Τεχνολογία

Ψηφιακές τεχνολογίες και πανδημία – Πώς τα δίκτυα αποτελούν ασπίδα προστασίας για τους πολίτες

  • newsroom


Οι ψηφιακές υποδομές και οι κινητές επικοινωνίες δημιουργούν το «υπόστρωμα» εκείνο πάνω στο οποίο «πατάνε» ψηφιακές υπηρεσίες και εφαρμογές δημόσιας ασφάλειας, πολιτικής προστασίας και αντιμετώπισης καταστροφών, προς όφελος των πολιτών

Σε καταστάσεις υψηλής επικινδυνότητας για την ανθρώπινη ζωή, οι ψηφιακές υποδομές και οι κινητές επικοινωνίες δημιουργούν το «υπόστρωμα» εκείνο πάνω στο οποίο «πατάνε» ψηφιακές υπηρεσίες και εφαρμογές δημόσιας ασφάλειας, πολιτικής προστασίας και αντιμετώπισης καταστροφών, προς όφελος των πολιτών.

Αρκετά είναι τα παραδείγματα όπου η ψηφιακή τεχνολογία παρέχει «δίχτυ» ασφαλείας στους πολίτες και η αξιοποίηση των δυνατοτήτων των ψηφιακών δικτύων και της κινητής τηλεφωνίας σε διαρκή βάση, λειτουργεί προληπτικά και αποτρεπτικά της έκθεσης σε δημόσιο κίνδυνο, σε περιπτώσεις κρίσεων και φυσικών καταστροφών.

Σε περιπτώσεις φαινομένων φυσικών καταστροφών, όπως δασικές πυρκαγιές, σεισμοί, πλημμύρες, τρομοκρατικές ενέργειες κ.α. τα οποία έχουν αντίκτυπο στη δημόσια υγεία και ασφάλεια, οι κινητές επικοινωνίες παρέχουν λύσεις που βελτιστοποιούν τη διαχείριση τέτοιων περιστατικών και καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, μέσα από υπηρεσίες εκπομπής δημόσιων ανακοινώσεων.

Για παράδειγμα, οι κάτοικοι περιοχών που βρίσκονται υπό πίεση και ενδεχόμενο κίνδυνο, λαμβάνουν μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο, μέσω του Ευρωπαϊκού Αριθμού Έκτακτης Ανάγκης 112, προκειμένου να ενημερωθούν για την έκτακτη ανάγκη που έχει ανακύψει και να δράσουν άμεσα, π.χ. να εκκενώσουν την περιοχή υπό απειλή, ώστε να διασφαλιστεί η ανθρώπινη ακεραιότητα και η δημόσια ασφάλεια.

Νέες, αναβαθμισμένες τηλεπικοινωνιακές υποδομές, που υποστηρίζονται από ειδικούς αλγόριθμους, εξυπηρετούν έκτακτες ανάγκες των πολιτών για κάποιο συμβάν ή επικίνδυνη κατάσταση που συνιστά άμεση απειλή για τη ζωή, την υγεία ή την ασφάλειά τους, σε 24 ωρη βάση, 7 ημέρες την εβδομάδα, διαχειρίζονται μεγάλο φόρτο μαζικών εισερχόμενων κλήσεων, επιτρέπουν την επικοινωνία με τον αριθμό 112 μέσα από πολλαπλά κανάλια επικοινωνίας (φωνητικές κλήσεις, sms, e-mail κ.α).

Επιπλέον, παρέχουν τη δυνατότητα αυτοματοποιημένου γεωεντοπισμού του καλούντος και δίνουν τη δυνατότητα αποστολής περισσότερων στοιχείων μέσω της υπηρεσίας φωνητικής κλήσης «eCall» αυτόματα στο «112» από τα ίδια τα οχήματα που διαθέτουν τη συγκεκριμένη τεχνολογία, σε περίπτωση ατυχήματος, χωρίς να απαιτείται η ενέργεια του οδηγού ή κάποιου επιβάτη, οι οποίοι, ενδεχομένως να μην είναι σε θέση να επικοινωνήσουν.

Ψηφιακές τεχνολογίες και πανδημία

Στη σκιά της πρωτόγνωρης πανδημικής κρίσης, η επείγουσα ειδοποίηση «112» για τον κορωνοϊό λειτούργησε υπό αντίξοες συνθήκες, μετά την επίσημη ολοκληρωμένη λειτουργία του αριθμού, από την 1η Ιανουαρίου 2020. Η αξιοποίηση της τεχνολογίας συνέβαλε στην ενημέρωση των πολιτών άμεσα και γρήγορα για την ανάγκη τήρησης των έκτακτων μέτρων, προκειμένου να περιοριστεί η διασπορά του κορωνοϊού και να προστατευθεί η ατομική και δημόσια υγεία.

Η αξιοποίηση νέων ψηφιακών τεχνολογιών, όπως φορητές κάμερες, μη στελεχωμένα αεροσκάφη (drones), ψηφιακά συστήματα ανταλλαγής πληροφοριών, λογισμικά γεωγραφικού εντοπισμού, συστήματα παρακολούθησης κινητών τηλεφώνων και αναγνώρισης πινακίδων αυτοκινήτων, κ.α., συμβάλλει αποτελεσματικά στην καταπολέμηση της εγκληματικότητας και τη διατήρηση της δημόσιας τάξης και ασφάλειας, ως ένα σημαντικό ‘όπλο’ στα χέρια των οργανισμών της δημόσιας διοίκησης που είναι επιφορτισμένοι με την προστασία της έννομης τάξης και της ασφάλειας της κοινωνίας των πολιτών.

Τα δίκτυα 5G θα βελτιώσουν την απόδοση των υπηρεσιών επικοινωνιών που χρησιμοποιούνται για εφαρμογές δημόσιας ασφάλειας

Σύμφωνα με μελέτη της Arthur D. Little σε συνεργασία με την Ericsson, εκτιμάται ότι μέσω της ανάπτυξης της τεχνολογίας δικτύων 5G, η δυνητική συνεισφορά του κλάδου των υπηρεσιών δημόσιας ασφάλειας, στο ΑΕΠ της χώρας μας, ανέρχεται στο 12% και αποτελεί το δεύτερο κλάδο, από κοινού με τον κλάδο της Υγείας με τη μεγαλύτερη συμβολή, μετά τον κλάδο της Μεταποίησης (17%).

Η ικανότητα του 5G να υποστηρίζει καινοτόμες τεχνολογικές εφαρμογές, όπως η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ),  η ρομποτική, το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (ΙοΤ), ο εξ αποστάσεως έλεγχος και η εικονική πραγματικότητα (VR), θα επιτρέψει τη δημιουργία καινοτομιών με θετικό αντίκτυπο σε όλο το φάσμα της κοινωνίας και της δημόσιας ασφάλειας. Για παράδειγμα μιλάμε για «έξυπνα» κράνη που παρέχουν ασφάλεια σε εργάτες που εκτελούν επικίνδυνες εργασίες, για εξ αποστάσεως ιατρικές εξετάσεις, για drones που επιτηρούν απομακρυσμένες ή επικίνδυνες περιοχές, για έλεγχο όλων των συνδεδεμένων 5G συσκευών, π.χ. κάμερες ασφαλείας, αυτοκίνητο, για δυνατότητες κινητής βιντεοπαρακολούθησης διαθέσιμες σε προσωπικό ασφάλειας για σπίτια/ πολυκατοικίες, αυτοκίνητα, αεροσκάφη κ.α.

Επιπλέον, εκτός από νέες δυνατότητες αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ δημόσιων αρχών – πολιτών, που προσφέρουν τα ψηφιακά δίκτυα για ενημέρωση και υποστήριξη, τα δίκτυα 5G θα εξασφαλίσουν νέες εφαρμογές για ενδοεπικοινωνία μεταξύ των αρχών και επικοινωνία πρόβλεψης έκτακτης ανάγκης και αντιμετώπισης καταστροφών, στο πλαίσιο της προστασίας της δημόσιας ασφάλειας.

Διαβάστε ακόμη

Ο Αλέξης στα Ματογιάννια, το Grand Chalet της Kηφισιάς σε νέες περιπέτειες, γιατί πικράθηκαν στην Intrum, οι αλλαγές στη Βιοϊατρική και οι… Μπακοκαϋμενάκηδες σε νέα κόλπα

Apple: «Φρένο» στην επιστροφή των εργαζομένων στα γραφεία λόγω της αύξησης των κρουσμάτων

Παράταση για επιταγές και αποζημιώσεις Covid δίνει το Κράτος