Μολονότι η Porsche έχει ως βασικό στόχο να εξηλεκτρίσει τον στόλο της την επόμενη δεκαετία, η γερμανική κατασκευάστρια σπορ αυτοκινήτων επενδύει παράλληλα και σε συνθετικά καύσιμα για να μειώσει το ενεργειακό της αποτύπωμα άνθρακα.

Σε αυτό το πλαίσιο η Porsche υποστηρίζει την εταιρεία ανάπτυξης καυσίμων HIF Global, η οποία έχει αρχίσει να παράγει συνθετικά καύσιμα με βάση την ηλεκτρική ενέργεια από υδρογόνο και διοξείδιο του άνθρακα χρησιμοποιώντας αιολική ενέργεια. Νωρίτερα φέτος, η Porsche δήλωσε ότι επένδυσε 75 εκατομμύρια δολάρια για μερίδιο 12,5% στην HIF Global.

Το εργοστάσιο της HIF στη Χιλή αναμένει να παράγει περίπου 130.000 λίτρα συνθετικού καυσίμου ετησίως στην πιλοτική φάση, με στόχο για ετήσια χωρητικότητα 55 εκατομμυρίων λίτρων μέχρι τα μέσα της δεκαετίας και 550 εκατομμύριων λίτρων περίπου μέχρι το 2027.

Με τις τρέχουσες τιμές, το εργοστάσιο μπορεί να παράγει συνθετικά καύσιμα για λιγότερο από 2 δολάρια το λίτρο, είπε ο επικεφαλής έρευνας και ανάπτυξης της Porsche, Michael Steiner, σε δημοσιογράφους την Τρίτη.

Η Porsche θα είναι ο αρχικός αγοραστής του eFuel, χρησιμοποιώντας το για να τροφοδοτεί αγωνιστικά αυτοκίνητα στο Porsche Mobil 1 Supercup και για αυτοκίνητα στα Experience Centers της εταιρείας.

Προϊόντος του χρόνου, τα eFuels θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν μοντέλα όπως η Porsche 911, την οποία η εταιρεία σχεδιάζει να συνεχίσει να προσφέρει ως μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. «Η Porsche έχει δεσμευτεί σε ένα διπλό μονοπάτι: ηλεκτροκίνηση και eFuels ως συμπληρωματική τεχνολογία», δήλωσε η επικεφαλής προμηθειών της Porsche AG Barbara Frenkel.

Άλλες μάρκες του ομίλου Volkswagen ενδιαφέρονται επίσης να χρησιμοποιούν eFuels. Μακροπρόθεσμα, η HIF αναμένεται να πουλάει συνθετικά καύσιμα σε εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου και σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που θέλουν να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα των στόλων τους.

Οι δυνατότητες των eFuels είναι σημαντικές. Με περισσότερα από 1,3 δισεκατομμύρια οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης παγκοσμίως, πολλά από τα οποία θα κυκλοφορούν στους δρόμους για δεκαετίες, τα εναλλακτικά καύσιμα προσφέρουν στους ιδιοκτήτες υπαρχόντων αυτοκινήτων μια εναλλακτική, σχεδόν ουδέτερη από εκπομπές άνθρακα, λύση.

«Δεν μπορούμε να βασιστούμε μόνο στην ηλεκτροκίνηση για τον στόλο νέων αυτοκινήτων», δήλωσε η Frenkel νωρίτερα φέτος. «Χρειαζόμαστε επίσης λύσεις για να διασφαλίσουμε ότι τα υπάρχοντα οχήματα και ο αυξανόμενος παγκόσμιος πληθυσμός οχημάτων συμβάλλουν στην απαλλαγή μας από τον άνθρακα».

Η HIF Global σχεδιάζει να κατασκευάσει 12 εμπορικές εγκαταστάσεις στο Τέξας, τη Χιλή και την Αυστραλία και να παράγει 150.000 βαρέλια καυσίμου καθημερινά χρησιμοποιώντας 25 γιγαβάτ ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και περίπου 25 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα ετησίως.

Αυτά τα εναλλακτικά καύσιμα προσφέρουν δυνατότητες και για άλλους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των θαλάσσιων και αεροπορικών μεταφορών. Το εργοστάσιο της HIF στη Χιλή προσφέρει τις ιδανικές συνθήκες για την παραγωγή συνθετικών καυσίμων. Ο άνεμος φυσάει εκεί για περίπου 270 ημέρες τον χρόνο, επιτρέποντας στις ανεμογεννήτριες να λειτουργούν σχεδόν ασταμάτητα.

Διαβάστε ακόμη:

Πώς ο «Mr FTX» πλήρωσε $250 εκατ., ενώ είχε μόλις $100.000 – Το «κόλπο» με το πατρικό στην Καλιφόρνια 

«Καλάθι του Νοικοκυριού»: Ποιες αλυσίδες προσφέρουν μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων – Ποιος έχει το φθηνότερο καλάθι

Νέα άνοδος για το πετρέλαιο – Μειωμένες κατά 20% οι ρωσικές εξαγωγές