«Από τον ψηφιακό νομά που επεξεργάζεται κείμενα για ένα blog καθισμένος σε μια εξωτική παραλία στο Μπαλί έως το στέλεχος επιχειρήσεων που τσεκάρει τα mail του πάνω στο lift του χιονοδρομικού κέντρου και έναν free lancer που μοιράζεται με άλλους freelancers ένα coworking space μέχρι έναν προγραμματιστή που γράφει κώδικα από το σπίτι του, η τεχνολογία έχει θολώσει τα όρια ανάμεσα στη δουλειά και τη διασκέδαση, το προσωπικό και το επαγγελματικό, τον χρόνο που αφιερώνεται στη δουλειά και εκείνον στην αναμελιά. Και καθώς οι διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στη δουλειά και την προσωπική ζωή ξεθωριάζουν το ίδιο συμβαίνει και με τον διαχωρισμό των ταξιδιών σε “επαγγελματικά” και “αναψυχής”».

Έτσι ξεκινά αφιέρωμα του BBC στην όλο και πιο ενισχυμένη -σε διεθνές επίπεδο- τάση των ταξιδιών “bleisure“.

Ο αγγλικός όρος είναι συνδυασμός των λέξεων business (δουλειά) και leisure (αναψυχή).

Πρόκειται για μία τάση που ξεφεύγει κατά πολύ από τη δοκιμασμένη συνταγή του “ταξιδεύω μαζί με τον/την σύντροφό μου σε ένα συνέδριο”.

Όταν ο προορισμός είναι ελκυστικός όλο και περισσότεροι επαγγελματίες σε όλο τον πλανήτη επιμηκύνουν τα επαγγελματικά τους ταξίδια κατά ένα Σαββατοκύριακο ή ακόμα και για περισσότερες μέρες, ανεξάρτητα αν ταξιδεύουν μόνοι τους, με το ταίρι τους ή οικογενειακώς.

Πάνω από 1 στους 3 ανθρώπους που ταξίδεψαν ή θα ταξιδέψουν φέτος για επαγγελματικούς λόγους θα εντάξουν κάποιο στοιχείο διασκέδασης ή αναψυχής σε τουλάχιστον ένα από τα ταξίδια τους, αναφέρει η Jeanne Liu από την Global Business Travel Association.

«Είναι άνθρωποι κάθε επιπέδου στην επαγγελματική ιεραρχία» εξηγεί. «Αρχικά θεωρούσαμε πως το φαινόμενο θα περιορίζονταν σε ανθρώπους στα πρώτα τους επαγγελματικά στάδια όμως βλέπουμε να το κάνουν και στελέχη των εταιρειών. Αν και παραμένει μόδα στους millenials σε σχέση με τους μεγαλύτερης ηλικίας εργαζόμενους» εξηγεί και προσθέτει: «Είναι μία ευκαιριακή επιλογή. Έχει να κάνει με τον προορισμό που πρόκειται να ταξιδέψει κανείς και το αν θέλει να περάσει περισσότερο χρόνο εκεί».

Η Liu αναφέρει στο BBC πως πολλοί εργοδότες είναι υποστηρικτικοί στα ταξίδια bleisure.

«Το να περνά κανείς καλά στα ταξίδια ενισχύει την ικανοποίηση από την εργασία. Αυτό σημαίνει πως οι άνθρωποι παραμένουν παραγωγικοί και πρόθυμοι να δουλέψουν περισσότερο. Το να μπορείς να πάρεις μαζί την οικογένεια σου σε ένα ταξίδι ή να προσθέσεις μερικά στοιχεία διασκέδασης σε ένα επαγγελματικό ταξίδι, κάνει το ταξίδι λιγότερο στρεσογόνο».

Διαβάστε ακόμα:

Χρήστος Μεγάλου: «Αυτοί είναι οι νέοι στόχοι για το 2022» – Πώς συγκρίνεται η Τράπεζα Πειραιώς με τον ανταγωνισμό

Ποια είναι τα επικρατέστερα σενάρια για αναδρομικά, αυξήσεις και 13η σύνταξη

Η συνταγή του ΔΝΤ για την ενεργειακή κρίση – Τι προτείνει στις κυβερνήσεις