Τουρισμός

Δύο «ταχύτητες» στον τουρισμό βλέπουν φέτος τουριστικά γραφεία και λεωφορεία

  • Στεφανία Σούκη


Στην πρώτη ταχύτητα οι δημοφιλείς προορισμοί και τα νησιά, στη δεύτερη η ηπειρωτική Ελλάδα όπου ο οδικός τουρισμός αναμένεται να κάνει εκκίνηση αργότερα λόγω του αντίκτυπου από τον πόλεμο στην Ουκρανία

Τουριστική περίοδος διαφορετικών ταχυτήτων, ανά γεωγραφική περιοχή της χώρας αναμένεται το 2022 για τα τουριστικά γραφεία και λεωφορεία, χαρακτηρίζοντας τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο ως μία σεζόν με «ιδιαίτερες προκλήσεις».

«Η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική στους δημοφιλείς προορισμούς και τα νησιά όπου η τουριστική κίνηση έχει ξεκινήσει νωρίς φέτος σε αντιδιαστολή με την Ηπειρωτική Ελλάδα όπου οι πληρότητες είναι πολύ χαμηλές. Η εκτίμησή μας είναι ότι η σεζόν ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με τον οδικό τουρισμό θα ξεκινήσει αργότερα και βλέπουμε ήδη την καθυστέρηση από τις γειτονικές αγορές των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης που δείχνουν να έχουν επηρεαστεί περισσότερο από τις εξελίξεις στην Ουκρανία», δηλώνει ο πρόεδρος της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού.

Ο κ. Μαρίνος κάνει λόγο για δύο «ταχύτητες» στον κλάδο, με τα βάση τα μηνύματα που λαμβάνει ο κλάδος, ενώ σε επιχειρηματικό επίπεδο, από τη μία πλευρά, η σχετικά αισιόδοξη έναρξη της σεζόν πιο νωρίς από ποτέ –αν και κατώτερη των εκτιμήσεων- δημιουργεί προσδοκίες στις επιχειρήσεις του κλάδου για έξοδο από την πλήρη στασιμότητα και την αβεβαιότητα των τελευταίων δύο ετών. Ωστόσο, η «κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα τουριστικά γραφεία μετά τη διετή κρίση είναι εξαιρετικά επιβαρυμένη, με αυξημένο κόστος λειτουργίας λόγω της υψηλής τιμής των καυσίμων, περιορισμένη ρευστότητα και αδυναμία ανταπόκρισης στις καθημερινές υποχρεώσεις για την μεγάλη πλειοψηφία αυτών».

Η ΓΕΠΟΕΤ με γνώμονα τις ανάγκες των μελών της, όχι μόνο στις δημοφιλείς τουριστικές περιοχές αλλά και στις περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας με περιορισμένη σε διάρκεια τουριστική περίοδο, με μειωμένο τουριστικό έργο και έντονο πρόβλημα υποκλοπής του μεταφορικού τους έργου καλεί την Πολιτεία να προχωρήσει σε 6 ζωτικής σημασίας μέτρα στήριξης και αποφυγής δραματικής συρρίκνωσης του κλάδου:

Α) Διατήρηση της επιδότησης στο πετρέλαιο κίνησης για όσο διάστημα διαρκέσει η πληθωριστική κρίση ή επιστροφή μέρους του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης μέσω συμψηφισμού του με ασφαλιστικές και φορολογικές υποχρεώσεις την επιχείρησης κατά το προσεχές διάστημα,

Β) Διαγραφή των τόκων και των προσαυξήσεων που δημιουργήθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια από ρυθμίσεις φορολογικών και ασφαλιστικών οφειλών που προϋπήρχαν έως το τέλος του 2019 και δυνατότητα επαναρύθμισης. Το ίδιο να ισχύσει και για τις νέες υποχρεώσεις που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια του κορωνοϊού.

Γ) Επιδότηση ανανέωσης του στόλου των τουριστικών λεωφορείων με τελευταίας τεχνολογίας οχήματα στα πλαίσια του καινούριου ΕΣΠΑ μέσω του γενικού απαλλακτικού, καθώς εξαιρέθηκαν από το Νέο Αναπτυξιακό Νόμο,

Δ) Ένταξη του ΚΑΔ των τουριστικών λεωφορείων και στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων έτους 2022 και 2023 για τη διενέργεια επενδύσεων αντικατάστασης στόλου και δημιουργίας εγκαταστάσεων στάθμευσης και υποστήριξης τουριστικών λεωφορείων, συμβάλλοντας στην αναβάθμιση και τη βιωσιμότητα του τουριστικού προϊόντος,

Ε) Εξομοίωση των τελών κυκλοφορίας των τουριστικών λεωφορείων με αυτά των ΚΤΕΛ που είναι 50% χαμηλότερα, αφού και οι δύο αποτελούν μεταφορικούς φορείς που χρησιμοποιούν το ίδιο οδικό δίκτυο και

ΣΤ) Απελευθέρωση των υπεραστικών γραμμών της χώρας, μέσω προκήρυξης διαγωνισμού βάσει των προβλέψεων του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 1370/2007 περί Δημόσιων Επιβατικών Μεταφορών, για την οποία η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί και έχει καθυστερήσει. Είναι κοινός τόπος ότι η απελευθέρωση δύναται να οδηγήσει σε σημαντική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, προς όφελος του επιβάτη-καταναλωτή.

Επισημαίνεται εδώ ότι σε θεσμικό επίπεδο η Ομοσπονδία χαιρετίζει την πρωτοβουλία του Υπουργείου Τουρισμού για τη σύσταση συνεγγυητικού κεφαλαίου για την προστασία και αποζημίωση των καταναλωτών από αθέτηση τουριστικών υπηρεσιών, λειτουργικό κενό που διαπιστώθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Έχοντας ήδη συμμετάσχει στον αρχικό κύκλο διαβούλευσης η ΓΕΠΟΕΤ αναμένεται να καταθέσει τις προτάσεις της που θα εξασφαλίζουν την ομαλή λειτουργία της αγοράς υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.

Διαβάστε ακόμα:

«Κόκκινα» δάνεια: Έρχονται νέα μεγάλα deals – Ποια funds κρατούν τα ηνία της αγοράς

Πλειστηριασμοί: Ποια ηχηρά και «επώνυμα» σφυριά θα χτυπήσουν σήμερα (pics)

Ο «χάρτης» των ακινήτων που αγοράζουν οι Έλληνες (πίνακες)