Η MG πιθανότατα θα κατασκευάσει το MG4 στην Ευρώπη, δήλωσε ο Wang στο Automotive News Europe. Το συμπαγές ηλεκτρικό hatchback ήταν δεύτερο σε πωλήσεις μοντέλο της μάρκας στην Ευρώπη κατά το πρώτο εξάμηνο με ταξινομήσεις 29.458 μονάδων. Το μικρό SUV ZS ήταν το κορυφαίο σε πωλήσεις της μάρκας με πωλήσεις 35.753 μονάδων.

Η MG παραδέχτηκε ότι πιθανότατα θα κοστίσει περισσότερο στην εταιρεία η κατασκευή αυτοκινήτων σε ένα ευρωπαϊκό εργοστάσιο σε σύγκριση με την Κίνα, αλλά λέει ότι τα οφέλη θα αντισταθμίσουν τα αρνητικά.

«Περιμένω ότι θα είναι πιο ακριβό να κατασκευαστεί τοπικά, αλλά όταν πουλάς 200.000 αυτοκίνητα ετησίως στην Ευρώπη, ήρθε η ώρα», δήλωσε ο William Wang, επικεφαλής της MG Motor στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη.

Οι πωλήσεις της MG σε όλη την Ευρώπη έφτασαν τις 99.789 τους πρώτους έξι μήνες, σε σύγκριση με 42.296 την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας αγοράς Dataforce. Τα πλεονεκτήματα της κατασκευής στην Ευρώπη και όχι στην Κίνα θα είναι η κατάργηση του εισαγωγικού δασμού 10%, καθώς και η ταχύτερη αντίδραση στις ανάγκες των πελατών, δήλωσε ο Wang.

Ένα ευρωπαϊκό εργοστάσιο θα έφερνε επίσης καλύτερη σύνδεση και μεγαλύτερη αποδοχή στην περιοχή. «Το να χτίζεις τοπικά σημαίνει να συνεργάζεσαι με τους ντόπιους. Είναι μεγαλύτερη δέσμευση», δήλωσε ο Wang.

Η αυξανόμενη απειλή που παρουσιάζουν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη έχει οδηγήσει τους φορείς της τοπικής αυτοκινητοβιομηχανίας να ζητήσουν υψηλότερους δασμούς στις εισαγωγές για να αντισταθμίσουν ορισμένα από τα ανταγωνιστικά μειονεκτήματα που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές εταιρείες σε τοπικό επίπεδο, συμπεριλαμβανομένων των υψηλότερων τιμών ενέργειας.

Ωστόσο ο Wang δήλωσε ότι η απόφαση της SAIC, ιδιοκτήτριας εταιρείας της MG, να χτίσει τοπικά δεν ήταν πολιτική. «Είμαστε επιχειρηματίες. Δεν σκεφτόμαστε πάρα πολύ την πολιτική διάσταση», είπε.

Η ανακοίνωση της SAIC ότι θα κατασκευάσει ένα ευρωπαϊκό εργοστάσιο θα είναι μια ανακούφιση για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες αισθάνονται ότι μπορούν να ανταγωνιστούν στο κόστος εάν η κινεζική εταιρεία έχει εργοστάσιο σε ευρωπαϊκή χώρα.

Η MG έχει εν μέρει αναπτυχθεί τόσο γρήγορα λόγω των ανταγωνιστικών τιμών της, ειδικά στο MG4, το οποίο ξεκινά από 28.590 ευρώ στη Γερμανία σε σύγκριση με 39.995 ευρώ για το Volkswagen ID.3 με παρόμοιες προδιαγραφές.

Ο επικεφαλής του τμήματος επιβατικών αυτοκινήτων της Ford στην Ευρώπη, Martin Sander, δήλωσε πρόσφατα στο Automotive News Europe ότι δεν ανησυχεί για τον ανταγωνισμό από την Κίνα στην Ευρώπη, καθώς η Ford κινείται προς την πώληση μόνο ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.

«Είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι από τη στιγμή που οι Κινέζοι θέλουν να επεκταθούν στην Ευρώπη θα παράγουν επίσης τοπικά. Και τότε δεν βλέπω γιατί δεν μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί με οποιαδήποτε άλλη εταιρεία», είπε.

Η SAIC θα λάβει απόφαση για το πού θα εγκαταστήσει το εργοστάσιο μέσα σε δύο ή τρία χρόνια, δήλωσε ο Wang. «Πρέπει να ελέγξουμε το ενεργειακό κόστος, το κόστος εργασίας… τα πάντα για να μάθετε ποια χώρα είναι η πιο πρόσφορη. Χρειαζόμαστε έναν πολύ λεπτομερή υπολογισμό», δήλωσε ο Wang.

Το Ηνωμένο Βασίλειο, η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά της MG, είναι μια επιλογή, επιβεβαίωσε ο Wang. Η SAIC εξακολουθεί να κατέχει το εργοστάσιο στο Longbridge του Μπέρμιγχαμ που ήταν μέρος της αρχικής πώλησης της MG Rover το 2005, αρχικά στη Nanjing Automotive και στη συνέχεια στη SAIC. Ωστόσο, οι εγκαταστάσεις ισοπεδώθηκαν το 2021 ως μέρος ενός σχεδίου για την ανάπλαση του χώρου.

Διαβάστε ακόμη 

Χρηματιστήριο: Τι περιμένει από Scope και MSCI για να κάνει… ξέγνοιαστες διακοπές

ΕΚΤ: Ο δομικός πληθωρισμός ενδεχομένως έχει κορυφωθεί

Εργασία σε πολλαπλούς εργοδότες: Διευκρινίσεις Γεωργιάδη – Τι είπε για ελάχιστη ανάπαυση εργαζομένου

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ