Επιστρέφει στην επιθετική ρητορική, στην οποία πάντως είναι συνηθισμένη -και με το παραπάνω- από το πρόσφατο παρελθόν η Ryanair. Τώρα, η χαμηλού κόστους ιρλανδική αεροπορική ζητεί από το κυβερνητικό επιτελείο χαμηλότερες χρεώσεις στα ελληνικά αεροδρόμια και η ίδια υπόσχεται να αυξήσει την επιβατική κίνηση στη χώρα μας στο διπλάσιο, από τα 5 στα 10 εκατομμύρια την επόμενη πενταετία «στηρίζοντας το πλάνο της ελληνικής κυβέρνησης για τον τουρισμό».

«Η εταιρεία δεν έλαβε καμία απάντηση στην πρόταση που παρουσίασε τον περασμένο Σεπτέμβριο στο υπουργείο Τουρισμού για ανάπτυξη και γι’ αυτό διέθεσε και τα 65 ολοκαίνουργια αεροσκάφη για το καλοκαίρι του ‘22 σε 15 άλλες χώρες εντός της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων της Ιταλίας, της Πορτογαλίας και της Κροατίας».

«Η εταιρεία όπως και άλλες αεροπορικές δεν έχει κίνητρα να πετάει σε ελληνικούς προορισμούς, ακόμη και δημοφιλή νησιά, πλην της περιόδου αιχμής του Ιουλίου και Αυγούστου». «Αντί να αναπτύξει τα αεροσκάφη της στην Ελλάδα για τη θερινή περίοδο, η Ryanair δεν σκοπεύει να ξανανοίξει ούτε τη βάση της στη Ρόδο για το καλοκαίρι του 2022».

«Το υπουργείο Τουρισμού και ο κ. Βασίλης Κικίλιας θα πρέπει να δούν το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών χωρών, όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Κροατία, η Πορτογαλία που παρέχουν κίνητρα για την τουριστική ανάκαμψη», είναι μερικά από τα σχόλια από τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αεροπορική χαμηλού κόστους, η οποία μέσω του CEO της κ. Εddie Wilson δηλώνει ότι ναι μεν η χώρα μας «έχει ένα φανταστικό και ποικιλόμορφο τουριστικό προϊόν, ωστόσο παρέχει μηδενικά κίνητρα στις αεροπορικές ώστε να πετούν στη χώρα για τους μήνες όπου δεν υπάρχει το peak της σεζόν του καλοκαιριού».

Σημειώνεται ότι το σχετικό αίτημα έχει επαναλάβει ουκ ολίγες φορές η Ryanair και στο παρελθόν, προ πανδημίας. Μάλιστα αυτός ήταν κι ένας από τους λόγους για τους οποίους είχε αποσυρθεί στο παρελθόν (σ.σ. την περίοδο 2018) ακόμη κι από έναν από τους δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς, όπως τα Χανιά για να επιστρέψει πάντως εν μέσω κορωνοϊού, με νέα βάση, στη διάρκεια του καλοκαιριού του 2021 για τη θερινή περίοδο, βλέποντας την άνοδο της ζήτησης από το ευρωπαϊκό κοινό για την Κρήτη.

Πηγές της αγοράς σχολίαζαν χθες στο newmoney ότι η εταιρεία ανέκαθεν είχε ως πάγια στρατηγική της, σε όλη την Ευρώπη, να προκαλεί με τη ρητορική της, ενώ παράλληλα δεν διστάζει ανα πάσα στιγμή, να αναδιαμορφώνει ακόμη και αιφνιδιαστικά το πτητικό της πρόγραμμα εκεί όπου βλέπει μεγαλύτερη ζήτηση και αποδοτικότητα των δρομολογίων της.

Η ζήτηση για Ελλάδα με την έναρξη της θερινής σεζόν του 2022 κι εφεξής διαφαίνεται, με βάση τα μέχρι σήμερα δεδομένα, ανοδική και η ιρλανδική αεροπορική δεν είναι διατεθειμένη να παραχωρήσει εύκολα μερίδιο της πίτας σε μία περίοδο που «ποντάρει» στην ανάκαμψη του τουρισμού στην Ευρώπη ώστε να μετριάσει τις απώλειες λόγω κορωνοϊού.

Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλες αεροπορικές και tour operators του εξωτερικού, όπως φυσικά και οι εγχώριοι παίκτες όπως π.χ. η Αegean έχουν αυξήσει σημαντικά τη χωρητικότητά τους για το φετινό θερινό τους πρόγραμμα σε ποσοστό μεγαλύτερο ακόμη και από το 2019 σε μία προσπάθεια ανάκτησης των απωλειών της διετίας 2020- 2021 λόγω της πανδημίας.

Με βάση την επίσημη θέση της Ryanair, η ίδια παρουσίασε ένα πλάνο ταχείας ανάπτυξης στο υπουργείο Τουρισμού τον περασμένο Σεπτέμβριο για την ανάπτυξη του τουρισμού, της συνδεσιμότητας και της απασχόλησης σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας. Η πρόταση της Ryanair περιλαμβάνει ειδικότερα, σύμφωνα με την ίδια:

  • Διπλάσιο αριθμό επιβατών, από 5 εκατ. σε 10 εκατ. τον χρόνο, με αύξηση των επισκεπτών όλο το χρόνο όπως έχει ήδη επιτύχει σε Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Κροατία, Κύπρο.
  • Μείωση της εποχικότητας, με πάνω από 2 εκατ. επιβάτες τον χρόνο σε περιόδους εκτός αιχμής
  • Αύξηση του τουρισμού, με ανάπτυξη στα περιφερειακά αεροδρόμια, που αυτή την στιγμή δεν εξυπηρετούνται επαρκώς.
  • Έσοδα 1 δισ. ευρώ επιπλέον από τον τουρισμό για την ελληνική οικονομία.

Οι χρεώσεις των ελληνικών αεροδρομίων, όπως υποστηρίζεται από τη Ryanair, έχουν αυξηθεί έως και 40% από το 2019, ενώ η ελληνική κυβέρνηση συνεχίζει να χρεώνει τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αεροδρομίων 12 ευρώ «γεγονός που καθιστά την Ελλάδα μη ανταγωνιστική έναντι άλλων χωρών της Ε.Ε..

Η αύξηση των χρεώσεων στα αεροδρόμια και από τη FRAPORT (σ.σ. η οποία διαχειρίζεται τα 14 περιφερειακά), βλάπτει την ελληνική τουριστική βιομηχανία αποθαρρύνοντας την πρόσβαση σε χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες στην Ελλάδα, που αποτελεί έναν από τους καλύτερους τουριστικούς προορισμούς στην Ευρώπη, με πολλαπλές επιλογές στο τουριστικό της προϊόν.

Αντί να αυξάνουν τις τιμές, τα αεροδρόμια θα πρέπει να μειώνουν τις χρεώσεις ώστε να συνδράμουν στην ανάκαμψη της τουριστικής βιομηχανίας της Ελλάδας».

Διαβάστε ακόμη:

Πετρέλαιο: Σε αύξηση της παραγωγής προχωρά ο OPEC+ τον Μάρτιο

Σκρέκας: 30% αύξηση στην επιδότηση κατά τον β’ κύκλο του «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Πόλυς Β. Χατζηιωάννου: «Το ελληνικό Χρηματιστήριο έκανε ένα τεράστιο άλμα προς την ελληνική ναυτιλία»