Στους παράγοντες εκείνους που επιδρούν στην επιχειρηματική επιτυχία εστίασε, μεταξύ άλλων, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος & Group Chief Transformation Officer της Eurobank, κ. Ανδρέας Αθανασόπουλος.

«Η πορεία των μικρών επιχειρήσεων έχει δοκιμαστεί από την πανδημία και δοκιμάζεται ακόμα. Η έξοδος των επιχειρήσεων προς νέες αγορές, προς αγορές διαφορετικές από τις συνηθισμένες και η ανάπτυξη νέων τρόπων προσέγγισης των πελατών αποτελεί μοναδική διέξοδο για το μέλλον», ανέφερε χαρακτηριστικά, στο πλαίσιο διαδικτυακής εκδήλωσης, με θέμα «Ηλεκτρονικό Εμπόριο: Η επόμενη ημέρα της Λιανικής», απαριθμώντας τα σημεία κλειδιά για την επιτυχία:

1) Ανοίξτε τα φτερά σας, για να βγείτε στις αγορές εκτός της γειτονιάς σας. Η δημιουργία μίας ιστοσελίδας δεν είναι μία απλή προσθήκη, αλλά μία μεγάλη κίνηση αναβάθμισης της παρουσίας σας στον έξω κόσμο.

2) Οργανώστε την επιχείρησή σας βάσει των νέων δεδομένων ότι πολλοί πελάτες πλέον είναι εξ αποστάσεως, είναι απαιτητικοί και έχουν φωνή.

3) Το ηλεκτρονικό μαγαζί χρειάζεται το δικό του μάρκετινγκ, εμπορική πολιτική, προσφορές, διαχείριση παραγγελιών, χρονική διάρκεια πέρα από το τυπικό 8ωρο. Άρα είναι μία νέα επιχείρηση και όχι μία προσθήκη λόγω των καιρών.

4) Οργανώστε την εφοδιαστική αλυσίδα σας. Δεν μπορείτε να υπόσχεστε παραδόσεις σε προϊόντα που δεν έχετε και δεν ξέρετε πότε θα έρθουν. Οι πελάτες θα προτιμήσουν τοπικά προϊόντα λόγω χρονικής βεβαιότητας παραδόσεων και άρα, θα πρέπει να το τονίσετε αυτό.

5) Προσοχή στις τιμές και τους τρόπους πληρωμών. Στο ηλεκτρονικό εμπόριο δεν είστε παρόν να κάνετε διαπραγματεύσεις στις τιμές που είναι συνηθισμένο σπορ των μικρών επιχειρήσεων. Άρα, μάλλον οι τιμές στο ηλεκτρονικό μαγαζί θα πρέπει να είναι αυτές που θα κερδίσουν τον πελάτη. Οι τρόποι πληρωμών, οι άτοκες δόσεις, οι πιστωτικές κάρτες, οι αντικαταβολές είναι μία νέα συνήθεια, με την οποία θα πρέπει να γίνεται φίλοι.

6) Οι πελάτες δεν θέλουν μόνο να αγοράζουν προϊόντα, αλλά περιεχόμενο, διάδραση και ιστορίες για την εμπειρία τους. Επίσης, θέλουν εγγύηση ότι εάν πάει κάτι λάθος δεν θα πέσουν σε κενό αέρος. Είναι καθοριστικής σημασίας να έχετε σωστή διαχείριση των προβλημάτων, των επιστροφών και ακυρώσεων πληρωμών.

7) Η κρατική υποστήριξη για τα πρώτα έξοδα είναι μεγάλη βοήθεια. Όμως, θα πρέπει να κάνετε ένα πλήρες πλάνο εξόδων και εσόδων σαν να ήταν μία επιχείρηση από μόνη της. Η περίοδος είναι εξαιρετική για την αναζήτηση χρηματοδοτήσεων από το τραπεζικό σύστημα.

«Είμαστε στην τελευταία φάση της πανδημίας που, όμως, ίσως είναι και η σκληρότερη. Η πανδημία αποτελεί μία πολύ άσχημη κατάσταση και δεν πρέπει να κάνει κάποιος λάθος ανάγνωση. Όμως, η αντίδραση των κοινωνιών, των οικονομιών και των επιχειρήσεων δημιούργησε επιταχυντές και έφερε πολύ πιο νωρίς φαινόμενα, τα οποία τα αναμέναμε να συμβούν μέσα στη διάρκεια του χρόνου», τόνισε, για να καταλήξει: «Σε αυτή την πορεία οι μικρές επιχειρήσεις δεν μπορούν να είναι μόνες τους. Το κράτος και οι τράπεζες έχουν από την δική τους σκοπιά να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων. Εμείς από την πλευρά μας, έχουμε την διάθεση αλλά προσπαθούμε και καθημερινά να κάνουμε αυτή την διάθεση πραγματικότητα».

Διαβάστε ακόμα:

Επιστρεπτέα Προκαταβολή: Την Τρίτη «πληρώνει» η 5η – Αλλάζουν τα ποσά στην 6η και την 7η

«Ξυπνά» το Χρηματιστήριο: Ισχυρή αντίδραση με το βλέμμα τις 800 μονάδες

Amazon: Γιατί θα «παρακολουθεί» τους μεταφορείς της – Ο ρόλος της εφαρμογής «Mentor»