Τα στοιχεία είναι εμφατικά: Σύμφωνα με αυτά που δόθηκαν από τον ACEA (τον σύνδεσμο των Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Ευρώπης), 1 στα 8 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν μέσα στο 2022 ήταν ηλεκτρικό.

Παρά τη μεγάλη πίεση που δέχθηκε όλη η αυτοκινητοβιομηχανία, οι πωλήσεις των πάσης φύσεως εξηλεκτρισμένων μοντέλων (αμιγώς ηλεκτρικά, υβριδικά, plug-in υβριδικά) σημείωσαν μεγάλη άνοδο και βελτίωσαν τα μερίδια αγοράς τους.

Τα ηλεκτρικά ξεπέρασαν το 1,1 εκατ. μονάδες, με άνοδο 28% σε σχέση με το 2021 και μερίδιο αγοράς πάνω από 12%.

Τα PHEV δεν είχαν τόσο μεγάλη ζήτηση, με 874.182 πωλήσεις και άνοδο μόλις 1,2% και μερίδιο αγοράς 9,4%.

Τα φουλ υβριδικά ήταν τα πιο δημοφιλή σε εναλλακτικές μορφές κίνησης, με πάνω από 2 εκατομμύρια πωλήσεις, δηλαδή 1 στα 4,5 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Ε.Ε. το 2022.

Η άνοδος όλων αυτών των κατηγοριών συμπίεσαν ακόμα περισσότερο τα συμβατικά μοντέλα βενζίνης και πετρελαίου. Ενδεικτικά, τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης χωρίς καθόλου ηλεκτρική υποβοήθηση ή με ήπια υβριδική έπεσαν στο 36,4%.

Η κατάσταση στα diesel ήταν ακόμα χειρότερη, καθώς το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε στο 16,4%, δηλαδή ακόμα πιο κάτω και από τα φουλ υβριδικά.

Το πιο σημαντικό όμως είναι η τάση που φαίνεται να διαμορφώνεται στην αγορά. Είναι ενδεικτικό ότι το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς, τα συμβατικά αυτοκίνητα (βενζίνης και diesel) ήταν για πρώτη φορά λιγότερα από τα αντίστοιχα εξηλεκτρισμένα μοντέλα, τα οποία έφθασαν σε ποσοστό το 53,0%. Κι αυτό, από μόνο του, αποτελεί ένα ιστορικό ορόσημο…

Διαβάστε ακόμη

Σταϊκούρας: Έρχεται νέα ρύθμιση για χρέη προς το Δημόσιο

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Τι αποκαλύπτει έρευνα για την Ελλάδα

Success story γίνονται τα ελληνικά καλλυντικά – Πώς κινούνται Sarantis, Κορρές, Apivita, Frezyderm (pics)