Οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, συμπεριλαμβανομένων της Toyota και της Volkswagen, κατεβαίνουν στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης με προϊόντα κατασκευασμένα για την Κίνα –κατά κύριο λόγο αμιγώς ηλεκτρικά– με στόχο την ολική επαναφορά τους στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου.

Φαίνεται ωστόσο ότι έναν χρόνο αφότου φάνηκε με πολύ έντονο τρόπο ότι η πλάστιγγα έχει γείρει ενάντια στις καθιερωμένες ξένες μάρκες που κάποτε κυριαρχούσαν στην Κίνα, υπάρχει ένας ακόμα λόγος που δείχνει να τις προσγειώνει σε μια νέα, μάλλον επώδυνη γι αυτές πραγματικότητα: το παιχνίδι προχωρά πιο γρήγορα από όσο υπολόγιζαν και η πίεση για μείωση των τιμών γίνεται πιο έντονη.

Η Volkswagen είπε στην έκθεση ότι θα παρουσιάσει 10 ακόμη ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2026 και θα μειώσει τον χρόνο για την ανάπτυξη νέων μοντέλων κατά σχεδόν 40% για να συμβαδίσει με τους ταχύτατα αναπτυσσόμενους Κινέζους αντιπάλους της. «Η κατευθυντήρια αρχή μας είναι η ανάπτυξη στην Κίνα για την Κίνα με τη μέγιστη ταχύτητα», δήλωσε ο επικεφαλής της μάρκας VW, Thomas Schäfer.

Η Toyota, η οποία άργησε να μπει στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, χρησιμοποίησε την έκθεση της Σαγκάης για να αποκαλύψει δύο νέα ηλεκτρικά οχήματα, διπλασιάζοντας τον αριθμό των μοντέλων που προσφέρονται στην Κίνα

Παρουσίασε επίσης ένα μίνι βαν της Lexus, το «Luxury Mover», ένα υβριδικό σχεδιασμένο για σοφέρ, μια κατηγορία που φαίνεται ότι είναι δημφιλής ανάμεσα στους Κινέζους αγοραστές πολυτελών αυτοκινήτων. Το LM θα πωλείται επίσης και στην Ευρώπη.

Τόσο η Toyota όσο και η VW έχασαν μερίδιο στην Κίνα τον περασμένο χρόνο, καθώς η αγορά στράφηκε μαζικά προς τα EV και τα plug-in υβριδικά, κατηγορίες στις οποίες οι κινεζικές μάρκες, με επικεφαλής την BYD, κινήθηκαν ταχύτερα. Σε ένδειξη αυτής της αντιστροφής, η BYD ξεπέρασε σε πωλήσεις τόσο την Toyota όσο και της VW το πρώτο τρίμηνο του 2023 στην Κίνα.

Στην έκθεση της Σαγκάης η BYD λάνσαρε ένα αμιγώς ηλεκτρικό χάτσμπακ, το Seagull, που στοχεύει στην αγορά μικρών αυτοκινήτων στην οποία η Toyota κυριαρχεί εδώ και καιρό με μοντέλα όπως το Corolla, ένα παγκόσμιο best-seller. Η τιμή του Seagull θα ξεκινά από λίγο περισσότερο από 11.000 δολάρια. Συγκριτικά, το πιο δημοφιλές EV της Toyota που προσφέρεται στην Κίνα, το bZ4X, ξεκινά από τα 25.000 δολάρια.

Η BMW, η οποία σχεδιάζει να λανσάρει 11 μοντέλα EV στην Κίνα μέχρι το τέλος του έτους, δήλωσε ότι έχει προσθέσει χαρακτηριστικά ως απάντηση στην αγορά της Κίνας, όπως το σύστημα ψυχαγωγίας στα πίσω καθίσματα της πολυτελούς i7. «Αυτό που συγκινεί τους Κινέζους πελάτες σήμερα, κινεί τον κόσμο αύριο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της BMW Olivier Zipse στην έκθεση.

Στελέχη της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας υπογράμμισαν τη σημασία της μείωσης του κόστους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε μια αγορά όπου η συγκεκριμένη κατηγορία αποτελεί πλέον σχεδόν το ένα τρίτο των νέων πωλήσεων.

Ο Zhu Jiangmin, διευθύνων σύμβουλος της ιδιωτικής Leapmotor, κατέθεσε μια τολμηρή πρόβλεψη για το πόσο χαμηλά θα μπορούσαν να πάνε οι τιμές, που αν επιβεβαιωθεί θα είναι χαράς ευαγγέλια για τους καταναλωτές αλλά εξόχως απειλητική για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Μέσα σε μια δεκαετία, είπε, υπολογίζει ότι η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να πουλά ένα EV τύπου SUV με αυτονομία μπαταρίας 400 km για περίπου 7.500 δολάρια.

Το Model Y της Tesla, το κορυφαίο σε πωλήσεις παγκοσμίως της αμερικανικής κατασκευάστριας εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων, μπροστά ακόμα και από το Model 3, έχει αυτονομία 545 km στην Κίνα, αλλά ξεκινά από σχεδόν 40.000 δολάρια στη χώρα.

Η Tesla, η οποία αντιμετώπισε κάποιες αντιδράσεις από τους Κινέζους καταναλωτές και ορισμένους από τους πρώτους θαυμαστές της επειδή δεν παρουσιάζει νέα μοντέλα και λειτουργίες, επέλεξε να παραλείψει την έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης φέτος.

Η εταιρεία ανακοινώνει τα αποτελέσματα πρώτου τριμήνου την Τετάρτη, επίκεντρο της οποίας θα είναι κατά πόσο οι εκπτώσεις της στην Κίνα και σε άλλες αγορές περιορίζουν το περιθώριο κέρδους της.

«Η αλήθεια είναι ότι το Model 3 ήταν ανταγωνιστικό το 2018 αλλά όχι τόσο ανταγωνιστικό σήμερα, οπότε είναι φυσιολογικό να μειώσουν τις τιμές», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο ιδρυτής της Nio, William Li. «Μπορείτε να πάρετε καλύτερα αυτοκίνητα στην ίδια τιμή στην Κίνα».

Ο Li εκτίμησε ότι η Nio και άλλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν έως και 20% πλεονέκτημα κόστους έναντι της Tesla λόγω της κυριαρχίας της Κίνας στην αλυσίδα εφοδιασμού και των πρώτων υλών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία.

Διαβάστε ακόμη

Σκάνδαλο Folli Follie: Εχασαν τη μάχη για €3,3 εκατ. στο ΣτΕ οι Κουτσολιούτσοι (pic)

Θεόδωρος Χαραγκιώνης: Η διαδρομή και η κληρονομιά του πρωτοπόρου developer

Η υπόθεση Γεωργούλη (και τα ανεξήγητα), οι άρες μάρες (Αντωνάρες), το τραπεζικό κοστουμάκι, οι συναλλαγές Suez – Heliopolis και ο γάτος του Μπλε Κέδρου