Επιδόσεις πάνω από το 2019, παρουσίασαν 10 από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που βρίσκονται υπό τη διαχείριση της Fraport Greece με το Ακτιο και τη Σαντορίνη να σημειώνουν τα υψηλότερα ποσοστά αύξησης της επιβατικής κίνησης σε σύγκριση με την περίοδο προ πανδημίας, σε ποσοστά κοντά στο 20% και ακόμη πιο πάνω.

Συνολικά στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια (Ακτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος) η επιβατική κίνηση την περασμένη χρονιά διαμορφώθηκε στα 31,19 εκατομμύρια επιβάτες από τα 30,16 εκατ. επιβατών του 2019, έχοντας σημειώσει αύξηση κατά 3,4% συνολικά.

Τη διαφορά έκαναν οι επισκέπτες από το εξωτερικό αν ληφθεί υπόψη ότι από το σύνολο των 31 και πλέον εκατομμυρίων, τα 24,92 εκατ. αφορούσαν τη διεθνή κίνηση, η οποία σημείωσε άνοδο κατά 7,2% το 2022. Αντίθετα, στο δίκτυο εσωτερικού, η κίνηση παρέμεινε μειωμένη κατά 9,2% φθάνοντας πέρυσι τα 6,27 εκατομμύρια.

Την επιστροφή στην ανάκαμψη πιστοποιεί και ο αριθμός των πτήσεων που ήταν πέρυσι αυξημένος κατά 4,4% στις 256.285 συνολικά για τα 14 αεροδρόμια.

Πρωταθλητές και χαμένοι

Τη μεγαλύτερη αύξηση στο σύνολο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων υπό τη διαχείριση της Fraport Greece για την περασμένη χρονιά παρουσίασε το αεροδρόμιο του Ακτίου (+23,5%) με έναν μικρό σχετικά όγκο επιβατών στις 773 χιλιάδες. Σε έναν κορυφαίο τουριστικό προορισμό όπως η Σαντορίνη σημειώθηκε η δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση με τη συνολική επιβατική κίνηση να φθάνει πέρυσι τα 2,74 εκατ., αυξημένη κατά 19,3% έναντι του 2019 με παραπάνω από εντυπωσιακά τα νούμερα της διεθνούς κίνησης με 1,68 εκατ. επιβάτες για πρώτη φορά και άνοδο κατά 57,1% έναντι του 2019, την υψηλότερη σε όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια.

Το δίκτυο εξωτερικού ήταν αυτό που έδωσε μεγάλη ώθηση το 2022 και στο νησί των Ανέμων, όπου η συνολική επιβατική κίνηση εμφανίζεται αυξημένη κατά 10,9% στα 1,69 εκατ. επιβάτες, εκ των οποίων σχεδόν τα 1,2 εκατομμύρια αφορούν διεθνή κίνηση (+20,3%).

Θεσσαλονίκη και Ρόδος είναι τα αεροδρόμια με το μεγαλύτερο όγκο επιβατών το 2022 στο σύνολο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, με τη Θεσσαλονίκη πάντως να μην έχει ανακάμψει στα προ πανδημίας επίπεδα, όπως άλλωστε έχει συμβεί και στην περίπτωση του αεροδρομίου της Αθήνας.

Πιο συγκεκριμένα, στη Θεσσαλονίκη το σύνολο της επιβατικής κίνησης διαμορφώθηκε σε επίπεδα κάτω των 6 εκατομμυρίων πέρυσι -για την ακρίβεια στα 5,92 εκατ.- μειωμένη κατά 14,2% έναντι του 2019, ενώ στη Ρόδο, αντίθετα, η συνολική κίνηση αυξήθηκε κατά 5,7%, στα 5,86 εκατ., με τη διεθνή κίνηση να εμφανίζεται αυξημένη κατά 8,7% και την κίνηση εσωτερικού να είναι μειωμένη κατά 11,8%.

Τη μεγαλύτερη μείωση σημείωσε το αεροδρόμιο της Καβάλας (-22,3) η οποία πάντως με 251 χιλιάδες ταξιδιώτες παρουσιάζει και το χαμηλότερο όγκο στο σύνολο των 14 αεροδρομίων, ενώ μείωση επίσης είχαν η Μυτιλήνη (-11,6%) και η Σάμος (-5,6%).

Από τα νησιά του Ιονίου, η Κέρκυρα αναδεικνύεται «πρωταθλήτρια» τόσο από πλευράς όγκου επιβατών με 3,75 εκατομμύρια επιβάτες πέρυσι όσο και από πλευράς ποσοστού αύξησης με ένα +14,4% σε σύγκριση με το 2019.

Διαβάστε ακόμη

Dominic Schnider (UBS): Χρυσή επενδυτική ευκαιρία τα εμπορεύματα της ανάπτυξης

Μύλοι Αλλατίνη: Το σφυρί για το 50% του ακινήτου και η ώρα της κρίσης για την «επόμενη μέρα» (pics)

Ρόμπυ Μπουρλάς: Νέες ευκαιρίες συνεπενδύσεων αναζητούν Όμιλος Olympia και Emma Capital