«Κούρεμα» που κατά μέσο όρο υπολογίζεται σε 28% πετυχαίνουν οι οφειλέτες που προσφεύγουν στον εξωδικαστικό μηχανισμό, προκειμένου να ρυθμίσουν τις οφειλές τους, τόσο με τράπεζες και servicers, όσο και με τους υπόλοιπους κρατικούς φορείς.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που παραθέτει η Κομισιόν στην 14η μεταμνημονιακή έκθεσή της, οι πλατφόρμες του νέου Πτωχευτικού Νόμου αρχίζουν σταδιακά να αποφέρουν αποτελέσματα, ιδίως όσον αφορά στον εξωδικαστικό μηχανισμό και πραγματοποιούνται συνεχώς βελτιώσεις. «Υπάρχει μία σταθερή ροή πλήρους υποβολής αιτήσεων στην πλατφόρμα του εξωδικαστικού μηχανισμού, φθάνοντας τις 3.074 στις 24 Μαρτίου 2022, ενώ για 1.708 από αυτές που αντιστοιχούν σε συνολική οφειλή, ύψους 373 εκατ. ευρώ, υπήρχε ήδη προτεινόμενη διευθέτηση από τον αλγόριθμο της πλατφόρμας. Από αυτές τις 1.708 αιτήσεις, οι 967 αναφέρονται σε πολυμερή αναδιάρθρωση και οι 666 αφορούν μόνο σε διμερείς διακανονισμούς μεταξύ του οφειλέτη και των κρατικών φορέων, ενώ 75 συνήφθησαν χωρίς να επιτευχθεί συμφωνία αναδιάρθρωσης. Πολύ σημαντικό είναι ότι σε 468 περιπτώσεις η πρόταση διακανονισμού των πιστωτών έχει ληφθεί από τους οφειλέτες και σε 205 περιπτώσεις έγινε αποδεκτή, με μέσο κούρεμα χρέους περίπου 28%», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Στις… στροφές που έχει ανεβάσει το τελευταίο διάστημα ο εξωδικαστικός μηχανισμός, αποτελώντας πλέον ένα σημαντικό «όπλο» στη φαρέτρα τους, εστίασαν πρόσφατα οι εκπρόσωποι των servicers.

«Φτιάξαμε κάτι που δεν υπάρχει, μία πλατφόρμα που το σύνολο του συστήματος δίδει λύσεις. Υπήρξε ενδιαφέρον από τον κόσμο και τώρα εισερχόμαστε σε μία ομαλότητα. Αποτελεί όπλο στη διαχείριση των δανείων. Κατ’ ουσία τώρα θα ξεκινήσουμε να βλέπουμε τα αποτελέσματα», σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της Cepal, κ. Θεόδωρος Αθανασόπουλος.

Για ένα εξαιρετικό εργαλείο που λειτουργεί με διαφανή και δίκαιο τρόπο, έκανε λόγο από την πλευρά της, η γενική διευθύντρια λιανικής, SB & AGRI Recovery της Intrum Hellas, κυρία Αλεξάνδρα Φατσέα, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Quant, κ. Νίκο Βαρδαραμάτο, να χαρακτηρίζει πρόκληση το πως θα τρέξει το συγκεκριμένο πλαίσιο.

«Μετά από μία περίοδο που αφιερώθηκε στην επίλυση τεχνικών και διαδικαστικών προβλημάτων, η εικόνα στο σκέλος του εξωδικαστικού μηχανισμού βελτιώνεται ουσιαστικά. Η πλατφόρμα λειτουργεί, ήδη έχουμε πάνω από 700 περιπτώσεις δανείων, ύψους άνω των 200 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνουν και άφεση χρέους τουλάχιστον 30%, όπου η διαδικασία ολοκληρώθηκε ή ολοκληρώνεται και θέλω να ευχαριστήσω γι’ αυτό όλους τους εμπλεκόμενους κλάδους – δικηγόρους, λογιστές, συμβούλους – για τη συμβολή τους και να τους ζητήσω να συνεχίσουμε με ακόμη μεγαλύτερη ένταση την προσπάθεια», σημείωσε με τη σειρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της doValue Greece και πρόεδρος της Ένωσης Εταιριών Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις (ΕΕΔΑΔΠ), κ. Τάσος Πανούσης, για να προσθέσει: «Από την πλευρά μας κάναμε ό, τι ήταν δυνατό, ώστε να καταστούν διαθέσιμα όλα τα αναγκαία εργαλεία, διαθέτοντας στελέχη και χρηματοδοτώντας τη δημιουργία της πλατφόρμας. Έχουμε, επίσης, επενδύσει στη δημιουργία ενός help desk, το έχουμε στελεχώσει με εκπαιδευμένο προσωπικό και λειτουργεί άψογα και είναι στη διάθεση όλων για να το χρησιμοποιήσουν».

Πράγματι, όπως επισημαίνει η Κομισιόν στην έκθεση, για την περαιτέρω διευκόλυνση της υποβολής αιτήσεων οι αρχές έχουν δημιουργήσει από τις 24 Φεβρουαρίου 2022 γραφείο υποστήριξης, ενώ παρόμοιες πρωτοβουλίες αναλαμβάνουν και οι συστημικές τράπεζες για την υποστήριξη των πελατών τους. «Οι αρχές βρίσκονται στη διαδικασία εντοπισμού και αξιολόγησης τομέων για πιθανές βελτιώσεις, είτε τεχνικής είτε νομικής φύσης, και ετοιμάζουν μία αρχική έκθεση τον Μάιο του 2022», τονίζει.

«Κίτρινη» κάρτα για την πλατφόρμα έγκαιρης προειδοποίησης

Μέτρια χαρακτηρίζει η Κομισιόν την πρόοδο που έχει σημειωθεί στην περίπτωση του μηχανισμού της έγκαιρης προειδοποίησης.

Πιο αναλυτικά, σε αντίθεση με την πλατφόρμα δεύτερης ευκαιρίας, όπου καταγράφεται σημαντική αύξηση (60%) στον αριθμό των ενεργών αιτήσεων, το ενδιαφέρον για την πλατφόρμα – alert στο «κοκκίνισμα» είναι μάλλον υποτονικό. Υπενθυμίζεται πως σκοπός της διαδικασίας είναι ο οφειλέτης να μπορεί έγκαιρα να κατανοήσει τα οικονομικά του δεδομένα και εφόσον συντρέχουν γεγονότα, τα οποία μπορεί να τον οδηγήσουν σε αφερεγγυότητα (αδυναμία, δηλαδή, ανταπόκρισης στις υποχρεώσεις), τότε αυτά να επισημανθούν, προκειμένου να προληφθούν δυσμενείς συνέπειες.

Διαβάστε ακόμη

ΔΕΠΑ Εμπορίας: Ναυαγεί ο διαγωνισμός πώλησης, αλλάζει ρότα η κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας

Cryptos: Πώς και γιατί χάθηκαν 1,8 τρισεκατομμύρια δολάρια σε 6 μήνες

Ο ανασχηματισμός (που δεν βλέπω), ο Ευκλείδης «σφύριξε», η Αττική Οδός Νο2, η Voltera πάει στη ΔΕΗ και η Εθνική τράπεζα (ξανα)πουλάει… την Ευρώπη