Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, ειδικά οι γερμανικές μάρκες Mercedes-Benz και BMW, κινδυνεύουν να αντιμετωπίσουν τιμωρητικούς δασμούς στις εξαγωγές τους προς τις ΗΠΑ εάν ο Ντόναλντ Τραμπ κερδίσει άλλη μία προεδρική θητεία.

Ο Τραμπ αναμένεται να εντείνει τον μακροχρόνιο εμπορικό «πόλεμο» με την Ευρωπαϊκή Ένωση εάν κερδίσει τις εκλογές των ΗΠΑ τον Νοέμβριο. Τα πιθανά αποτελέσματα θα μπορούσαν να είναι υψηλότεροι δασμοί στις εισαγωγές από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Κίνα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg, ο Τραμπ μίλησε με συμβούλους του για τον αποκλεισμό από τις ΗΠΑ ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή χρησιμοποιούν κινεζικά εξαρτήματα και στη συνέχεια συναρμολογούνται σε άλλες χώρες, όπως στην Ευρώπη ή το Μεξικό.

Τα μέτρα αυτά θα έχουν επιπτώσεις για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και προμηθευτές, οι οποίοι βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην αγορά των ΗΠΑ για πωλήσεις. Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων θα επηρεαστούν περισσότερο από τις αρνητικές επιπτώσεις, λένε οι ειδικοί της βιομηχανίας.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν…αρέσουν στον Τραμπ, ειδικά οι premium μάρκες όπως η Mercedes-Benz και η BMW, δήλωσε ο ανεξάρτητος επιχειρηματικός αναλυτής Juergen Pieper. «Ο Trump φαίνεται να αντιπαθεί πραγματικά την επιτυχία των γερμανικών premium μαρκών. Πιθανότατα έχει πρόβλημα με τη Γερμανία γενικά, ένα είδος σχέσης αγάπης-μίσους».

Ο Τραμπ προηγείται επί του παρόντος στις εθνικές δημοσκοπήσεις, καθώς προετοιμάζεται για μια εκλογική ρεβάνς εναντίον του Τζο Μπάιντεν. Η επανεκλογή του Τραμπ θα μπορούσε να προκαλέσει απότομη κάμψη στις διατλαντικές εμπορικές σχέσεις, με τις ΗΠΑ να είναι πιθανό να ακολουθήσουν μονομερή εμπορική πολιτική κατά της Κίνας και να αναμένουν ότι η ΕΕ θα ευθυγραμμιστεί.

Τον Ιανουάριο, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Κριστίν Λαγκάρντ, προειδοποίησε ότι η Ευρώπη θα πρέπει να προετοιμαστεί για πιθανές απειλές στην οικονομία της εφόσον ο Τραμπ επιστρέψει στον Λευκό Οίκο.

Οι ΗΠΑ είχαν μακροχρόνια, μεγάλα εμπορικά ελλείμματα με την ΕΕ, με τα στοιχεία του 2023 να δείχνουν ένα τρίτο συνεχόμενο έτος ανισορροπίας που υπερβαίνει τα 200 δισεκατομμύρια δολάρια -ένα μοτίβο που οι σύμβουλοι του Τραμπ υποστηρίζουν ότι είναι μια απεικόνιση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών.

Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο αρνητικών επιπτώσεων από την επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο, δήλωσε ο Stefan Bratzel, διευθυντής του Κέντρου Διαχείρισης Αυτοκινήτων.

«Μια αλλαγή κυβέρνησης θα σήμαινε αλλαγή της εστίασης από την ηλεκτροκίνηση και το ζήτημα της προστασίας του κλίματος. Αυτό επηρεάζει τη Volkswagen και τις γερμανικές premium αυτοκινητοβιομηχανίες που σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο οφείλουν να εκτιμήσουν εκ νέου πόσο θα πρέπει να προωθήσουν την ηλεκτροκίνηση στις ΗΠΑ. Ο κίνδυνος εξετάζεται πολύ προσεκτικά και θα μπορούσε πραγματικά να γίνει ένα σημαντικό πρόβλημα εάν συνέβαινε».

Συγκεκριμένα, μια κυβέρνηση Τραμπ θα μπορούσε να οδηγήσει σε κατάργηση της ομοσπονδιακής ρύθμισης και των κινήτρων που ευνοούν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία.

«Αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει ορισμένους ευρωπαϊκούς κατασκευαστές, όχι όσον αφορά τις δυνατότητες πωλήσεων BEV, αλλά ενσταλάζοντάς τους μια αρνητική διάθεση σε σχέση με τα BEV”, δήλωσε ο αναλυτής της Gartner, Pedro Pacheco.

Εάν ο Τραμπ κερδίσει την προεδρία, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να εξετάσουν το ενδεχόμενο μείωσης των επενδύσεών τους σε EV. «Αυτό θα ήταν λάθος για δύο λόγους», δήλωσε ο Pacheco.

«Από τη μία πλευρά, έχουμε δει ότι τα καλύτερα BEV στην αγορά μπορούν να πουλήσουν πολύ καλά, ανεξάρτητα από τα δημόσια κίνητρα. Απλά κοιτάξτε το παράδειγμα του Tesla Model Y. Από την άλλη, οι κινέζοι κατασκευαστές πρωτότυπου εξοπλισμού θα προωθήσουν ενεργά τα EV τους στην ευρωπαϊκή αγορά. Ως εκ τούτου, η απώλεια εμπιστοσύνης στα EV θα καθιστούσε τους ευρωπαϊκούς κατασκευαστές πρωτότυπου εξοπλισμού πιο εκτεθειμένους».

Η ένωση αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας, η VDA, δήλωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να εργαστούν για να γίνουν «ασφαλείς, πιο ανεξάρτητες και πιο ανθεκτικές» για να αντισταθμίσουν πιθανά εμπορικά εμπόδια.

«Οι παγκόσμιες αποφάσεις των ΗΠΑ διαμορφώνονται όλο και περισσότερο από τις εγχώριες πολιτικές εξελίξεις. Η Ευρώπη πρέπει να κάνει περισσότερη δουλειά από πριν, στη στρατιωτική ασφάλεια, στην προμήθεια πρώτων υλών και, πάνω απ’ όλα στη σύναψη εμπορικών συμφωνιών», δήλωσε εκπρόσωπος της VDA.

Την τελευταία φορά που ο Τραμπ ήταν στην εξουσία, η ΕΕ ήταν σε θέση να αποτρέψει έναν εμπορικό πόλεμο για τα αυτοκίνητα. Οι νομοθέτες της Ουάσινγκτον, κυρίως οι Ρεπουμπλικάνοι, και η αμερικανική επιχειρηματική κοινότητα, βοήθησαν να αποτραπεί αυτό το αποτέλεσμα. Αυτή τη φορά πολλοί από τους επικριτές του Τραμπ στο Καπιτώλιο έχουν φύγει, συμπεριλαμβανομένων των μετριοπαθών Ρεπουμπλικάνων βουλευτών που επέβλεπαν βασικές επιτροπές και προσπάθησαν να επιβραδύνουν τις πολιτικές του.

Ο Τραμπ έχει ήδη πραγματοποιήσει συζητήσεις με συμβούλους σχετικά με την επιβολή δασμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα ή σε εκείνα που κατασκευάζονται με κινεζικά εξαρτήματα και συναρμολογούνται σε άλλες χώρες, όπως στην Ευρώπη.

Ο Στίβεν Τσέουνγκ, εκπρόσωπος της εκστρατείας του Τραμπ, δήλωσε ότι ο πρώην πρόεδρος «έχει καταστήσει σαφές ότι σκοπεύει να χρησιμοποιήσει κάθε εργαλείο που έχει στη διάθεσή του για να υπερασπιστεί τους Αμερικανούς εργαζόμενους. Είτε πρόκειται για εργάτες αυτοκινήτων, χαλυβουργούς, εργαζόμενους στον τομέα της τεχνολογίας ή αγρότες, δεν θα ανεχθεί άλλες χώρες να κλέβουν τις θέσεις εργασίας μας ή να πλήττουν τις βιομηχανίες μας, οδηγώντας τες στην καταστροφή».

Διαβάστε ακόμη

Μεσοπρόθεσμο: Αύξηση στο όριο δαπανών «ψαλιδίζει» τα περιθώρια για έκτακτες παροχές

Τα τρακτέρ, ο Επίτροπος, ο Τσίπρας με την Ολγα και ο «γιδοβοσκός», η μάχη για δύο του ΣΕΒ, η CVC και η Nova, ένα deal και μια δημοπρασία στον Τύπο

«Γεωργική Α.Ε.»: Βγαίνουν στο σφυρί οι εγκαταστάσεις στον Αλμυρό (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ