Της Μαριάννας Τζάννε

Επενδυτικά fund αλλά και οι υφιστάμενοι μέτοχοι της Αττικής Οδού, οι όμιλοι Ελλάκτωρ και η J&P Aβαξ εμφανίζονται ως άμεσα ενδιαφερόμενοι για το 9,88% του αστικού αυτοκινητοδρόμου που εκποιεί η Τράπεζα Πειραιώς. Οι δύο εταιρείες που ελέγχουν το  59,2% και το 20,8% αντίστοιχα έχουν το δικαίωμα πρώτης προαίρεσης (Right First Refusal) και μπορούν να αποκτήσουν το ποσοστό είτε συνολικά είτε ο ένας από τους δύο. Σε αυτούς θα απευθυνθεί η τράπεζα αφού υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές από τους διεκδικητές του αυτοκινητοδρόμου,  προκειμένου να καταθέσουν την προσφορά τους με βάση το τίμημα που θα προσφέρει ο πλειοδότης.                    

Μέχρι χθες με το ποσοστό έδειχναν να φλερτάρουν χωρίς όμως να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις, ο όμιλος της ΓΕΚ –Τέρνα, ο οποίος ενδιαφέρεται να ενισχύσει τον τομέα των παραχωρήσεων ενώ συμμετοχή στο διαγωνισμό δεν απέκλειαν και στελέχη της Ιντρακάτ. Αρχικό ενδιαφέρον φαίνεται ότι υπήρξε και από την πλευρά της Vinci, η οποία θα επιθυμούσε συμμετοχή στο μεγάλο αυτό έργο. Ανασταλτικός παράγοντας σύμφωνα με στελέχη της, ήταν το μειοψηφικό ποσοστό, καθώς διεθνώς, η εταιρεία έχει μεγάλη παρουσία σε παραχωρήσεις οδικών έργων αλλά με αυξημένα δικαιώματα.

Ωστόσο δύο βασικά σημεία φαίνεται να καθορίζουν την στάση της αγοράς και αυτά είναι το περιορισμένο διάστημα της παραχώρησης που λήγει το 2023 αλλά και το ύψος του τιμήματος. Όπως αναφέρει στο «newmoney» παράγοντας της αγοράς με γνώση του αυτοκινητοδρόμου,  το 2010 που η Αγροτική Τράπεζα είχε απευθυνθεί στους βασικούς μετόχους της Αττικής Οδού για να μεταβιβάσει το ποσοστό έναντι περίπου 112 εκ. ευρώ, είχε εισπράξει την άρνησή τους καθώς τότε θεωρήθηκε πολύ υψηλό το τίμημα.

Σημειωτέον, ότι η τράπεζα Πειραιώς βρέθηκε με το ποσοστό της Αττικάτ στην Αττική Οδό έναντι χρεών της κατασκευαστικής εταιρείας. Σήμερα με δεδομένη την πτώση της κυκλοφορίας αλλά και την διάρκεια της παραχώρησης, ουδείς γνωρίζει ποια θα είναι η αποτίμηση του αυτοκινητοδρόμου.  
Πέρα όμως από την Πειραιώς, πωλητήριο σύμφωνα με πληροφορίες έχουν βάλλει στην συμμετοχή τους και οι Ισπανοί εταίροι της ΓΕΚ Τέρνα (Cintra, Grupo ACS) στις παραχωρήσεις της Ιόνιας και τη Νέας Οδού. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ελληνικοί όμιλοι έχουν δεχτεί κρούσεις από τραπεζικό οργανισμό για την εξαγορά του 24% των μετοχών τους, χωρίς επί του παρόντος να υπάρχει καμία εξέλιξη. Πριν λίγους μήνες, η ΓΕΚ Τέρνα είχε ανακοινώσει την αύξηση του ποσοστού συμμετοχής της στις εταιρείες Νέα Οδός  και Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ανώνυμη Εταιρεία Παραχώρησης (Κεντρική Οδός)  σε 78,59% και 66,66% αντίστοιχα.