Όλο και περισσότερο αυξάνονται οι θάνατοι σε τροχαία δυστυχήματα από τη μη χρήση ζώνης, τα τελευταία χρόνια. Συγκεκριμένα, οι οδηγοί φορτηγών είχαν το υψηλότερο ποσοστό θανάτων σε όλους τους τύπους οχημάτων τα τελευταία 20 χρόνια.

Το 2021, το 60% των οδηγών φορτηγών που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα δεν φορούσε ζώνες ασφαλείας, σύμφωνα με έκθεση για την προστασία των επιβατών κατά τη διάρκεια της οδήγησης, που διεξήγαγε η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ.

Ωστόσο, οι οδηγοί των επιβατικών οχημάτων που δεν φορούν ζώνη ασφαλείας, δεν τα πηγαίνουν καλύτερα. Ο αριθμός των επιβατών που σκοτώθηκαν σε δυστυχήματα από το 2018 έως το 2021 αυξάνεται κάθε χρόνο. Το 2018 καταγράφηκαν 9.545 θάνατοι, ενώ το 2021, 11.813 επιβαίνοντες οχημάτων που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα (45%) δεν φορούσαν ζώνη ασφαλείας.

Τα δεδομένα δείχνουν ότι με την πάροδο των ετών, το μεγαλύτερο ποσοστό θανάτων σημειώνεται κυρίως τη νύχτα. Το 2021, το 57% των ανθρώπων που έχασαν την ζωή τους στην άσφαλτο το βράδυ δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας, σε σύγκριση με το 43% που έχασαν την ζωή τους κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Η ζώνη ασφαλείας αποτελεί το βασικότερο σύστημα παθητικής ασφαλείας ενός αυτοκινήτου, ενώ χωρίς τη χρήση της τα υπόλοιπα υποσυστήματα, όπως για παράδειγμα οι αερόσακοι, μπορεί να γίνουν επικίνδυνα για την ακεραιότητα οδηγού και επιβατών.

Από το 1959 που πρωτοεμφανίστηκε η ζώνη ασφαλείας από τη Volvo, μέχρι και σήμερα, έρευνες αναφέρουν ότι έχουν σωθεί πάνω από 1 εκατ. ζωές σε ολόκληρο τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Jefferies: Αυξάνει τις τιμές στόχους σε Εθνική Τράπεζα, Τράπεζα Πειραιώς και Eurobank (γραφήματα)

Ελληνική ναυτιλία: Οι εταιρείες που τιμήθηκαν με τα ESG Shipping Awards (pics)

Παγκόσμια ανησυχία για τα ενεργειακά αποθέματα – Πρώτο «καμπανάκι» από Κίνα (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ