Μια νέα αντίληψη για την τραπεζική λειτουργία και εξυπηρέτηση παρουσίασε η Eurobank με το στρατηγικό σχέδιο «Eurobank 2030 – Τράπεζα της Ανάπτυξης». Η τράπεζα αφήνει πίσω της το κεφάλαιο της διαχείρισης των κόκκινων δανείων, καθώς τις επόμενες ημέρες θα ανακοινώσει δείκτη NPEs μικρότερο του 7,5%.

Ο νέος στρατηγικός σχεδιασμός που ήδη υλοποιείται μεταμορφώνει τη Eurobank, καθώς αποκτά νέα εταιρική ταυτότητα που σηματοδοτεί τη μετάβαση στη νέα εποχή, νέα φυσιογνωμία στα καταστήματα και -το σημαντικότερο- διαφορετική στρατηγική και επιχειρηματικούς στόχους. Η τράπεζα θέτει προτεραιότητα την ενδυνάμωση των μικρότερων επιχειρήσεων και εγκαινιάζει επαγγελματικά επενδυτικά δάνεια σταθερού επιτοκίου για όλη τη διάρκεια της επένδυσης, ενώ στοχεύει σε νέες εκταμιεύσεις ύψους 5,5 δισ. ευρώ την επόμενη τριετία, εκ των οποίων οι μισές με κριτήρια ESG.

Τη νέα αντίληψη που διέπει τη λειτουργία της Eurobank παρουσίασε η διοίκησή της, με τις πρωτοβουλίες του σχεδίου «Eurobank 2030 – Τράπεζα της Ανάπτυξης» να αναλύονται από τον πρόεδρο του Δ.Σ. της Eurobank, Γιώργο Ζανιά, τον διευθύνοντα σύμβουλο, Φωκίωνα Καραβία, τους αναπληρωτές διευθύνοντες συμβούλους, Ανδρέα Αθανασόπουλο, Κωνσταντίνο Βασιλείου, Σταύρο Ιωάννου, και τον γενικό διευθυντή Retail Banking, Ιάκωβο Γιαννακλή.

Οπως δήλωσε ο κ. Καραβίας, ο επιχειρησιακός σχεδιασμός της Eurobank με ορίζοντα το 2030 βασίζεται σε τρεις άξονες:

■ Στην υποστήριξη των μεγάλων και μεσαίων επιχειρήσεων για εξασφάλιση χρηματοδότησης και ρευστότητας με στόχο τον εκσυγχρονισμό και την επέκτασή τους και στην υποστήριξη των εμβληματικών έργων υποδομής που υλοποιούνται στη χώρα. Η τράπεζα σχεδιάζει να εκταμιεύσει νέες χορηγήσεις 5,5 δισ. ευρώ την επόμενη τριετία και να συμβάλει έτσι στη μείωση του επενδυτικού κενού που δημιουργήθηκε στη χώρα κατά τη διάρκεια της κρίσης και υπολογίζεται στα 100 δισ. ευρώ. Τουλάχιστον οι μισές από τις νέες εκταμιεύσεις θα χορηγηθούν με κριτήρια περιβαλλοντικά, κοινωνικά και εταιρικής διακυβέρνησης (ESG).
■ Στη στήριξη των μικρότερων επιχειρήσεων με στόχο τη διάχυση της ανάπτυξης σε όλη την κοινωνία. Οπως αναφέρθηκε, η Eurobank έχει εγκρίνει φέτος το 82% των αιτημάτων δανειοδότησης που δέχτηκε.
■ Στην καινοτομία με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση της πελατείας με το νέο phygital μοντέλο, το οποίο συνδυάζει τα σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία με την εμπειρία του προσωπικού της τράπεζας, προσφέροντας εξατομικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες σε κάθε επιχείρηση.

Νέες χρηματοδοτήσεις

Η Eurobank αναμένει ότι την επόμενη τριετία θα επιτύχει καθαρή πιστωτική επέκταση τουλάχιστον 20% στο εταιρικό χαρτοφυλάκιο. Η συγκεκριμένη εκτίμηση στηρίζεται κατά το 1/3 τουλάχιστον σε ήδη υπογεγραμμένες ή σημαντικά προχωρημένες συμφωνίες με πελάτες. Η τράπεζα θα είναι παρούσα στα μεγάλα έργα υποδομών που θα υλοποιηθούν σε ορίζοντα δεκαετίας και θα στηρίξει εμπράκτως τις επιχειρήσεις συμβουλεύοντας, χρηματοδοτώντας και συμβάλλοντας στην άντληση των απαιτούμενων κεφαλαίων.

Οπως αναφέρθηκε, οι κλάδοι της οικονομίας που θα πρωταγωνιστήσουν τα επόμενα χρόνια είναι αυτοί του τουρισμού, της ναυτιλίας, της ενέργειας, των υποδομών, του real estate και της βιομηχανίας – μεταποίησης, όπου η τράπεζα υπολογίζει πως θα υλοποιηθούν κατά την επόμενη τριετία συνολικές επενδύσεις ύψους 32 δισ. ευρώ (4 δισ. στον τουρισμό, 10 δισ. στη ναυτιλία, 6 δισ. στην ενέργεια, 5 δισ. σε υποδομέςμ, συμπεριλαμβανομένων των ιδιωτικοποιήσεων, 3 δισ. σε real estate και 4 δισ. στη βιομηχανία – μεταποίηση). Το σύνολο των χρηματοδοτικών αναγκών που θα απαιτηθούν υπολογίζονται σε 25 δισ. ευρώ. Η διοίκηση της Eurobank ανακοίνωσε ότι προχωρεί στην εισαγωγή επαγγελματικών επενδυτικών δανείων σταθερού επιτοκίου για όλη τη διάρκεια της επένδυσης, προκειμένου να δώσει τη δυνατότητα στις μικρές επιχειρήσεις να κλειδώσουν τα χαμηλά σταθερά επιτόκια αυτής της περιόδου.

Νέο μοντέλο εξυπηρέτησης

Η τράπεζα χτίζει το νέο μοντέλο τραπεζικού καταστήματος και εξυπηρέτησης παντρεύοντας τη φυσική παρουσία και το εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό με τη σύγχρονη τεχνολογία. Πρόκειται για το μοντέλο phygital (λέξη που προκύπτει από τον συνδυασμό του physical, της προσωπικής επαφής με τον πελάτη, με τις δυνατότητες που προσφέρει το digital, ο νέος ψηφιακός κόσμος) που διευκολύνει την επικοινωνία ψηφιακά παρέχοντας στον πελάτη όλα τα διαθέσιμα κανάλια (π.χ. m-Banking, e-Banking).

Ταυτόχρονα, οι λειτουργίες της τράπεζας δομούνται κατάλληλα εσωτερικά ώστε να αξιοποιείται η τεχνολογία προς το μέγιστο όφελος για τον πελάτη. Για να υποστηρίξουν το νέο μοντέλο εξυπηρέτησης διαμορφώνονται κατάλληλα όλα τα καταστήματά της, ενώ επιπλέον η τράπεζα επενδύει σε έργα τεχνολογίας έχοντας διαθέσει περισσότερα από 200 εκατ. ευρώ την τελευταία τριετία, με το πλάνο τεχνολογικών επενδύσεων να συνεχίζεται με ισχυρή δυναμική.

Διαβάστε ακόμα:

Πόσο θα αυξηθεί ο κατώτατος μισθός; Τι θα γίνει με το επίδομα προϋπηρεσίας; Είναι λογική η διαμάχη για την υπερεργασία;

Σε κλοιό η Ευρώπη: Το «φάντασμα» του lockdown ρίχνει τη σκιά του στα Χριστούγεννα

Χάρης Ν. Βαφειάς: Επέκταση στη Wall Street με δεύτερη ναυτιλιακή εταιρεία