εξέθεσε περίπου 5,4 εκατομμύρια Αμερικανούς YouTubers σε ένα τέτοιο βίντεο, με σχεδόν να εκατομμύριο από αυτούς να το παρακολουθούν για τουλάχιστον 30 δευτερόλεπτα.

Η εκστρατεία έχει σχεδιαστεί για να «χτίσει» ένα είδος «ανοσίας» στις αφηγήσεις κατά των προσφύγων, σε συνεργασία με τοπικές μη κυβερνητικές οργανώσεις, ελεγκτές στοιχείων, ακαδημαϊκούς και ειδικούς στην παραπληροφόρηση.

Η διάδοση παραπλανητικών και πλαστών πληροφοριών στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη μέσω των δικτύων κοινωνικής δικτύωσης οδήγησε διάφορες κυβερνήσεις να πιέζουν για νέους νόμους για τον περιορισμό των εκστρατειών παραπληροφόρησης.

«Το σκεφτόμαστε ως πιλοτικό πείραμα, επομένως δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να μην μπορεί να επεκταθεί αυτή η προσέγγιση σε άλλες χώρες», δήλωσε σε συνέντευξή της η Beth Goldberg, επικεφαλής έρευνας στην Jigsaw.

«Η Πολωνία επιλέχθηκε επειδή έχει τους περισσότερους Ουκρανούς πρόσφυγες, μετά τον πόλεμο που ξεκίνησε στη χώρα τους η Ρωσία», είπε, προσθέτοντας ότι η Τσεχική Δημοκρατία και η Σλοβακία θα είναι χρήσιμοι «δείκτες» για την υπόλοιπη Ευρώπη.

Η καμπάνια θα διαρκέσει έναν μήνα, σύμφωνα πάντα με το Reuters.

Διαβάστε ακόμη

UBS: Η ύφεση δεν έρχεται… έχει ήδη έρθει – Το βασικό σενάριο για τον χειμώνα 

Ηλεκτρικό ρεύμα: Μικρή άνοδος στα €402 την Παρασκευή 26/8 για τη μεγαβατώρα στην Ελλάδα

Cepal: Διευκόλυνση έως και τρεις μισθούς στο προσωπικό – Τι προβλέπει η νέα σύμβαση εργασίας