Οι Αμερικανοί σεναριογράφοι του κινηματογράφου και της τηλεόρασης κατήλθαν σε μαζική απεργιακή κινητοποίηση, καθώς τα τελευταία χρόνια έχουν δει τις αμοιβές τους να διαβρώνονται λόγω της επέλασης του streaming. Πλέον, φοβούνται ότι σύντομα μπορεί να αντικατασταθούν από ρομπότ. Έτσι, στα αιτήματα που υπέβαλε στους παραγωγούς η Ένωση Συγγραφέων Αμερικής περιλαμβάνεται η έκκληση να επιτρέπεται μόνο σε ανθρώπους – και όχι σε chatbots τεχνητής νοημοσύνης – να «γράφουν ή ξαναγράφουν λογοτεχνικό υλικό».

Σύμφωνα με τους Financial Times, οι συγγραφείς έχουν σοβαρούς λόγους να αισθάνονται ανασφάλεια.

Οι λόγοι αυτοί δεν αφορούν τις, εξαιρετικά μικρές, πιθανότητες πλατφόρμες όπως το ChatGPT να εξελιχθούν τόσο γρήγορα ώστε να μπορούν σύντομα να γράψουν σύνθετα δράματα που να μπορούν να κρατούν το ενδιαφέρον του κοινού, να δημιουργούν συναισθήματα όπως συγκίνηση ή χαρά και να δημιουργούν αισθήματα ταύτισης. Άλλωστε, η συγγραφή σεναρίων δεν βρίσκεται ψηλά ανάμεσα στα επαγγέλματα που οι ειδικοί αναλυτές εκτιμούν ότι θα απειληθούν σύντομα από την επέλαση της τεχνητής νοημοσύνης.

Ο βασικός λόγος λοιπόν, σύμφωνα με το βρετανικό έντυπο, είναι ότι συνολικά δίνεται πλέον μεγαλύτερη βαρύτητα στην εκπαίδευση της τεχνητής νοημοσύνης σε σχέση με τον ανθρώπινο παράγοντα. Με άλλα λόγια, περισσότεροι πόροι οδηγούνται στο να γίνουν πιο έξυπνες οι μηχανές, παρά οι άνθρωποι πιο δημιουργικοί. Ενδεικτική είναι η εξάλειψη, ήδη από τα τέλη της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα, της συνήθειας των μεγάλων στούντιο να παραγγέλνουν πολλά πιλοτικά επεισόδια, μόνο λίγα εκ των οποίων θα χρησιμοποιούνταν εν τέλει.

«Ήταν μια δαπανηρή συνήθεια, αλλά παρείχε σταθερή δουλειά για τους σεναριογράφους σε σειρές που θα έτρεχαν για 20 επεισόδια ή και περισσότερο, καθώς και επιπλέον πληρωμές για επαναλαμβανόμενες προβολές σε καλωδιακά δίκτυα. Οι σεναριογράφοι απασχολούνταν για μεγάλο μέρος του έτους και εργάζονταν όχι μόνο για τη σύνταξη των αρχικών σεναρίων αλλά και για το ξαναγράψιμο κατά τη διάρκεια της παραγωγής – καθώς και για να μάθουν πώς λειτουργούσε η δραματουργία στο στούντιο, πώς λειτουργούσαν τα δράματα στο στούντιο», εξηγούν οι FT.

Έτσι, αυτό που στην ουσία ζητά η Ένωση των Συγγραφέων είναι να σταματήσει να χρησιμοποιείται η δουλειά των μελών της για την εκπαίδευση της τεχνητής νοημοσύνης, καθώς και για να αμείβονται οι πραγματικοί δημιουργοί ακόμα και όταν η τεχνητή νοημοσύνη τροποποιεί και επαναπαρουσιάζει το έργο τους.

Με άλλα λόγια, και στον τομέα των συγγραφέων τίθεται το ίδιο ερώτημα που αφορά όλους τους κλάδους οι οποίοι επηρεάζονται από την τεχνητή νοημοσύνη: Η νέα, ρηξικέλευθη τεχνολογία θα χρησιμοποιηθεί για την αύξηση της παραγωγικότητας, ως βοηθητικό εργαλείο προς τους δημιουργούς, ή για την αντικατάστασή τους;

Το ερώτημα, φυσικό, παραμένει ανοιχτό…

Διαβάστε ακόμη 

Η «μαγική ασίστ» Ανδρουλάκη στον Μητσοτάκη και οι κυλιόμενες, η πώληση των δανείων Θεοχαράκη-Σφακιανάκη, η καταδίκη Κουτσολιούτσου και οι Κρητικοί στην Κίνα 

JP Morgan: «Bλέπει» κυβέρνηση ΝΔ – Όλα τα σενάρια και οι προβλέψεις για τις εκλογές (γράφημα) 

Πλειστηριασμοί: Ποια γνωστά ξενοδοχεία έχουν πάρει τον δρόμο για το σφυρί (pics) 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ