Η Mercedes-Benz προειδοποίησε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα παραμείνουν πιο ακριβά από εκείνα με κινητήρα εσωτερικής καύσης για τα επόμενα χρόνια, καθώς η εταιρεία κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων προετοιμάζεται για «πάγωμα» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ο κατασκευαστής προέβλεψε την Πέμπτη 22/2 χαμηλότερες αποδόσεις το 2024, επικαλούμενος προκλήσεις από την επιβράδυνση της οικονομίας. Η Mercedes περιόρισε επίσης τις προοπτικές της για τις πωλήσεις EV, με τη ζήτηση να αφορά κυρίως τις μικρές και μεσαίες κατηγορίες, όπου δεν είναι τόσο παρούσα.

Η ισοτιμία του μεταβλητού κόστους μεταξύ των EV και των παραδοσιακών αυτοκινήτων «απέχει πολλά χρόνια», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Ola Källenius στην τηλεόραση του Bloomberg. «Μπορείτε να το δείτε αυτό στην τιμολόγηση».

Η Mercedes εξακολουθεί να σημειώνει άνοδο έως και 5,4% – το πιο απότομο ενδοσυνεδριακό κέρδος από τον Νοέμβριο του 2022 – μετά την ανακοίνωση ενός προγράμματος επαναγοράς μετοχών ύψους 3 δισ. ευρώ (3,2 δισ. δολάρια). Ο διευθύνων σύμβουλος επισήμανε τη δυνατότητα για πρόσθετες επαναγορές αν η Mercedes μπορεί να συνεχίσει να παράγει ελεύθερες ταμειακές ροές όπως τα τελευταία χρόνια.

Ενώ η εταιρεία ανταμείβει τους μετόχους, η προσπάθειά της να πουλήσει περισσότερα αυτοκίνητα κορυφαίας κατηγορίας, όπως η S-Class, για να ενισχύσει τα κέρδη της και να χρηματοδοτήσει τη δαπανηρή μετάβαση στην τεχνολογία μπαταριών συναντά τα πρώτα εμπόδια, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

Η αυτοκινητοβιομηχανία επωφελήθηκε επί μακρόν από τη συσσωρευμένη ζήτηση που βοήθησε να αντισταθμιστούν ορισμένες από τις οικονομικές προκλήσεις. Αλλά οι παραγγελίες αναμένεται να ομαλοποιηθούν φέτος, καθώς το υψηλό κόστος διαβίωσης και δανεισμού επιβαρύνει την κατανάλωση. Η εταιρεία πρέπει επίσης να αντιμετωπίσει τον έντονο ανταγωνισμό στην αγορά-κλειδί της, την Κίνα -όπου σχεδιάζει να παρουσιάσει 15 νέα μοντέλα φέτος- και την πίεση από τις συχνές μειώσεις τιμών της Tesla.

«Το μακροοικονομικό περιβάλλον είναι αρκετά δύσκολο», δήλωσε ο Källenius στην τηλεόραση του Bloomberg. «Έχουμε ακόμα τις επιπτώσεις που παραμένουν από τα υψηλότερα επιτόκια και η Κίνα περνάει κάποιες διαρθρωτικές προκλήσεις».

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν γίνει πιο επιφυλακτικοί όσον αφορά την τεχνολογία μπαταριών. Οι πωλήσεις των πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων φέτος θα αυξηθούν με τον πιο αργό ρυθμό από το 2019, σύμφωνα με το BloombergNEF, με την απροσδόκητη ανακοπή της δυναμικής να εντείνει τον ανταγωνισμό. Στα τέλη του περασμένου έτους, η ανταγωνίστρια της Mercedes, η Audi, δήλωσε ότι περιορίζει την ανάπτυξη των EV της.
Η Mercedes προβλέπει ότι το περιθώριο κέρδους της αυτοκινητοβιομηχανίας θα είναι μόλις 10% φέτος, με περίπου σταθερές πωλήσεις μονάδων. Η κερδοφορία διαμορφώθηκε στο 12,6% πέρυσι – προς το κατώτερο άκρο των προβλέψεων.

Το μερίδιο των πλήρως ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων θα παραμείνει περίπου καθηλωμένο μεταξύ 19% και 21% των πωλήσεων της Mercedes φέτος. Ο κατασκευαστής μείωσε επίσης τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές του για την τεχνολογία και τώρα αναμένει ότι τα EV θα αντιπροσωπεύουν το ήμισυ των πωλήσεων στο δεύτερο μισό της δεκαετίας και όχι το 2025.

Η Mercedes ποντάρει στα επόμενης γενιάς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αναμένεται να κυκλοφορήσουν από τα μέσα της δεκαετίας για να κάνουν την πραγματική διαφορά, με το μεταβλητό κόστος της πλατφόρμας να αναμένεται να είναι 30% χαμηλότερο. Τα μοντέλα περιλαμβάνουν μια ηλεκτρική έκδοση της CLA, ένα μεσαίου μεγέθους sedan που εκτιμάται ότι μπορεί να διανύσει περισσότερα από 750 χιλιόμετρα (466 μίλια) με μια φόρτιση, ξεπερνώντας το ανανεωμένο Model 3 της Tesla.

Διαβάστε ακόμη

Τράπεζες: Κυβερνητικό «πρέσινγκ» για επιτόκια δανείων και προμήθειες στα POS

Στη Βομβάη ο Μητσοτάκης: «Η Ελλάδα της κρίσης δεν υπάρχει πια»

«Εξοικονομώ – Αλλάζω συσκευή» για επιχειρήσεις: Άνοιξε η πλατφόρμα για τις αιτήσεις – Τα κριτήρια

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ