Βουδαπέστη, Όσλο, Στουτγάρδη, Στοκχόλμη, Πράγα, Αμβούργο, Μόναχο, Βιέννη, Βερολίνο, Παρίσι, Κοπεγχάγη, Βουκουρέστι: το πρόγραμμα του Κυριάκου Κώτσογλου, αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού της Κρήτης, το πρώτο τρίμηνο του 2024 είναι εντατικό, καθώς το νησί προσπαθεί να διατηρήσει στα περσινά υψηλά επίπεδα της τουριστικές αφίξεις από την Ευρώπη.

Το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσουν επισκέψεις σε αραβικές χώρες, σε μία προσπάθεια να αυξηθούν οι επισκέπτες από τη Μέση Ανατολή.

Ποιο είναι το κοινό συμπέρασμα από τις μέχρι τώρα επαφές; 

Το 2024 θα είναι μία ακόμα καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, και δη για τον τουρισμό της Κρήτης, ωστόσο οι αφίξεις φαίνεται ότι «έχουν πιάσει ταβάνι».

Οι αισιόδοξες προβλέψεις κάνουν λόγο για μικρή αύξηση 3%-5% σε σχέση με το 2023 (χρονιά κατά την οποία οι τουριστικές αφίξεις στην Κρήτη εκτιμάται ότι ξεπέρασαν συνολικά τα 6 εκατομμύρια: 5 εκατομμύρια μέσω των τριών αεροδρομίων του νησιού, 1 εκατομμύριο ακτοπλοϊκώς και 500.000 επισκέπτες κρουαζιέρας).

Προβληματίζει η Γερμανία

Μετά τον «εκδικητικό» -όπως τον χαρακτηρίζει ο Κ. Κώτσογλου- τουρισμό του 2022 (απόρροια του πανδημικού εγκλεισμού) και το επίσης δυναμικό 2023, ο τουρισμός φαίνεται ότι δέχεται τις επιπτώσεις της επιβράδυνσης της οικονομίας και της κρίσης του κόστους ζωής στην Ευρώπη.

Προβληματισμό προκαλούν τα μηνύματα που έλαβε η αποστολή της Περιφέρειας Κρήτης από τις επισκέψεις στις γερμανικές πόλεις. 

Όπως διαφαίνεται, οι Γερμανοί τουρίστες, που αποτελούν τη μεγαλύτερη αγορά για την Κρήτη, θα περιορίσουν φέτος τις δαπάνες διακοπών τους και θα προτιμήσουν πιο οικονομικούς προορισμούς. 

Οι αφίξεις των Γερμανών τουριστών αναμένεται να καταγράψουν στασιμότητα ή – στην χειρότερη περίπτωση- μικρή πτώση της τάξης του 1%-2%.

Αντίθετα, ανοδικά αναμένεται να κινηθούν οι αγορές της Μ. Βρετανίας, της Πολωνίας και της Ρουμανίας. 

Κ. Κώστογλου, αντιπεριφερειάχης Τουρισμού Κρήτης

Θα «βουλιάξει» το νησί Ιούλιο και Αύγουστο

Από τα συμπεράσματα που επίσης προκαλούν προβληματισμό είναι η επιμονή των τουριστών να ταξιδεύουν Ιούλιο και Αύγουστο για τις διακοπές τους. Τους δύο αυτούς μήνες το νησί είναι είναι «overbooked». Τα διαθέσιμα καταλύματα στην Κρήτη είναι λιγότερα από τη ζήτηση, καθώς εκτιμάται ότι 3 εκατομμύρια τουρίστες θα βρεθούν την περίοδο υψηλής ζήτησης στο νησί. 

«Ο βασικότερος λόγος για τον οποίο πολλοί τουρίστες δεν ταξιδεύουν άλλους μήνες είναι το υψηλότερο κόστος» εξηγεί ο Κ. Κώτσογλου. «Οι αεροπορικές εταιρείες έχουνε πολύ υψηλότερες τιμές κατά τους μήνες Απρίλιο, Μάιο, Οκτώβριο και Νοέμβριο. Επίσης, μεγάλο μέρος των τουριστών δεν ξέρουν πόσες δυνατότητες προσφέρει η Κρήτη στον τουρισμό. Όμως, οι Γερμανοί τουρίστες που το γνωρίζουν, θα ταξίδευαν άνετα στην Κρήτη και τον χειμώνα αν μπορούσαν να εξασφαλίσουν ότι θα έχουν όλα τα απαραίτητα για το ταξίδι τους σε προσιτές τιμές». 

Οι τέσσερις πυλώνες

Επιδιώκοντας να επεκτείνουν την τουριστική σεζόν, αλλά και απαντώντας στις σύγχρονες απαιτήσεις των ταξιδιωτών, οι τουριστικές αρχές της Κρήτης προβάλλουν στις διεθνείς εκθέσεις το σύνολο των κλασσικών αλλά και εναλλακτικών επιλογών για τους τουρίστες.

«Ξεδιπλώνουμε το μοντέλο του κρητικού τουρισμού και όλες τις εναλλακτικές μορφές που προσφέρονται στους επισκέπτες. Εκτός από τους τέσσερις βασικούς πυλώνες (φύση, γαστρονομία, κουλτούρα και «φιλοξενία από την καρδιά»), η Κρήτη έχει ακόμα περισσότερα να προσφέρει. 

Για παράδειγμα, μεγάλο περιηγητικό τουρισμό, όπως η δράση Pierra Creta στον Ψηλορείτη, ο λαϊκός πολιτισμός (τα πανηγύρια), οι προσκυνηματικοί χώροι, η σύνδεση περιοχών Unesco, ο οινοτουρισμός, η εναλλακτικότητα μεταξύ του κοσμοπολίτικου Βορρά και του εναλλακτικού Νότου, η ποικιλόμορφη ενδοχώρα. Υπάρχουν δεκάδες διαφορετικά πράγματα που μπορεί κάποιος να κάνει στην Κρήτη, από το κοιμηθεί στο ύπαιθρο μέχρι να μαζέψει ελιές και να επισκεφτεί τα χωριά.

Όλα αυτά είναι διαφορετικές πλευρές της Κρήτης που παρουσιάζονται στις διεθνείς αγορές. 

Είναι ξεκάθαρο ότι ο πλανήτης αναζητά την αειφορία και την ευζωία και η Κρήτη μπορεί να καλύψει απόλυτα αυτές τις ανάγκες».

Διαβάστε ακόμη:

Η Ευρώπη χάνει το παιχνίδι από τις ΗΠΑ στο μέτωπο του ανταγωνισμού – Οι 10 κρίσιμοι δείκτες

Τιμ Κουκ (Apple): «Όπλο» και κατά της κλιματικής αλλαγής η τεχνητή νοημοσύνη

Πώς είναι η εμπειρία στη βασιλική χλιδή του πιο μεγαλοπρεπούς ξενοδοχείου στο Μαρόκο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ