Η μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις για τα ηλεκτρικά και plug in υβριδικά αυτοκίνητα, καθώς και η αντίστοιχη μείωση των υβριδικών μοντέλων τον προηγούμενο μήνα, δείχνει ότι ο Έλληνας καταναλωτής προτιμάει να εισέλθει γρηγορότερα στην ηλεκτροκίνηση, δίνοντας προτεραιότητα στις μετακινήσεις με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Παρά τα προβλήματα που εξακολουθούν να υπάρχουν στην ηλεκτροκίνηση, οι πωλήσεις στα ηλεκτρικά και plug in υβριδικά αυτοκίνητα (που έχουν ηλεκτρική αυτονομία), γνώρισαν για άλλον έναν μήνα αύξηση 8,5%, καταλαμβάνοντας συνολικά το 16,2% των συνολικών πωλήσεων, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Η πορεία της Ελλάδας στην ηλεκτροκίνηση μπορεί να θεωρηθεί καλή, καθώς όπως επισημαίνει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ακολουθεί την τάση της Ευρώπης, όπου το αντίστοιχο ποσοστό των πωλήσεων είναι 21,4%. Όμως, κάθε χρόνο οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αυξάνονται όσο πλησιάζουμε το 2035, όπου θα καταργηθούν οι πωλήσεις των συμβατικών αυτοκινήτων.

Οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια γνωρίζουν σταδιακή μείωση, με το μερίδιο αγοράς, που κάποια χρόνια πριν ήταν πολύ μεγάλο, πλέον να καλύπτει μόλις το 11,5%. Σε αυτό, σημαντικό ρόλο παίζουν και οι κατασκευάστριες εταιρείες, που έχουν βγάλει από την γκάμα τους τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις.

Αντίθετα, σταθερό παρέμεινε το ποσοστό των αυτοκινήτων με κύριο καύσιμο τη βενζίνη. Τον προηγούμενο μήνα οι πωλήσεις αντιπροσώπευαν το 40,2%, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη είναι στο 36,5%.

Από την άλλη, τα υβριδικά αυτοκίνητα, δηλαδή η κατηγορία που βοήθησε τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, δείχνουν να χάνουν έδαφος. Με τίμιες προτάσεις μοντέλων και χαμηλές καταναλώσεις για τα περισσότερα, αποτελούν ακόμη εναλλακτική λύση σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα.

Το φυσικό αέριο και το υγραέριο γνώρισαν για άλλον έναν μήνα πτώση στις πωλήσεις, καταγράφοντας ποσοστά 0,2% και 2,8% αντίστοιχα, που συμβαδίζουν με τον μέσο όρο της Ευρώπης (3%).

Για άλλον έναν μήνα, ως αγαπημένη κατηγορία των Ελλήνων οδηγών αναδείχθηκε η «Β», παίρνοντας συνολικό μερίδιο αγοράς 50,2%. Αυτό σημαίνει ότι ένα στα δύο αυτοκίνητα που βγαίνουν στους ελληνικούς δρόμους ανήκει σε αυτήν την κατηγορία, που συνδυάζει χώρους, άνεση, και επιδόσεις. Από το συνολικό ποσοστό των πωλήσεων της κατηγορίας, τα SUV κατέχουν το 23,2%, που δείχνει ότι οι προτιμήσεις των Ελλήνων έχουν να κάνουν με ένα αυτοκίνητο που μπορεί να συνδυάσει τα πάντα.

Δηλαδή άνετη μετακίνηση στην πόλη, λόγω μικρού όγκου, και άνετες εξορμήσεις εκτός πόλης. Μάλιστα, πολλά μοντέλα έχουν και τετρακίνηση, γεγονός που δίνουν ολοκληρωμένη λύση. Η αμέσως επόμενη αγαπημένη κατηγορία είναι η «C» με 30,7% και στην 3η θέση βρέθηκε η κατηγορία «Α» που δείχνει να κρατάει τη δυναμική της.

Διαβάστε ακόμη

Τουρισμός: Η πορεία της σεζόν και ο αντίκτυπος από τις εξελίξεις στο Ισραήλ

ΕΣΠΑ: Επιδότηση 50% και για τις νέες επιχειρήσεις… όπως παλιά

Καλιφόρνια: Γιατί αρχίζει «πόλεμο» με την πετρελαϊκή βιομηχανία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ