Παρά την κρίση του κόστους ζωής, το 2024 αναμένεται να είναι μία ακόμα καλή χρονιά για τον παγκόσμιο τουρισμό.

Αυτό καταδεικνύουν οι μέχρι τώρα προκρατήσεις, αλλά και οι έρευνες των ταξιδιωτικών οργανισμών. Για παράδειγμα, το 80% των ταξιδιωτών απάντησε ότι σκοπεύει να κάνει τον ίδιο αριθμό ή περισσότερα ταξίδια το 2024 σε σχέση με το 2023, σε σχετική έρευνα της Skyscanner.

Ο αριθμός των ταξιδιών αυξάνεται, αλλά επίσης διαφοροποιείται. Αυτές είναι οι τάσεις που αναμένεται να κυριαρχήσουν το 2024.

Εκτός καλοκαιρινής σεζόν

Όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες- κυρίως αυτοί που δεν δεσμεύονται από τις υποχρεωτικές διακοπές των εταιρειών ή των παιδιών τους– αναμένεται να ταξιδεύουν εκτός της καλοκαιρινής σεζόν.

Με την άνοιξη και το φθινόπωρο να γίνονται όλο και πιο ζεστές εποχές, εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, ο αριθμός των ταξιδιωτών αυτών των περιόδων αναμένεται να αυξηθεί, όχι μόνο γιατί προσφέρουν καλύτερες τιμές, αλλά και γιατί «προστατεύουν» τους ταξιδιώτες από ακραία καιρικά (καύσωνες) και επικίνδυνα (πυρκαγιές) φαινόμενα. Σύμφωνα με τον Economist, οι αεροπορικές εταιρείες θα προσαρμοστούν ανάλογα προσθέτοντας περισσότερα δρομολόγια την άνοιξη και το φθινόπωρο.

Ταξίδια εμπειρίας

Η Έκθεση Διεθνών Ταξιδιών του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (WTM) διαπιστώνει ότι «το 2024 αναμένεται να επιστρέψει η μεγαλύτερη ποικιλομορφία στις επιλογές των ταξιδιωτών, η οποία παρουσιάζει ευκαιρίες για τους διεθνείς προορισμούς».

Ο αριθμός των ταξιδιωτών που αναζητούν αυθεντικές και πολιτιστικές εμπειρίες θα προκαλέσει αύξηση στα ταξίδια «εμπειρίας».

Όπως διαπιστώνει το Travel Report του Ινστιτούτου Mastercard Economics Institute «οι ταξιδιώτες επιλέγουν λιγότερο γνωστούς προορισμούς αναζητώντας πολιτιστική ενσωμάτωση. Οι παγκόσμιες δαπάνες για εμπειρίες αυξήθηκαν κατά 65% (το 2023), ενώ οι δαπάνες για αντικείμενα αυξήθηκαν κατά 12% σε σύγκριση με το 2019. »

Destination Dupes

«Γιατί να μην ανταλλάξουμε τη Σαντορίνη με την Πάρο, τη Λισαβόνα με το Παλέρμο ή το Λονδίνο με το Λίβερπουλ;» αναρωτιέται το περιοδικό Elle στο άρθρο με τίτλο «Τα Destination Dupes είναι η ταξιδιωτική τάση που πρέπει να γνωρίζετε για το 2024».

O όρος «Destination Dupess» εισήχθη στον τουρισμό από την Expedia και αναφέρεται σε εναλλακτικούς – αλλά παρόμοιους- προορισμούς που οι ταξιδιώτες μπορούν να επιλέξουν, προκειμένου να αποφύγουν τις υψηλές τιμές και τα μεγάλα πλήθη.

Ήδη, το 60% των Βρετανών δηλώνει ότι θα εξέταζε την επιλογή ενός dupe όχι μόνο για τον λιγότερο κόσμο αλλά και για την πιο αυθεντική κουλτούρα του προορισμού.

Άγνωστοι προορισμοί

Το 2024 μπορεί να αποδειχθεί χρονιά -σταθμός για περιοχές που μέχρι τώρα δεν «υπήρχαν» στον τουριστικό χάρτη.
Σύμφωνα με την έκθεση «2023 Global Travel Trends Report» της American Express Travel, το 89% των ταξιδιωτών θέλει να επισκεφτεί μέρη όπου δεν έχει ξαναπάει και το 68% περηφανεύεται για την ανακάλυψη λιγότερο γνωστών ταξιδιωτικών προορισμών.

Από τους ταξιδιώτες « bleisure» – δηλαδή αυτούς που συνδυάζουν εργασία και προσωπικά ταξίδια – μέχρι τα οικογενειακά ταξίδια, οι ταξιδιώτες θέλουν αυθεντικές εμπειρίες που τους δίνουν μια γεύση της τοπικής κουλτούρας και τους επιτρέπουν να εξερευνήσουν «κρυμμένα πετράδια» που οι φίλοι τους πίσω στην πατρίδα δεν γνωρίζουν.

Το TikTok πηγή ταξιδιωτικής έμπνευσης

Μέχρι πρόσφατα όλα τα ταξίδια ξεκινούσαν με μια αναζήτηση στη Google. Αυτό ισχύει όλο και λιγότερο, καθώς η Gen Z στρέφεται στο TikTok ως κύρια πηγή για την ανακάλυψη προορισμών. Σχεδόν το 40% της Gen Z χρησιμοποιεί TikTok και Instagram για αναζήτηση αντί για τη Google, σύμφωνα με τα δεδομένα της ίδιας της Google.

Ειδικοί ταξιδιωτικού μάρκετινγκ προτείνουν σε προορισμούς και επιχειρήσεις να κατακτήσουν την τέχνη της δημιουργίας σύντομων κάθετων βίντεο και αν έχουν χρόνο για αυτό να συνεργαστούν με influencer ή/και να επενδύσουν σε διαφημίσεις στη δημοφιλή πλατφόρμα.

Η οικονομική θέση γίνεται πιο άνετη

Με το κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων σε υψηλά επίπεδα, πολλοί αναγκάζονται να ταξιδεύουν στην οικονομική θέση ακόμα και για μεγάλες αποστάσεις. Τη ζωή αυτών των ταξιδιωτών αναμένεται να κάνει λίγο πιο εύκολη η Air New Zealand, που φέτος εγκαινίαζει «χώρους ύπνου» (sleep pods) για τα μακρινά δρομολόγια. Οι ταξιδιώτες που πετούν από το Όκλαντ στο Σικάγο και στη Νέα Υόρκη θα μπορούν να κοιμούνται στη διάρκεια της πτήσης, πληρώνοντας από 230-350 ευρώ για τέσσερις ώρες ύπνου.

Πηγή φωτό: Air New Zealand

Διαβάστε ακόμη 

Πληθωρισμός: Ό,τι αφήνει η ενέργεια το… τραβάει η ακρίβεια στα τρόφιμα

Τα στοιχήματα των αγορών το 2024: Οι κίνδυνοι και οι προβλέψεις για χρυσό, ομόλογα και crypto

Κλιματική αλλαγή: Θερμότερος καιρός, φθηνότερο φυσικό αέριο, αλλά χωρίς σκι (tweet)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ