Η Κίνα διατηρεί την πρώτη θέση όσον αφορά την ετοιμότητα της χώρας για ένα μέλλον ηλεκτροκίνησης, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του Δείκτη της ΕΥ, Electric Vehicle (EV) Country Readiness Index. Ο Δείκτης εξετάζει τον βαθμό ετοιμότητας των 20 κορυφαίων αγορών οχημάτων, ως προς την υιοθέτηση και χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων, με βάση την προσφορά, τη ζήτηση και το κανονιστικό πλαίσιο. Η Νορβηγία παραμένει στη δεύτερη θέση για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι ΗΠΑ, η Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η παραγωγή μπαταριών και η εφοδιαστική αλυσίδα, παραμένουν βασικοί παράγοντες που τοποθετούν την Κίνα στην πρώτη θέση, καθώς η χώρα συγκέντρωσε το 74% των επενδύσεων στην κατασκευή μπαταριών το 2022. Η Κίνα εξακολουθεί να αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων σε απόλυτα μεγέθη, με καταλύτη την αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών – το 58% των ερωτηθέντων Κινέζων καταναλωτών, αναμένουν ότι το επόμενό τους αυτοκίνητο θα είναι ηλεκτρικό, σε σύγκριση με τον μέσο όρο του 41% σε άλλες αγορές.

Η Νορβηγία, που υιοθέτησε πρώιμα τα ηλεκτρικά οχήματα, παραμένει σταθερά στη δεύτερη θέση της κατάταξης, καθώς το ποσοστό υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων αγγίζει το 81% – το υψηλότερο στον κόσμο. Αυτό οφείλεται στα γενναία κίνητρα, σε συνδυασμό με το σχετικά υψηλό κατά κεφαλήν ΑΕΠ, κάτι που καθιστά τα ηλεκτρικά οχήματα πιο προσιτά. Στη Νορβηγία, το 83% των οχημάτων που θα πουληθούν μεταξύ 2022 και 2027, εκτιμάται ότι θα είναι ηλεκτρικά, ποσοστό υψηλότερο από όλες τις άλλες χώρες του Δείκτη.

Οι ΗΠΑ βελτιώσαν εντυπωσιακά την κατάταξή τους στον Δείκτη της EY, “σκαρφαλώνοντας” από την έβδομη στην τρίτη θέση. Νέες καινοτομίες στα μοντέλα αυτοκινήτων και επενδύσεις στην κατασκευή μπαταριών, συνετέλεσαν σε αυτή την πρόοδο, αυξάνοντας την προσφορά και την ποικιλία ηλεκτρικών οχημάτων στην εγχώρια αγορά.

Παγκοσμίως, η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα συνεχίζει να αυξάνεται σταθερά λόγω παραγόντων, όπως η υψηλή διαθεσιμότητα ηλεκτρικών οχημάτων επιδόσεων, η ταχεία επέκταση των υποδομών φόρτισης και η μείωση του “άγχους αυτονομίας” (range anxiety). Η Νορβηγία προηγείται, με τα ηλεκτρικά οχήματα να αντιπροσωπεύουν το 81% των ταξινομήσεων νέων οχημάτων, ακολουθούμενη από τη Σουηδία με 53% και την Ολλανδία με 35%. Η Κίνα και οι ΗΠΑ προηγούνται σε απόλυτους αριθμούς πωλήσεων, με πρόβλεψη σχεδόν για 8,3 και 1,5 εκατ. πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, αντίστοιχα, για το 2023. Ωστόσο, οι πωλήσεις παρουσίασαν αργή ανάπτυξη το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε μεγάλες αγορές, όπως η Κίνα, οι ΗΠΑ και η Γερμανία, καθώς η επιτάχυνση της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων λόγω του εξορθολογισμού των αλυσίδων εφοδιασμού, έχει ξεπεράσει την άμεση καταναλωτική ζήτηση.

Διαβάστε ακόμη

Τυχερά παιχνίδια: Η νέα εφαρμογή της ΕΕΕΠ για καταγγελίες 

Σφοδρές αντιδράσεις από την αντιπολίτευση για την τροπολογία που παίρνει την «Ανάπλαση Αθήνας» από το δήμο 

DBRS: Ισχυρές και το 2024 οι ευρωπαϊκές τράπεζες – Η θέση της Ελλάδας, τι «βλέπει» για την οικονομία (γραφήματα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ