Το Tesla Model X είχε την καλύτερη επίδοση από όσα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα συμπεριλήφθηκαν στη μελέτη. Διατήρησε το 89% του φυσιολογικού εύρους υπό συνθήκες ψύχους. Στον αντίποδα βρέθηκε το Volkswagen ID.4 το οποίο διατήρησε το 63% της δηλωμένης αυτονομίας του.
«Τώρα, περισσότερο από ποτέ, είναι σαφές ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα πάνε μια χαρά το χειμώνα», δήλωσε στο Automotive News ο Andrew Garberson, επικεφαλής ανάπτυξης και έρευνας της Recurrent.
Η Recurrent βάσισε τα ευρήματά της σε δεδομένα πραγματικών συνθηκών που συλλέχθηκαν μέσω της τηλεματικής και άλλων ενσωματωμένων συσκευών από περισσότερα από 18.000 οχήματα. Τα δεδομένα που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτή τη μελέτη συλλέχθηκαν κατά τη διάρκεια του χειμώνα του 2024 και του 2025.
Η έρευνα περιλαμβάνει 22 μοντέλα από 11 μάρκες και οκτώ αυτοκινητοβιομηχανίες, με και χωρίς αντλίες θερμότητας, οι οποίες συνήθως αυξάνουν την αυτονομία ενός EV.
Ενώ τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης μπορούν να ζεστάνουν τις καμπίνες τους με τη θερμότητα που παράγεται από τον κινητήρα τους, τα ηλεκτρικά οχήματα δεν παράγουν αρκετή θερμότητα για να θερμάνουν το εσωτερικό.
Οι αντλίες θερμότητας είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για την παραγωγή θερμότητας διατηρώντας παράλληλα τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και τα ηλεκτρικά οχήματα που τις χρησιμοποιούν μπορούν να έχουν 10% μεγαλύτερη εμβέλεια από όσα δεν τη διαθέτουν, δήλωσε ο Garberson.
Τα ηλεκτρικά οχήματα που χρησιμοποιούν αντλία θερμότητας διατήρησαν ένα εύρος από 80% και πάνω. Μια άλλη ανησυχία για τους πιθανούς αγοραστές EV είναι ο αντίκτυπος του κρύου καιρού στη φόρτιση. Οι μπαταρίες των EV δεν μπορούν να δεχτούν φόρτιση όταν είναι πολύ κρύες, γεγονός που μερικές φορές αυξάνει τους χρόνους φόρτισης. Αλλά οι κατασκευαστές προσπαθούν ήδη να αντιμετωπίσουν αυτό το ζήτημα με νεότερα μοντέλα.
«Ένα από τα πράγματα που θα κάνουν τα περισσότερα οχήματα είναι ότι μόλις ορίσετε τον σταθμό φόρτισης ως προορισμό στο GPS του οχήματος, θα αρχίσουν να προ-θερμαίνουν την μπαταρία», δήλωσε ο Garberson.
Ενώ είναι σημαντικό να μετρηθεί ο αντίκτυπος του κρύου καιρού στα ηλεκτρικά οχήματα, ο Garbeson δήλωσε ότι είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι το κρύο επηρεάζει τόσο τα ηλεκτρικά οχήματα όσο και τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
«Για μένα, το Νο 1 αποτέλεσμα αυτής της μελέτης ήταν ότι οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων είναι σε θέση να κάνουν μικρές προσαρμογές στις οδηγικές τους συνήθειες για να αναιρέσουν σε μεγάλο βαθμό τις επιπτώσεις του κρύου».
Διαβάστε ακόμη
Αυτά είναι τα 5 απόλυτα πολυτελή ταξίδια με τρένο για το 2025 (pics)
«Καμπανάκι» από τους Γερμανούς CEOs: Η επόμενη κυβέρνηση πρέπει να κάνει δραστικό turnaround
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα