Στην υπηρεσία των προορισμών και των ξενοδοχείων τίθεται τα τοπικά κι επώνυμα προϊόντα ανά την Ελλάδα με το βλέμμα στην επόμενη ημέρα της πανδημίας. Το έργο “Τοπικά & Επώνυμα” ξεκινά εκ νέου από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ), το Δίκτυο “AuthenticGreece” και τους λοιπούς συντελεστές του και βασίζεται σε δράσεις ανάδειξης και κοινής προβολής ξενοδοχείων, προορισμών και παραγωγών – χρησιμοποιώντας ως “όχημα” επιλεγμένα επώνυμα τοπικά προϊόντα.

Όπως επισημαίνουν οι συντελεστές του έργου είναι αποδεκτό ότι η γαστρονομία αποτελεί πλέον σημαντικό εργαλείο στη διαμόρφωση της ταυτότητας των προορισμών και αποτελεί σοβαρό λόγο επιλογής τόπου διακοπών. Ωστόσο οι σχετικές μεθοδολογίες αξιοποίησης είναι σε πρώιμα στάδια οργάνωσης, με βασικό πρόβλημα ότι η διασύνδεση αυτή βασίζεται συνήθως σε λύσεις μη-τυποποιημένες και “μη-Επώνυμες” (πχ ένα φεστιβάλ, μια τοπική συνταγή, προϊόντα χωρίς επωνυμία και τοπική ταυτότητα, κλπ).

Πολύ πριν την έκρηξη της πανδημίας, η ΠΟΞ είχε υιοθετήσει την οργανωμένη διασύνδεση του τουρισμού με τη γαστρονομία, μέσα από την πρόταση που διαμορφώθηκε από τους συνεργαζόμενους Φορείς “Authentic Greece – δίκτυο παραγωγών και γαστροτουρισμού” και “We Do Local”, το δίκτυο Φιλοξενίας με έδρα στην Κρήτη.

Συγκεκριμένα, το έργο “Τοπικά & Επώνυμα” βασίζεται στο Μοντέλο ΤΕΤοΠ, δηλαδή «Το Επώνυμο Τοπικό Προϊόν ως αποδοτικό εργαλείο Marketing Ξενοδοχείων & Προορισμών». Βασικό εργαλείο του μοντέλου, είναι η άμεση επικοινωνία με το ευρύ κοινό μέσα από κοινές ενέργειες προώθησης και προβολής τροφίμων και τουρισμού προς καταναλωτές και δυνητικούς τουρίστες. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι ότι σημαντικές δράσεις προβολής διενεργούνται στα καταστήματα λιανικής πώλησης τροφίμων, σε Ελλάδα και εξωτερικό..

Επιπλέον το έργο ακολουθεί τις διεθνείς τάσεις “Αυθεντικότητας” για σήμανση και “επώνυμη” χρήση, επιλεγμένων τοπικών προϊόντων μέσα στα ξενοδοχεία, παρουσιάζοντας παραγωγούς καιτόπους προέλευσης αυτών. Σκοπός του έργου είναι, από τη μια οι τουρίστες να επαναγοράζουν τοπικά προϊόντα που γεύτηκαν στις διακοπές τους και οι αγοραστές ελληνικών τοπικών προϊόντων να θέλουν να γνωρίσουν τους Ελληνικούς προορισμούς.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρό της, κ. Γρηγόρη Τάσιο, «η ΠΟΞ γίνεται υποστηρικτής τέτοιων συνεργειών, που ενισχύουν το τουριστικό προφίλ της χώρας μας και επανατοποθετούν την Ελλάδα στον παγκόσμιο χάρτη των προορισμών πιο δυναμικά, σε ένα περιβάλλον αβεβαιότητας και σκληρού ανταγωνισμού, με επίκεντρο την Ελληνική διατροφή, την υγεία και την ποιότητα ζωής. Η ελληνική γαστρονομία αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο, ώστε η χώρα να μπορέσει να προωθήσει τον ποιοτικό τουρισμό σε μια δύσκολη εποχή για όλο τον κλάδο».

Η ΠΟΞ, με 62 μέλη της τις τοπικές Ενώσεις Ξενοδόχων της χώρας, δηλαδή τους Ελληνικούς προορισμούς, αναπτύσσει μια εξωστρεφή πολιτική και γίνεται υποστηρικτής δράσεων που προωθούν τα προϊόντα των Ελλήνων παραγωγών τόσο στην χώρα μας όσο και στο εξωτερικό. Συγχρόνως όμως εξετάζει και τρόπους με τους οποίους το τουριστικό προϊόν της χώρας μπορεί να γίνει υψηλότερης προστιθέμενης αξίας αλλά και να προβληθεί και προωθηθεί αποδοτικότερα στο ευρύ κοινό, από περισσότερα κανάλια άμεσης προβολής και διανομής.

Από τη μεριά του, το δίκτυο “Authentic Greece”, όπως επεσήμανε ο ιδρυτής του κ. Δημήτρης Η. Βασιλείου, «εισήγαγε ως βασική καινοτομία τη διαμόρφωση μιας γκάμας προϊόντων επιλεγμένων Παραγωγών τοπικού χαρακτήρα, με δύο ταυτόχρονα χαρακτηριστικά:

  1. Ικανό αριθμό προϊόντων για σχηματισμό μιας ενιαίας γκάμας, ικανής να ικανοποιήσει μια διατροφική πρόταση στηριγμένη στη Μεσογειακή Διατροφή και
  2. Πλήρη και ισότιμη παρουσίαση παραγωγού και τόπου στη σήμανση κάθε προϊόντος σε κάθε συσκευασία – υπηρετώντας τις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις για αυθεντικότητα».

Το έργο “Τοπικά & Επώνυμα” τελεί υπό την αιγίδα των υπουργείων Τουρισμού και Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και έχει επίσης την υποστήριξη του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου (ΤΟΠ), του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) και του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τυποποίησης Ελαιολάδου (ΣΕΒΙΤΕΛ).

Διαβάστε ακόμα:

Γουόρεν Μπάφετ: Γιατί αρκείται σε μισθό 100.000 εδώ και 40 χρόνια ενώ πληρώνει στελέχη του με $16 εκατ. ετησίως

Επίδομα 1.000 ευρώ: Ποιοι εργαζόμενοι το δικαιούνται – Πότε λήγει η προθεσμία για αιτήσεις

Οι Ισραηλινοί της Fattal «επενδύουν» στον προορισμό Ελλάδα