Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν τον Οκτώβριο, καθώς τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας εν μέρει αποκαταστάθηκαν, αν και υπάρχει αυξανόμενη ανησυχία ότι η επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών στη Γηραιά Ήπειρο αρχίζει να αποθαρρύνει τους αγοραστές.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ένωσης αυτοκινητοβιομηχανιών ACEA, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν 14%, σε 910.753 μονάδες τον περασμένο μήνα στις αγορές της ΕΕ, του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΖΕΣ.

Να σημειώσουμε ότι ο Οκτώβριος είναι ο τρίτος συνεχόμενος μήνας που παρουσιάζεται αύξηση της ζήτησης, καθώς ο κλάδος επέστρεψε σε ανάπτυξη τον Αύγουστο μετά από 12 διαδοχικούς μήνες πτώσης.

Ο όμιλος Volkswagen, η κορυφαία σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, είχε τις καλύτερες επιδόσεις τον συγκεκριμένο μήνα, με άλμα 40% σε σχέση με τον περσινό Οκτώβριο. Η Stellantis σημείωσε πτώση πωλήσεων κατά 1,8%, ενώ το Hyundai Group σημείωσε πτώση 4,9%.

Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνεται να έχουν εξασφαλίσει πιο ομαλή ροή τροφοδοσίας όσον αφορά κυρίως τους ημιαγωγούς αλλά και άλλα εξαρτήματα που ήταν σε έλλειψη, η ενεργειακή κρίση στην Ευρώπη αυξάνει το κόστος παραγωγής και εμποδίζει μια πιο ουσιαστική ανάκαμψη. Οι πωλήσεις του περασμένου μήνα συγκρίνονται με έναν πολύ κακό Οκτώβριο πέρσι αλλά είναι πολύ κάτω από τα επίπεδα πριν από μερικά χρόνια.

«Ακόμη και αν υποτεθεί ότι και το επόμενο έτος θα συνεχιστεί αυτή η τάση της ανάκαμψης, η αγορά θα παραμείνει πολύ κάτω από αυτό που θεωρούνταν κανονικός όγκος λειτουργίας πριν από την πανδημία», έγραψαν οι αναλυτές της LMC Automotive σε έκθεσή τους την περασμένη εβδομάδα.

Η Ευρώπη προετοιμάζεται για έναν ζοφερό χειμώνα καθώς ο διψήφιος πληθωρισμός δεν φαίνεται να υποχωρεί. Η Γερμανία, η μεγαλύτερη οικονομία της περιοχής, αναμένεται να συρρικνωθεί ενώ η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία ενδέχεται να έχουν ένα ελάχιστο ποσοστό ανάπτυξης. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι πωλήσεις αυτοκινήτων βρίσκονται καθ’ οδόν για τη χειρότερη χρονιά από το 1982, ο πληθωρισμός έφτασε σε υψηλό 41 ετών τον περασμένο μήνα.

Ηδη οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αρχίζουν να βλέπουν σημάδια ότι οι καταναλωτές στέκονται σαφώς πιο επιφυλακτικοί, με τη Stellantis να επισημαίνει ότι έχει αρχίσει να διαφαίνεται μια σταδιακή μείωση του ενδιαφέροντος. Η BMW ομοίως προειδοποίησε ότι η Ευρώπη βρίσκεται στο κατώφλι της ύφεσης της ζήτησης, η οποία προς το παρόν εξομαλύνεται λόγω του πιο έντονου ενδιαφέροντος από καταναλωτές των χωρών της Βόρειας Ευρώπης.

Τα πιο «ανθεκτικά» στην ζήτηση είναι αναμφίβολα τα premium μοντέλα, ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν προς το παρόν να επωφελούνται από τις εκρεμείς παραγγελίες που συσσωρεύονταν κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της κρίσης στην εφοδιαστική τους αλυσίδα.

Διαβάστε επίσης

Πώς η Ελλάδα μετατρέπεται σε εξαγωγέα πράσινης ενέργειας στην Ευρώπη (χάρτης)

Ο «πόλεμος» των σιτηρών: Ποιος είναι ο ισχυρός άνδρας των λιπασμάτων που κινεί τα νήματα στο Κρεμλίνο

Μουντιάλ στο Κατάρ: Πολύ «χρυσό» για να το μποϊκοτάρουν τα διάσημα brands