Σύμφωνα με τον επικεφαλής  των επιβατικών αυτοκινήτων της Ford Ευρώπης, Martin Sander, η εταιρεία δεν αποκλείει την κατασκευή ενός ηλεκτρικού αντικαταστάτη του Fiesta χρησιμοποιώντας μια έκδοση του επερχόμενου προσιτού, μικρού EV της Volkswagen. Να θυμίσουμε ότι η Ford τερμάτισε την παραγωγή του Fiesta στις 7 Ιουλίου, καθώς η μεταβαίνει σε μια πλήρως ηλεκτρική γκάμα στην Ευρώπη.

Για το εργοστάσιο που φτιαχνόταν το Fiesta στην Κολονία της Γερμανίας, προβλέπεται μια επένδυση της τάξης των δύο δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων με βάση την αρχιτεκτονική MEB του VW Group. Το πρώτο από τα αμιγώς ηλεκτρικά Ford που βασίζονται στη συγκεκριμένη πλατφόρμα είναι το SUV Explorer που θα φτάσει στις ευρωπαϊκές αντιπροσωπείες στις αρχές του επόμενου έτους.

Όταν o Martin Sander ρωτήθηκε αν η Ford θα χρησιμοποιήσει μια έκδοση του μικρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου της VW που βασίζεται στο MEB, είπε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έχει «μια πολύ εποικοδομητική και θετική συνεργασία με τη Volkswagen και πιθανώς διερευνούμε ευκαιρίες για να το πάμε στο επόμενο επίπεδο. Τίποτα δεν έχει αποφασιστεί, αλλά δεν θέλω να το αποκλείσω».

To Explorer είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Ford που βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του ομίλου Volkswagen

Η VW παρουσίασε τον Μάρτιο το πρωτότυπο ID.2all, ένα προσιτό μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που η εταιρεία φιλοδοξεί να πουλήσει με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ. Η Ford αποχώρησε από την αγορά μικρών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, αφού το κόστος συμμόρφωσης με τα ολοένα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων κατέστησε τα μικρά αυτοκίνητα ασύμφορα για την εταιρεία.

«Μικρότερα αυτοκίνητα, μικρότερο περιθώριο κέρδους. Δεν έχουμε την κλίμακα παραγωγής του ομίλου Volkswagen ή της Stellantis στην Ευρώπη», δήλωσε ο Sander. «Μικρά οχήματα όπως το Fiesta δεν βρίσκονται πλέον στις προτεραιότητες της Ford Motor Company».

Η Ford εστιάζει τις ευρωπαϊκές ηλεκτρικές φιλοδοξίες της στη δεύτερη γενιά EV της εταιρείας που θα κάνει το ντεμπούτο της στις ΗΠΑ το 2025 ως pick-up και επταθέσιο SUV. Η πλατφόρμα θα μεταφερθεί και στην Ευρώπη, στο εργοστάσιο της Ford στη Βαλένθια της Ισπανίας, με ευρωπαϊκές εκδοχές παγκόσμιων αυτοκινήτων.

H Ford σκέφτεται σοβαρά να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα του νέου μικρού ηλεκτρικού μοντέλου της VW ID.2all

«Η πρώτη μας προτεραιότητα είναι να φέρουμε τη δική μας πλατφόρμα και τη δική μας τεχνολογία στην Ευρώπη, γιατί πραγματικά πιστεύω ότι χτίζουμε μια πολύ, πολύ ανταγωνιστική πλατφόρμα», δήλωσε ο Sander. Με τα δικά της μοντέλα που θα κατασκευάζονται στην Ισπανία, η Ford θα εξισορροπήσει τις ανάγκες των ευρωπαίων αγοραστών με την οικονομική αποδοτικότητα.

«Είναι εύκολο να κατασκευαστεί μια εκδοχή ενός παγκόσμιου μοντέλου με πολύ περιορισμένη επένδυση, προκειμένου να γίνει λίγο πιο κατάλληλο για ένα συγκεκριμένο μέρος του κόσμου. Αυτό είναι σαφώς μέρος του σχεδίου μας», δήλωσε ο Sander. «Αλλά δεν θα δημιουργήσουμε ένα [επιβατικό] όχημα μόνο για την Ευρώπη».

Η συνεργασία της Ford με τον όμιλο VW περιλαμβάνει την κατασκευή για τη VW μιας έκδοσης του pick-up Ranger που η VW πουλάει ως Amarok.  Η Ford θα κατασκευάσει επίσης μια έκδοση του επερχόμενου ελαφρού επαγγελματικού βαν Transit Custom για τη VW που θα ονομάζεται Transport. Αντιστρόφως, η VW κατασκευάζει για τη Ford μια επιβατική έκδοση του δικού της κόμπακτ βαν, Caddy.

To Explorer που βασίζεται στην πλατφόρμα MEB θα ξεκινά κάτω από 45.000 ευρώ. Ένα δεύτερο μοντέλο βασισμένο στη VW που η Ford περιγράφει ως σπορ crossover θα κυκλοφορήσει επίσης το επόμενο έτος.

Διαβάστε ακόμη

Έρευνα: Πώς τα μικροδάνεια ανοίγουν το δρόμο στους «μικρούς» Έλληνες επιχειρηματίες

Βαρβιτσιώτης για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Η πίεση που ασκήσαμε απέδωσε, αλλά περιμένουμε ακόμα περισσότερα

Goldman Sachs: Τι δείχνουν τα τελευταία στοιχεία για τις ελληνικές τράπεζες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ