Η Tesla διοργανώνει συχνά πυκνά τέτοιου είδους εκδηλώσεις για να δημιουργήσει θόρυβο και φυσικά να πάρει κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης σχετικά με τα επικείμενα -και τις περισσότερες φορές εξαιρετικά φιλόδοξα– νέα προϊόντα. Τέτοιου είδους εκδηλώσεις παίζουν εν μέρει ενημερωτικό ρόλο, αλλά λειτουργούν και ως συναντήσεις στρατολόγησης, καθώς οι «πιστοί» βλέπουν τον CEO Elon Musk να μιλάει και οι επενδυτές ενημερώνονται για τις προτεραιότητες και την πρόοδο της Tesla.

Σήμερα λοιπόν, ο Musk θα φιλοξενήσει τη δεύτερη Ημέρα AI της Tesla στο Palo Alto της Καλιφόρνια. Στις προσκλήσεις που κυκλοφόρησαν πρόσφατα αναφέρεται ότι θα συζητηθούν οι τελευταίες εξελίξεις στις προσπάθειες τεχνητής νοημοσύνης της εταιρείας, όπως:

  • Full Self-Driving, ή FSD, το σύστημα αυτόνομης οδήγησηςin-beta, το οποίο ωστόσο χρειάζεται ακόμα έναν οδηγό που θα πάρει την κατάσταση στα χέρια του όταν παραστεί ανάγκη.
  • Tesla Bot, γνωστό και ως Optimus. Το ανθρωποειδές ρομπότ που ο Musk υποστηρίζει ότι μια μέρα θα αναλάβει επικίνδυνες, επαναλαμβανόμενες και βαρετές εργασίες από τους ανθρώπους.
  • Dojo. Ο υπερυπολογιστής της εταιρείας τον όποιο θα χρησιμοποιεί η ομάδα FSD της Tesla για να βελτιώσει το λογισμικό πίσω από τα συστήματα οδήγησης, χρησιμοποιώντας τον τεράστιο όγκο βίντεο που καταγράφουν τα αυτοκίνητα της εταιρείας.

Το high light της πρώτης Ημέρας AI της Tesla, που πραγματοποιήθηκε τον Αύγουστο του περασμένου έτους, αποτέλεσε το ανθρωποειδές ρομπότ που στην πραγματικότητα ήταν ένας πραγματικός άνθρωπος με στολή.

Αφού οι μηχανικοί ανέλυσαν διεξοδικά άκρως τεχνικές παρουσιάσεις για το έργο ανάπτυξης του αυτονόνομου συστήματος οδήγησης της εταιρείας, ένα άτομο ντυμένο με ένα στενό λευκό κοστούμι και μαύρο κράνος ανέβηκε στη σκηνή για να κινηθεί με τις γνωστές σπασμωδικές κινήσεις και να προαναγγείλει την ανακοίνωση δημιουργίας ενός ανθρωποειδούς ρομπότ από τον ίδιο Musk.

«Η Tesla είναι αναμφισβήτητα η μεγαλύτερη εταιρεία ρομποτικής στον κόσμο», είπε, εξηγώντας το σκεπτικό γιατί μια αυτοκινητοβιομηχανία εξελίσσει ένα ρομπότ. «Τα αυτοκίνητά μας είναι βασικά ημι-ευαίσθητα ρομπότ πάνω σε τροχούς».

Πάντως, λίγες μέρες πριν ο Musk κάνει αυτά τα σχόλια, η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ άνοιξε έρευνα για το αν το σύστημα Autopilot της εταιρείας είναι ελαττωματικό, αφού οδηγοί που το χρησιμοποιούσαν συγκρούστηκαν επανειλημμένα με οχήματα. Η NHTSA άνοιξε μια δεύτερη έρευνα πάνω στο ίδιο θέμα τον Φεβρουάριο του 2022.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, ένας άνδρας από την Καλιφόρνια κατέθεσε πρόταση ομαδικής αγωγής στο ομοσπονδιακό δικαστήριο του Σαν Φρανσίσκο, ισχυριζόμενος ότι η αυτοκινητοβιομηχανία «παραπλανητικά και δολίως» κυκλοφόρησε στην αγορά τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που παραπλανούν τους πελάτες υποδηλώνοντας ότι βρίσκονται στο κατώφλι της αυτόνομης οδήγησης, κάτι που ισχύει μόνο εν μέρει.

Η διάθεση θα είναι σίγουρα πιο χαρούμενη κατά τη διάρκεια της Ημέρας AI, την οποία ο Musk ανέβαλε τον Ιούνιο για να δώσει χρόνο στην Tesla να αναπτύξει ένα λειτουργικό πρωτότυπο Optimus. Στον ιστότοπό της και στις λίστες αγεελιών για νέες θέσεις εργασίας, η εταιρεία ζητά εξειδικευμένο προαωπικό για την εξέλιξη του ανθρωποειδούς ρομπότ που θα δραστηριοποιείται σε κατασκευές, υλικοτεχνική υποστήριξη και γενικούς σκοπούς.

«Ο κώδικας που θα γράψετε θα τρέχει σε εκατομμύρια ανθρωποειδή ρομπότ σε όλο τον κόσμο και επομένως θα πρέπει να έχει τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας», λέει μια ανάρτηση της εταιρείας που αναζητά μηχανικούς ελέγχου.

Η Tesla απασχολεί περισσότερους από 20.000 ανθρώπους μόνο στο εργοστάσιό της στο Fremont της Καλιφόρνια. Το πόσες από αυτές τις θέσεις εργασίας θα καταργηθούν από τα ρομπότ είναι άγνωστο και πρώιμο να ειπωθεί.

Μια προσπάθεια εκτεταμένης αυτοματοποίησης της γραμμής παραγωγής του Model 3 κατέληξε σε καταστροφή για την οποία ο Musk το 2018, ανέλαβε την ευθύνη λέγοντας ότι ήταν λάθος του. «Υποτιμήσαμε τον ανθρώπινο παράγοντα», είχε δηλώσει τότε ο Musk.

Διαβάστε ακόμη:

Νέο πληθωριστικό σοκ τον Σεπτέμβριο: Άλμα στο 12,1% για την Ελλάδα – Διψήφιο ποσοστό και στην Ευρωζώνη

Smart Park: Νέες συμφωνίες με γνωστά ονόματα και brands – Αύξηση σε επισκεψιμότητα και τζίρους

Είναι πολλά τα λεφτά (στα κανάλια), πεντοζάλη των εργολάβων και ο… αντισυμβατικός κ. Τζώρτζης