Η πλειονότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών –πιο συγκεκριμένα το 62%- βλέπει την ηλεκτροκίνηση ως πιεστική προτεραιότητα, σύμφωνα με την ανασκόπηση Auto Strategic Insights 2024 του Reuters, στην οποία συμμετείχαν 542 ερωτηθέντες παγκοσμίως.

Σύμφωνα με την Dataforce, οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 30%, στις 328.376 μονάδες, κατά τους πρώτους δύο μήνες του 2025, ανακάμπτοντας από την πτώση 1,3% το 2024. Μάλιστα το Automotive News Data Center διαπιστώνει ότι οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν επίσης κατά 14%, σε 102.188, και στις ΗΠΑ.

Η αποδοτικότητα της παραγωγής ήρθε δεύτερη όσον αφορά τις προτεραιότητες, με 40%, ακολουθούμενη από τις στρατηγικές οχημάτων που καθορίζονται από λογισμικό, με 38%.

Προκύπτει ότι το 53% των αυτοκινητοβιομηχανιών που συμμετείχαν στην έρευνα βλέπουν τα ηλεκτρικά οχήματα ως τον τομέα των κορυφαίων επενδύσεών τους τα επόμενα δύο χρόνια. Εκτός από την ηλεκτροκίνηση, οι άλλοι κορυφαίοι επενδυτικοί τομείς είναι η καινοτομία νέων προϊόντων (44%) και τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα (42%).

Πάντως η συγκεκριμένη έκθεση επισημαίνει ότι ενώ ο μετασχηματισμός προς την ηλεκτροκίνηση αντιπροσωπεύει μια «σημαντική ευκαιρία» για τη βιομηχανία, ο «δρόμος προς ένα ηλεκτροκίνητο μέλλον δεν είναι καθόλου απλός», με το κόστος, την πολιτική και τη σταθερότητα της αλυσίδας εφοδιασμού να αποτελούν βασικά ζητήματα.

Περισσότερα από τα τρία τέταρτα των αυτοκινητοβιομηχανιών (76%) συμφώνησαν ότι η κερδοφορία των EV παραμένει μια πρόκληση για τους κατασκευαστές και το 71% εξέφρασε αμφιβολίες για το ποσοστό της μελλοντικής αύξησης των πωλήσεων EV.

Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες αναθεωρούν προς τα κάτω τις προβλέψεις τους, ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων επηρεάζονται από τις μεταβαλλόμενες πολιτικές κινήτρων. Επιβραδύνονται επίσης από τις ανησυχίες των καταναλωτών σχετικά με την ανεπαρκή υποδομή φόρτισης, το άγχος της αυτονομίας και το κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας.

Οι μισές σχεδόν (49%) αυτοκινητοβιομηχανίες τάσσονται υπέρ μιας μερικής μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα, ακολουθούμενες από το 47% που δήλωσαν ότι η εταιρεία τους θα κάνει ολόκληρο το χαρτοφυλάκιό τους αποκλειστικά ηλεκτρικό.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν επίσης διαφορετικά χρονοδιαγράμματα προς την ηλεκτροκίνηση, με το 23% να αναμένει ότι ο μετασχηματισμός τους θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2030 και το 24% να λέει ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2040 ή και αργότερα.

Σχεδόν τα τρία τέταρτα (72%) των ερωτηθέντων δήλωσαν πως η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση σημαίνει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να επανεκπαιδεύσει ή να «αναβαθμίσει» τους εργαζόμενούς της.

Εν τω μεταξύ, το 55% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι προσλαμβάνει νέους υπαλλήλους με τις απαιτούμενες δεξιότητες με συμβάσεις πλήρους απασχόλησης και το 19% στρέφεται σε συμβασιούχους υπαλλήλους.

Διαβάστε ακόμη 

Μητσοτάκης: 25 δισ. το νέο εξοπλιστικό πρόγραμμα – Οι επενδύσεις στην άμυνα είναι επενδύσεις στην κυριαρχία της χώρας

Ρεύμα: Ρελάνς της ΔΕΗ στη λιανική – Γιατί κατεβάζει την τιμή της κιλοβατώρας και οξύνει τον ανταγωνισμό

Νέες αλλαγές στις ταμειακές μηχανές

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα