Περισσότερες από 30 μάρκες -από τις οποίες οι 11 ήταν κινεζικής προέλευσης ή παίρνουν όλη την παραγωγή τους από την ασιατική χώρα- αύξησαν τις ευρωπαϊκές τους πωλήσεις τον Δεκέμβριο περισσότερο από τον μέσο όρο της αγοράς, ο οποίος επίσης σημείωσε αύξηση κατά 15%.

Εννέα μάρκες, με επικεφαλής την πολυτελή μάρκα της Hyundai, Genesis και τις κινεζικές Nio, BYD και MG, ανέφεραν τριψήφια ποσοστιαία κέρδη πωλήσεων κατά τον τελευταίο μήνα του 2022.

Εν τω μεταξύ, οι CUPRA, Tesla, Polestar, Maserati, BMW, Audi, KIA και Volkswagen ήταν μεταξύ των 20 μαρκών που είχαν διψήφια ποσοστιαία αύξηση στις πωλήσεις του Δεκεμβρίου, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της ερευνήτριας αγοράς Dataforce.

Η πολυτελής μάρκα Genesis του ομίλου Hyundai αυξήθηκε περισσότερο από 580% με 473 ταξινομήσεις σε σύγκριση με 69 τον Δεκέμβριο του 2021 όταν μόλις έβγαινε στην ευρωπαϊκή αγορά.

CUPRA Born

Η επίσης νεοφερμένη κινεζική Nio αύξησε τις πωλήσεις της κατά σχεδόν 530% τον Δεκέμβριο με 420 ταξινομήσεις, με «ατμομηχανή» το ηλεκτρικό SUV ES8, σύμφωνα με στοιχεία που αντιπροσωπεύουν περίπου το 94% των πωλήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση συν τις χώρες ETFA και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η κινεζική BYD αύξησε τις πωλήσεις της σχεδόν κατά 400% σε 996 τον Δεκέμβριο με αιχμή του δόρατος το Atto 3. Μια άλλη κινεζική μάρκα, η MG, αύξησε τις πωλήσεις περισσότερο από 300%, στις 15.070. Αυτό οφείλεται στην έντονη ζήτηση για το μικρό crossover MG ZS, το οποίο υπερτριπλασίασε τις πωλήσεις του κατά τη διάρκεια του μήνα σε 4.364, σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2021.

Επιπλέον, το νέο MG4 είχε 3.340 πωλήσεις τον περασμένο μήνα, από μηδενικές τον ίδιο μήνα πέρυσι, επειδή προφανώς εκείνο τον μήνα δεν είχε ακόμα λανσαριστεί στην ευρωπαϊκή αγορά. Άλλες κινεζικές μάρκες που ανέφεραν τετραψήφιες, τριψήφιες ή διψήφιες αυξήσεις πωλήσεων κατά τη διάρκεια του Δεκεμβρίου του 2022 ήταν οι Hongqi, Maxus, Aiways, Xpeng και Great Wall.

Η Lynk & CO και η Polestar, οι οποίες αμφότερες ανήκουν στην κινεζική Zhejiang Geely Holding και παίρνουν όλα τα αυτοκίνητά τους από την Κίνα, ανέφεραν επίσης μεγάλα κέρδη τον Δεκέμβριο.

Η Maserati αύξησε τις πωλήσεις της κατά 67% στις 788 μονάδες, εκ των οποίων το νέο premium μεσαίο SUV της ιταλικής εταιρείας Grecale αντιπροσώπευε το 81% του όγκου της μάρκας, από 78% τον Νοέμβριο.

Η Tesla είχε διψήφια ποσοστιαία αύξηση στις πωλήσεις τον περασμένο μήνα, στις 54.814 μονάδες, κυρίως λόγω της αύξησης άνω του 300% στις πωλήσεις του Model Y, το οποίο ολοκλήρωσε τον μήνα ως το όχημα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα. Ήταν η τρίτη φορά μέσα σε τέσσερις μήνες που το αμερικάνικο μεσαίο SUV ήταν πρώτο σε πωλήσεις πανευρωπαϊκά.

Polestar 3

Η Rolls-Royce υπερδιπλασίασε τις πωλήσεις της λόγω της μεγάλης ζήτησης για το υπερπολυτελές SUV Cullinan. Η CUPRA, το μεγαλύτερο success story του ομίλου Volkswagen τα τελευταία χρόνια, υπερδιπλασίασε επίσης τις πωλήσεις σε 15.961, βοηθούμενη από τη ζήτηση για το αμιγώς ηλεκτρικού χάτσμπακ Born, το οποίο πέτυχε 7.428 ταξινομήσεις, από τις 2.250 πωλήσεις του τον Δεκέμβριο του 2021. Επίσης, οι πωλήσεις του crossover Formentor αυξήθηκαν σχεδόν 40%, σε 6.105.

Οι πωλήσεις της BMW για τον περασμένο Δεκέμβριο στην Ευρώπη αυξήθηκαν 37%, στις 65.386, υποβοηθούμενες σε μεγάλο βαθμό από την αύξηση των πωλήσεων κατά 87% της X5. Οι πωλήσεις της Audi αυξήθηκαν κατά 35%, στα 60.267 οχήματα, λόγω της έντονης ζήτησης για το A6, το οποίο κατέγραψε αύξηση περισσότερο από 140%.

Η VW ανέβηκε κατά 27% λόγω της έντονης ζήτησης για τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα ID.3, ID.4 και ID.5. Ένας άλλος νικητής για τη VW ήταν το μικρό SUV Taigo. Επίσης, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce, μεταξύ των εμπορικών σημάτων που κατέγραψαν κέρδη κατά τη διάρκεια του μήνα ήταν η Mazda (+66%), η Lexus (+62%), η Jeep (+25%) και η KIA (+21%).

Στις 10 μάρκες που κατέγραψαν κέρδη αλλά ήταν κάτω από τον μέσο όρο αύξησης της αγοράς περιλαμβάνονται οι Lamborghini (+11%), Dacia (+10%) και Škoda (+7,2%).

Διαβάστε ακόμη

Ο Μητσοτάκης, η… συγκυβέρνηση και η αγωνία του Ανδρουλάκη, τα μαχαιρώματα για καζίνο και ξενοδοχεία και το ταμπλό που μαρτυράει την Ελλάκτωρ 

The Social Kolonaki Athens Hotel: Η μεταμόρφωση ενός «ασφαλιστικού» ακινήτου στο Κολωνάκι (pics)

«Market pass»: Διπλές και τριπλές πληρωμές τον Μάρτιο